• Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do wyszukiwarki
  • Przejdź do mapy strony
Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
  • Kontrast domyślny
  • Kontrast czarno-biały
  • Kontrast czarno-żółty
  • Kontrast żółto-czarny
  • English
  • Portal Informacyjny GUS
  • bip.gov.pl
  • O serwisie
    • Mapa serwisu
    • Dziennik zmian treści
    • Instrukcja korzystania
    • Redakcja BIP
Zobacz także

Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu główne

Menu
  • Organizacja statystyki publicznej
  • Działalność statystyki publicznej
  • Prawo
  • Ogłoszenia
  • e-Urząd
  • Kontakt

Ścieżka

Strona główna Działalność statystyki publicznejProjekty unijne w statystyceZintegrowany System Monitorowania Sektora Ekonomii Społecznej (ZSMSES)Wizyty studyjneWizyta studyjna 3-5 stycznia 2018
Menu

Wizyta studyjna 3-5 stycznia 2018

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

 

Wizyta przedstawicieli GUS oraz US Kraków w podmiotach ekonomii społecznej na terenie Krakowa
w ramach projektu Zintegrowany System Monitorowania Sektora Ekonomii Społecznej (ZSMSES)


W dniach 3-5 stycznia 2018 r. pracownicy Wydziału Badań Gospodarki Społecznej w Dep. Badań Społecznych i Warunków Życia GUS oraz Ośrodka Badania Gospodarki Społecznej US Kraków odbyli ostatnią z planowanych wizyt w podmiotach ekonomii społecznej (PES) w ramach realizowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej we współpracy z GUS projektu Zintegrowany System Monitorowania Sektora Ekonomii Społecznej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

Podczas czwartej wizyty studyjnej przedstawiciele GUS oraz US Kraków odwiedzili wybrane podmioty ekonomii społecznej z terenu Krakowa. Zapoznano się z działalnością dwóch klubów integracji społecznej, dwóch warsztatów terapii zajęciowej, spółdzielni pracy oraz spółki non-profit. Wizytujący wybrane PES przedstawiciele GUS oraz US Kraków pozyskali informacje na temat m.in. okoliczności powstania podmiotu, specyfiki prowadzonej działalności, w tym podejmowanych działań reintegracyjnych, metod zarządzania, identyfikowanych problemów związanych z prowadzoną działalnością, uczestników zajęć lub osób zatrudnionych (w tym kadry merytorycznej w przypadku jednostek reintegracyjnych), a także ewentualnych planów związanych z rozwojem prowadzonej działalności.

Dzięki uprzejmości osób zarządzających możliwe było zapoznanie się z funkcjonowaniem następujących podmiotów gospodarki społecznej:

Klub Integracji Społecznej działający przy Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie – zajmujący się reintegracją zawodową i społeczną osób bezrobotnych. Swoją działalność rozpoczął w 2005 r. jako pierwszy KIS w Krakowie oraz jeden z pierwszych w Polsce. Celem działalności KIS jest usamodzielnienie się ekonomiczne jego uczestników poprzez podjęcie zatrudnienia. Służą temu następujące działania: praca indywidualna z uczestnikiem, praca grupowa oraz zatrudnienie wspierane poprzez prace społecznie użyteczne i roboty publiczne. KIS wyspecjalizował się w pomocy osobom posiadającym niski poziom wykształcenia oraz kompetencji.

Klub Integracji Społecznej – prowadzony przez Fundację Wspierania Rozwoju Społecznego „Leonardo”. Działający od 2007 r. KIS jest miejscem, gdzie osoby bezrobotne, które poszukują pracy, mogą uzyskać wsparcie związane z nabywaniem umiejętności społecznych, jak komunikacja, asertywność, czy umiejętności związane z poszukiwaniem pracy, a także mogą podnieść swoje kwalifikacje biorąc udział w kursach edukacyjnych np. z języka angielskiego czy komputerowych. KIS oferuje także spotkania indywidualne i grupowe ze specjalistami: psychologiem, doradcą zawodowym, pracownikiem socjalnym.

Spółdzielnia pracy „Ogniwo” – pierwsza spółdzielnia pracy założona po 1989 r. w Krakowie. Spółdzielnia prowadzi kawiarnię połączoną z księgarnią, które dodatkowo pełnią rolę centrum aktywności społecznej dla różnych formalnych i nieformalnych grup lub ruchów. Na terenie kawiarni organizowane są wydarzenia społeczne i kulturalne, a także udostępniana jest przestrzeń na spotkania zewnętrznych podmiotów. Wśród członkiń i członków spółdzielni są m.in. graficy komputerowi, tłumaczki, architekci i psycholożki.

