• Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do wyszukiwarki
  • Przejdź do mapy strony
Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
  • Kontrast domyślny
  • Kontrast czarno-biały
  • Kontrast czarno-żółty
  • Kontrast żółto-czarny
  • English
  • Portal Informacyjny GUS
  • bip.gov.pl
  • O serwisie
    • Mapa serwisu
    • Dziennik zmian treści
    • Instrukcja korzystania
    • Redakcja BIP
Zobacz także

Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

    Wyszukiwanie zaawansowane

    Menu główne

    Menu
    • Organizacja statystyki publicznej
    • Działalność statystyki publicznej
    • Prawo
    • Ogłoszenia
    • e-Urząd
    • Kontakt

    Ścieżka

    Strona główna Działalność statystyki publicznejProjekty unijne w statystyceSystem Monitorowania Usług Publicznych (SMUP)Informacje o projekcie
    Menu

    Informacje o projekcie

    Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

    System Monitorowania Usług Publicznych – koncepcja SMUP


    Loga: Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój; Unia Europejska Europejski Fundusz Społeczny

     

    Projekt System monitorowania usług publicznych – koncepcja SMUP jest realizowany ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) – działanie 2.18, cel szczegółowy 4. Dofinansowanie projektu z UE wynosi ogółem: 8 173 735,25 zł, w tym dla statystyki publicznej 4 888 227,35 zł.

     

    Przesłanki realizacji

    W Polsce nie ma spójnego systemu monitorowania usług publicznych, który umożliwiałby każdemu obywatelowi uzyskanie dostępu do informacji o poziomie ich świadczenia. Instytucje odpowiedzialne za dostarczanie usług publicznych, jak również odbiorcy usług mają ograniczone możliwości porównania ich jakości, kosztów i efektywności.

     

    Cel projektu

    Celem projektu jest opracowanie koncepcji powszechnego i kompleksowego systemu monitorowania usług publicznych świadczonych przez jednostki samorządu terytorialnego w Polsce. Opracowana koncepcja będzie podstawą budowy powszechnie dostępnego, elektronicznego systemu bazodanowego składającego się z modułu monitorującego wyposażonego w funkcjonalności prezentacji oraz raportowania.

     

    Etapy realizacji

    Projekt jest realizowany jest w latach 2017-2018 w dwóch etapach:

    • Etap I (zakończony w maju 2017 r.) – opracowano ogólną koncepcję systemu oraz jego zakresu informacyjnego. Określono merytoryczne ramy systemu, określone obszary usług publicznych, źródła zasilania i metody badania ich jakości oraz przeprowadzona identyfikacji luk informacyjnych.
    • Etap II (planowane zakończenie w grudniu 2018 r.) – zakłada wypracowanie koncepcji wykonawczej zawierającej opis wymogów funkcjonalnych systemu, obejmujących swym zakresem cały proces – od wytworzenia i przekazania danych pierwotnych przez dostawcę usług, poprzez ich pobranie, przetworzenie i ponowne udostępnienie (w formie informacji zbiorczych) przez statystykę publiczną, aż po zastosowanie danych wynikowych, w celu analizy i oceny jakości usług na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym. W ramach tego zadania opracowane zostaną m.in. rozwiązania w zakresie struktury systemu, sposobów, terminów i źródeł jego zasilania danymi pierwotnymi, procedur przetwarzania i udostępniania informacji zbiorczych, przykładowych metod wykorzystania danych wynikowych w celu analizy jakości wybranych usług. Ustalone zostaną wymagania odnośnie niezbędnych narzędzi i oprogramowania informatycznego, sposoby pozyskiwania i kontroli danych, jak również projekt interfejsu użytkownika wraz z określeniem funkcjonalności tego interfejsu.

     

    Odbiorcy

    1. Przedsiębiorcy
    2. Społeczeństwo i organizacje pozarządowe
    3. Instytucje administracji rządowej i samorządowej oraz podmioty odpowiedzialne za dostarczanie usług publicznych lub sprawujące nadzór nad wypełnianiem tych zadań
    4. Środowiska naukowe i profesjonalne

     

    Zakres merytoryczny

    1. Podatki i opłaty lokalne
    2. Zarządzanie nieruchomościami
    3. Drogownictwo i transport
    4. Ochrona środowiska
    5. Inwestycje i budownictwo
    6. Geodezja i kartografia

     

    Partnerzy projektu

    1. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA),
    2. Główny Urząd Statystyczny (GUS),
    3. Związek Miast Polskich (ZMP),
    4. Związek Powiatów Polskich (ZPP), 
    5. Śląski Związek Gmin i Powiatów (ŚZGiP). 

