• Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do wyszukiwarki
  • Przejdź do mapy strony
Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
  • Kontrast domyślny
  • Kontrast czarno-biały
  • Kontrast czarno-żółty
  • Kontrast żółto-czarny
  • English
  • Portal Informacyjny GUS
  • bip.gov.pl
  • O serwisie
    • Mapa serwisu
    • Dziennik zmian treści
    • Instrukcja korzystania
    • Redakcja BIP
Zobacz także

Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu główne

Menu
  • Organizacja statystyki publicznej
  • Działalność statystyki publicznej
  • Prawo
  • Ogłoszenia
  • e-Urząd
  • Kontakt

Ścieżka

Strona główna Działalność statystyki publicznejProjekty unijne w statystyceSystem Monitorowania Usług Publicznych (SMUP)Informacje o projekcie
Menu

Informacje o projekcie

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

System Monitorowania Usług Publicznych – koncepcja SMUP


Loga: Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój; Unia Europejska Europejski Fundusz Społeczny

 

Projekt System monitorowania usług publicznych – koncepcja SMUP jest realizowany ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) – działanie 2.18, cel szczegółowy 4. Dofinansowanie projektu z UE wynosi ogółem: 8 173 735,25 zł, w tym dla statystyki publicznej 4 888 227,35 zł.

 

Przesłanki realizacji

W Polsce nie ma spójnego systemu monitorowania usług publicznych, który umożliwiałby każdemu obywatelowi uzyskanie dostępu do informacji o poziomie ich świadczenia. Instytucje odpowiedzialne za dostarczanie usług publicznych, jak również odbiorcy usług mają ograniczone możliwości porównania ich jakości, kosztów i efektywności.

 

Cel projektu

Celem projektu jest opracowanie koncepcji powszechnego i kompleksowego systemu monitorowania usług publicznych świadczonych przez jednostki samorządu terytorialnego w Polsce. Opracowana koncepcja będzie podstawą budowy powszechnie dostępnego, elektronicznego systemu bazodanowego składającego się z modułu monitorującego wyposażonego w funkcjonalności prezentacji oraz raportowania.

 

Etapy realizacji

Projekt jest realizowany jest w latach 2017-2018 w dwóch etapach:

  • Etap I (zakończony w maju 2017 r.) – opracowano ogólną koncepcję systemu oraz jego zakresu informacyjnego. Określono merytoryczne ramy systemu, określone obszary usług publicznych, źródła zasilania i metody badania ich jakości oraz przeprowadzona identyfikacji luk informacyjnych.
  • Etap II (planowane zakończenie w grudniu 2018 r.) – zakłada wypracowanie koncepcji wykonawczej zawierającej opis wymogów funkcjonalnych systemu, obejmujących swym zakresem cały proces – od wytworzenia i przekazania danych pierwotnych przez dostawcę usług, poprzez ich pobranie, przetworzenie i ponowne udostępnienie (w formie informacji zbiorczych) przez statystykę publiczną, aż po zastosowanie danych wynikowych, w celu analizy i oceny jakości usług na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym. W ramach tego zadania opracowane zostaną m.in. rozwiązania w zakresie struktury systemu, sposobów, terminów i źródeł jego zasilania danymi pierwotnymi, procedur przetwarzania i udostępniania informacji zbiorczych, przykładowych metod wykorzystania danych wynikowych w celu analizy jakości wybranych usług. Ustalone zostaną wymagania odnośnie niezbędnych narzędzi i oprogramowania informatycznego, sposoby pozyskiwania i kontroli danych, jak również projekt interfejsu użytkownika wraz z określeniem funkcjonalności tego interfejsu.

