Zintegrowany System Monitorowania Sektora Ekonomii Społecznej (ZSMSES)
Projekt „Zintegrowany System Monitorowania Sektora Ekonomii Społecznej” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś priorytetowa: II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.9 Rozwój ekonomii społecznej i realizowany przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej (MRiPS) w partnerstwie z Głównym Urzędem Statystycznym (GUS).
Wartość projektu: 5 757 769,84 zł, w tym: 4 852 648,42 zł środki unijne (84,28%) oraz 905 121,42 zł środki krajowe (15,72%).
Okres realizacji projektu: 1 czerwca 2016 – 30 czerwca 2023
Celem projektu jest stworzenie trwałego i kompleksowego systemu monitorowania kondycji sektora ekonomii społecznej i ogólnodostępnego narzędzia internetowego, w którym będą prezentowane kluczowe wskaźniki.
W projekcie będą realizowane następujące działania:
1. Komponent diagnostyczno-analityczny:
- Identyfikacja i analiza użyteczności istniejących źródeł danych
- Spotkanie konsultacyjne z Regionalnymi Ośrodkami Polityki Społecznej
- Międzynarodowe seminarium metodologiczne
- Konsultacje społeczne nt. zakresu źródeł danych
2. Komponent koncepcyjny
- Opracowanie metodologii gromadzenia, integracji i przetwarzania istniejących danych
- Identyfikacja luk informacyjnych i opracowanie metodologii pozyskiwania brakujących danych
- Opracowanie metodologii rachunku satelitarnego
- Opracowanie koncepcji narzędzia informatycznego
- Konsultacje społeczne założeń koncepcji systemu monitorowania sektora ekonomii społecznej
3. Komponent wdrożeniowy
- Pilotażowe zebranie brakujących danych
- Opracowanie kart wskaźników do systemu monitorowania ekonomii społecznej
- Opracowanie danych do zasilenia narzędzia informatycznego
- Opracowania analityczne
- Przygotowanie projektu karty badania
- Budowa narzędzia informatycznego
- Szkolenia i doradztwo dla pracowników prowadzących badania statystyki publicznej
- Naliczenie tablic wynikowych do zasilania narzędzia
- Analiza przekrojowa kondycji sektora ES
- Przegląd danych dotyczących usług społecznych
- Przegląd systemu pod kątem ustawy o es i aktualizacji KPRES
4. Komponent upowszechniający
- Udostępnienie narzędzia informatycznego na stronie internetowej
- Szkolenia dla pracowników instytucji publicznych
- Szkolenia dla pracowników informatoriów statystycznych
- Weryfikacja możliwości włączenia opracowanych w projekcie wskaźników do Banku Danych Lokalnych
Szczegółowych informacji na temat realizacji projektu udziela Wydział Badań i Analiz Gospodarki Społecznej w Departamencie Badań Społecznych GUS.
Telefon kontaktowy: 22 608 31 79.