     

    Więcej informacji o projekcie na portalu MSWiA:

    http://administracja.mswia.gov.pl/adm/projekty-ue/system-monitorowania-us/o-projekcie

     

    Koncepcja projektu (dokument na portalu MSWiA):

    http://administracja.mswia.gov.pl/download/58/20447/KoncepcjaogolnaSystemumonitorowaniauslugpublicznych.pdf

    Tagi
    fundusze unijne projekty unijne w statystyce

    Metryka

    Podmiot publikujący: Główny Urząd Statystyczny
    Autor informacji: Kinga Wójcikowska-Rak (Departament Badań Regionalnych i Środowiska GUS)
    Publikujący informację: Krzysztof Makulec (Departament Informacji GUS)
    Publikacja informacji: 05.12.2017 14:22
    Aktualizacja informacji: 01.02.2018 12:33
    Sprawdź historię zmian
    Użytkownik Data Akcja Wersja
    Krzysztof Makulec 01.02.2018 12:33 Edycja 15
    Krzysztof Makulec 01.02.2018 12:30 Edycja 14
    Krzysztof Makulec 01.02.2018 12:29 Edycja 13
    Krzysztof Makulec 06.12.2017 12:43 Edycja 12
    Krzysztof Makulec 06.12.2017 12:23 Edycja 11
    Krzysztof Makulec 06.12.2017 12:22 Edycja 10
    Krzysztof Makulec 06.12.2017 12:18 Edycja 9
    Krzysztof Makulec 06.12.2017 12:15 Edycja 8
    Krzysztof Makulec 05.12.2017 15:13 Edycja 7
    Krzysztof Makulec 05.12.2017 14:40 Edycja 6
    Krzysztof Makulec 05.12.2017 14:40 Edycja 5
    Krzysztof Makulec 05.12.2017 14:32 Edycja 4
    Krzysztof Makulec 05.12.2017 14:31 Edycja 3
    Krzysztof Makulec 05.12.2017 14:22 Edycja 2
    Krzysztof Makulec 05.12.2017 14:22 Publikacja 1
    • Działalność statystyki publicznej
      • Rejestr TERYT
      • Rejestr REGON
      • Klasyfikacje
      • Projekty unijne w statystyce
        • Cyberbezpieczna statystyka
        • Wsparcie wdrożenia jedenastej rewizji Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych (ICD-11) w polskim systemie ochrony zdrowia (II etap prac)
        • Dane 3.0 – wymiana, wartość
        • Otwarte dane – dostęp, standard, edukacja
        • Otwarte dane plus
        • Przestrzenne Dane Statystyczne w Systemie Informacyjnym Państwa (PDS)
        • Wdrożenie Kompleksowego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji – KSZBI dla statystyki publicznej
        • Wrota Statystyki
        • Program Pomoc Techniczna dla Funduszy Europejskich 2021-2027
        • Program Operacyjny Pomoc Techniczna 2014-2020
        • System Informacyjny Statystyki Publicznej (SISP)
        • System Informacyjny Statystyki Publicznej 2 (SISP-2)
        • Statystyka dla polityki spójności
        • System Monitorowania Usług Publicznych (SMUP)
          • Informacje o projekcie
        • Termomodernizacja budynku Głównego Urzędu Statystycznego
        • Zintegrowany System Monitorowania Sektora Ekonomii Społecznej (ZSMSES)
        • EStakada - synchronizacja ekonomii społecznej na poziomie kraju
      • Badania statystyczne
      • Szczegółowy format przekazywanych danych
      • Pakiety zmiennych ujęte w zakresie przekazywanych danych
      • Sprawozdawczość budżetowa wynikająca z Rozporządzenia Ministra Finansów
      • Program badań statystycznych statystyki publicznej
      • Informacja o działalności Głównego Urzędu Statystycznego
      • Raport GUS 2017-2022
      • Raport GUS 2016
      • Społeczna odpowiedzialność GUS
      • Polska Statystyka Publiczna
      • Polski system statystyczny
      • Finansowanie statystyki publicznej
      • Sprawozdania finansowe
      • Majątek statystyki publicznej
      • Kontrole
      • Kierunki rozwoju polskiej statystyki publicznej
      • Statystyka publiczna - współczesne oblicze
      • Raport pośredni z realizacji Kierunków rozwoju polskiej statystyki publicznej do 2017 roku
      • Jakość w statystyce
      • Zasady postępowania z danymi statystycznymi - streszczenie
      • Polityka rewizji danych statystycznych oraz zasady postępowania z błędami publikacyjnymi
      • Analiza wyników badania satysfakcji użytkowników
      • Patronaty honorowe Prezesa GUS
      • Porozumienia partnerskie
      • Archiwum GUS
      • Europejskie Forum ds. Geografii i Statystyki 2017
      • Raport GUS 2023

    Newsletter

    Do góry

    Główny Urząd Statystyczny

    Aleja Niepodległości 208
    00-925 Warszawa

    Godziny pracy Urzędu: 8:15 - 16:15
    Kancelaria: +48 22 608 30 00
    kancelariaogolnaGUS@stat.gov.pl

    Elektroniczna Skrzynka Podawcza

    REGON: 000331501
    NIP: 5261040828

    Infolinia Statystyczna

    +48 22 279 99 99
    (opłata zgodna z taryfą operatora)

    Konsultanci są dostępni w dni robocze:
    pon.- pt.: godz. 8.00 - 15.00

    Informacja

    Godziny pracy Informatorium:
    poniedziałek-piątek 8.00–16.00

    Zamówienia na dane statystyczne

    Zobacz także:

    • Centralna Biblioteka Statystyczna
    • Centrum Informatyki Statystycznej
    • Zakład Wydawnictw Statystycznych

    • Rada Statystyki
    • Rządowa Rada Ludnościowa
    • Polskie Towarzystwo Statystyczne
    • Deklaracja dostępności

    Copyright © 1995-2025 Główny Urząd Statystyczny
    Zamknij
    PoprzedniNastępny