Warsztat terapii zajęciowej prowadzony przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Psychiatrii i Opieki Środowiskowej – realizuje rehabilitację zawodową i społeczną osób chorujących psychicznie. Uczestnicy mogą skorzystać z zajęć w  8 pracowniach: stolarsko-konserwatorskiej, krawieckiej, rękodzieła artystycznego, edukacji i projektów komputerowych, gospodarstwa domowego, plastycznej, papieroplastyki oraz biurowej i tłumaczeń. Dodatkowo organizowane są spotkania integracyjne oraz zajęcia popołudniowe. Stowarzyszenie ponadto prowadzi Środowiskowy Dom Samopomocy oraz Centrum Seniora.

Warsztat terapii zajęciowej prowadzony przez Stowarzyszenie Integracji oraz Aktywizacji Zawodowej i Społecznej Osób Niepełnosprawnych „EMAUS” – oferuje kompleksową rehabilitację dla osób z umiarkowanym lub znacznym upośledzeniem umysłowym w siedmiu pracowniach: rozwoju fizycznego, manualno-krawieckiej, umiejętności społeczno-zawodowych, plastycznej, edukacji technicznej, technik różnych i muzykoterapii.

Przedsiębiorstwo Społeczne Agencja Artystyczna GAP – spółka non-profit działająca od 2013 r. w obszarze kultury i sztuki. Działalność przedsiębiorstwa obejmuje m.in. organizację koncertów i widowisk muzycznych, spektakli teatralnych, wystaw i wernisaży, warsztatów z zakresu edukacji artystycznej. Współpracuje z uczelniami artystycznymi, placówkami kultury, jednostkami samorządu terytorialnego oraz organizacjami pozarządowymi.

Ponadto pracownicy Wydziału Badań Gospodarki Społecznej GUS podczas pobytu w Krakowie korzystali z noclegu w Pensjonacie Pan Cogito, który jest Zakładem Aktywności Zawodowej prowadzonym przez Stowarzyszenie Rodzin "Zdrowie Psychiczne". Pensjonat jest miejscem pracy i aktywizacji zawodowej dla osób chorujących psychicznie. Działa od 2003 r. Pozwala osobom chorującym psychicznie poprzez bezpośredni kontakt z klientem czuć się potrzebnym i pozytywnie wpływa na funkcjonowanie tych osób w codziennym życiu.

Wydział Badań Gospodarki Społecznej GUS pragnie serdecznie podziękować pracownikom Ośrodka Badania Gospodarki Społecznej US Kraków w szczególności p. Agnieszce Pacut i p. Krzysztofowi Borysiakowi za zorganizowanie wizyt w powyższych podmiotach.

Wizyty przeprowadzone w różnych rodzajach podmiotów ekonomii społecznej umożliwiły osobom zaangażowanym w realizację projektu Zintegrowany System Monitorowania Sektora Ekonomii Społecznej zapoznanie się ze specyfiką ich działalności, co w efekcie przełoży się na wysoką jakość narzędzi badawczych przygotowywanych w ramach projektu.

 

Pracownik Klubu Integracji Społecznej przy Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej oraz przedstawicielki GUS i US Kraków
p. Alicja Mazurek - kierownik Klubu Integracji Społecznej „Leonardo” (pierwsza z prawej) wraz z przedstawicielkami kadry merytorycznej Klubu oraz p. Karolina Goś-Wójcicka – naczelnik Wydziału Badań Gospodarki Społecznej GUS (pierwsza z lewej)
Tablica informacyjna dla uczestników Klubu Integracji Społecznej „Leonardo”
Siedziba Spółdzielni Pracy „Ogniwo”
p. Dorota Siatka – kierownik Warsztatu Terapii Zajeciowej Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Psychiatrii i Opieki Środowiskowej (w środku) oraz pracownicy GUS i US Kraków
Siedziba Przedsiębiorstwa Społecznego Agencja Artystyczna GAP

Tagi

zintegrowany system monitorowania sektora ekonomii społecznej fundusze unijne zsmses

Metryka

Podmiot publikujący: Główny Urząd Statystyczny
Autor informacji: Edyta Makowska-Belta (Departament Badań Społecznych i Warunków Życia GUS)
Publikujący informację: Magdalena Zarodkiewicz (Departament Edukacji i Komunikacji GUS)
Wytworzenie informacji: 10.01.2018
Publikacja informacji: 12.01.2018 17:18
Aktualizacja informacji: 28.06.2023 11:10
Sprawdź historię zmian
Użytkownik Data Akcja Wersja
Magdalena Zarodkiewicz 28.06.2023 11:10 Edycja 12
Magdalena Zarodkiewicz 23.06.2023 11:58 Edycja 11
Magdalena Zarodkiewicz 23.06.2023 11:58 Edycja 10
Magdalena Zarodkiewicz 18.01.2021 10:44 Edycja 9
Magdalena Zarodkiewicz 18.01.2021 10:35 Edycja 8
Beata Zawistowska 08.02.2019 15:13 Edycja 7
Mirosław Dziewit 05.12.2018 10:16 Edycja 6
Alicja Koszela 22.01.2018 11:11 Edycja 5
Alicja Koszela 12.01.2018 17:24 Edycja 4
Alicja Koszela 12.01.2018 17:20 Edycja 3
Alicja Koszela 12.01.2018 17:19 Edycja 2
Alicja Koszela 12.01.2018 17:18 Publikacja 1
  • Działalność statystyki publicznej
    • Rejestr TERYT
    • Rejestr REGON
    • Klasyfikacje
    • Projekty unijne w statystyce
      • Wsparcie wdrożenia jedenastej rewizji Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych (ICD-11) w polskim systemie ochrony zdrowia (II etap prac)
      • Dane 3.0 – wymiana, wartość
      • Otwarte dane – dostęp, standard, edukacja
      • Otwarte dane plus
      • Przestrzenne Dane Statystyczne w Systemie Informacyjnym Państwa (PDS)
      • Wdrożenie Kompleksowego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji – KSZBI dla statystyki publicznej
      • Wrota Statystyki
      • Program Pomoc Techniczna dla Funduszy Europejskich 2021-2027
      • Program Operacyjny Pomoc Techniczna 2014-2020
      • System Informacyjny Statystyki Publicznej (SISP)
      • System Informacyjny Statystyki Publicznej 2 (SISP-2)
      • Statystyka dla polityki spójności
      • System Monitorowania Usług Publicznych (SMUP)
      • Termomodernizacja budynku Głównego Urzędu Statystycznego
      • Zintegrowany System Monitorowania Sektora Ekonomii Społecznej (ZSMSES)
        • Informacje o projekcie
        • Konsultacje społeczne założeń koncepcji systemu monitorowania sektora ekonomii społecznej
        • Konsultacje zakresu danych do monitorowania sektora ekonomii społecznej i solidarnej
        • Wizyty studyjne
        • Wyniki badań
      • EStakada - synchronizacja ekonomii społecznej na poziomie kraju
    • Badania statystyczne
    • Szczegółowy format przekazywanych danych
    • Pakiety zmiennych ujęte w zakresie przekazywanych danych
    • Sprawozdawczość budżetowa wynikająca z Rozporządzenia Ministra Finansów
    • Program badań statystycznych statystyki publicznej
    • Informacja o działalności Głównego Urzędu Statystycznego
    • Raport GUS 2017-2022
    • Raport GUS 2016
    • Społeczna odpowiedzialność GUS
    • Polska Statystyka Publiczna
    • Polski system statystyczny
    • Finansowanie statystyki publicznej
    • Sprawozdania finansowe
    • Majątek statystyki publicznej
    • Kontrole
    • Kierunki rozwoju polskiej statystyki publicznej
    • Statystyka publiczna - współczesne oblicze
    • Raport pośredni z realizacji Kierunków rozwoju polskiej statystyki publicznej do 2017 roku
    • Jakość w statystyce
    • Zasady postępowania z danymi statystycznymi - streszczenie
    • Polityka rewizji danych statystycznych oraz zasady postępowania z błędami publikacyjnymi
    • Analiza wyników badania satysfakcji użytkowników
    • Patronaty honorowe Prezesa GUS
    • Porozumienia partnerskie
    • Archiwum GUS
    • Europejskie Forum ds. Geografii i Statystyki 2017
    • Raport GUS 2023

Newsletter

Do góry

Główny Urząd Statystyczny

Aleja Niepodległości 208
00-925 Warszawa

Godziny pracy Urzędu: 8:15 - 16:15
Kancelaria: +48 22 608 30 00

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

REGON: 000331501
NIP: 5261040828

Infolinia Statystyczna

+48 22 279 99 99
(opłata zgodna z taryfą operatora)

Konsultanci są dostępni w dni robocze:
pon.- pt.: godz. 8.00 - 15.00

Informacja

Godziny pracy Informatorium:
poniedziałek-piątek 8.00–16.00

Zamówienia na dane statystyczne

Zobacz także:

  • Centralna Biblioteka Statystyczna
  • Centrum Informatyki Statystycznej
  • Zakład Wydawnictw Statystycznych

  • Rada Statystyki
  • Rządowa Rada Ludnościowa
  • Polskie Towarzystwo Statystyczne
  • Deklaracja dostępności

Copyright © 1995-2025 Główny Urząd Statystyczny