 

Odbiorcy

  1. Przedsiębiorcy
  2. Społeczeństwo i organizacje pozarządowe
  3. Instytucje administracji rządowej i samorządowej oraz podmioty odpowiedzialne za dostarczanie usług publicznych lub sprawujące nadzór nad wypełnianiem tych zadań
  4. Środowiska naukowe i profesjonalne

 

Zakres merytoryczny

  1. Podatki i opłaty lokalne
  2. Zarządzanie nieruchomościami
  3. Drogownictwo i transport
  4. Ochrona środowiska
  5. Inwestycje i budownictwo
  6. Geodezja i kartografia

 

Partnerzy projektu

  1. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA),
  2. Główny Urząd Statystyczny (GUS),
  3. Związek Miast Polskich (ZMP),
  4. Związek Powiatów Polskich (ZPP), 
  5. Śląski Związek Gmin i Powiatów (ŚZGiP). 

 

Więcej informacji o projekcie na portalu MSWiA:

http://administracja.mswia.gov.pl/adm/projekty-ue/system-monitorowania-us/o-projekcie

 

Koncepcja projektu (dokument na portalu MSWiA):

http://administracja.mswia.gov.pl/download/58/20447/KoncepcjaogolnaSystemumonitorowaniauslugpublicznych.pdf

Tagi

fundusze unijne projekty unijne w statystyce

Metryka

Podmiot publikujący: Główny Urząd Statystyczny
Autor informacji: Kinga Wójcikowska-Rak (Departament Badań Regionalnych i Środowiska GUS)
Publikujący informację: Krzysztof Makulec (Departament Informacji GUS)
Publikacja informacji: 05.12.2017 14:22
Aktualizacja informacji: 01.02.2018 12:33
Sprawdź historię zmian
Użytkownik Data Akcja Wersja
Krzysztof Makulec 01.02.2018 12:33 Edycja 15
Krzysztof Makulec 01.02.2018 12:30 Edycja 14
Krzysztof Makulec 01.02.2018 12:29 Edycja 13
Krzysztof Makulec 06.12.2017 12:43 Edycja 12
Krzysztof Makulec 06.12.2017 12:23 Edycja 11
Krzysztof Makulec 06.12.2017 12:22 Edycja 10
Krzysztof Makulec 06.12.2017 12:18 Edycja 9
Krzysztof Makulec 06.12.2017 12:15 Edycja 8
Krzysztof Makulec 05.12.2017 15:13 Edycja 7
Krzysztof Makulec 05.12.2017 14:40 Edycja 6
Krzysztof Makulec 05.12.2017 14:40 Edycja 5
Krzysztof Makulec 05.12.2017 14:32 Edycja 4
Krzysztof Makulec 05.12.2017 14:31 Edycja 3
Krzysztof Makulec 05.12.2017 14:22 Edycja 2
Krzysztof Makulec 05.12.2017 14:22 Publikacja 1
  • Działalność statystyki publicznej
    • Rejestr TERYT
    • Rejestr REGON
    • Klasyfikacje
    • Projekty unijne w statystyce
      • Wsparcie wdrożenia jedenastej rewizji Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych (ICD-11) w polskim systemie ochrony zdrowia (II etap prac)
      • Dane 3.0 – wymiana, wartość
      • Otwarte dane – dostęp, standard, edukacja
      • Otwarte dane plus
      • Przestrzenne Dane Statystyczne w Systemie Informacyjnym Państwa (PDS)
      • Wdrożenie Kompleksowego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji – KSZBI dla statystyki publicznej
      • Wrota Statystyki
      • Program Pomoc Techniczna dla Funduszy Europejskich 2021-2027
      • Program Operacyjny Pomoc Techniczna 2014-2020
      • System Informacyjny Statystyki Publicznej (SISP)
      • System Informacyjny Statystyki Publicznej 2 (SISP-2)
      • Statystyka dla polityki spójności
      • System Monitorowania Usług Publicznych (SMUP)
        • Informacje o projekcie
      • Termomodernizacja budynku Głównego Urzędu Statystycznego
      • Zintegrowany System Monitorowania Sektora Ekonomii Społecznej (ZSMSES)
      • EStakada - synchronizacja ekonomii społecznej na poziomie kraju
    • Badania statystyczne
    • Szczegółowy format przekazywanych danych
    • Pakiety zmiennych ujęte w zakresie przekazywanych danych
    • Sprawozdawczość budżetowa wynikająca z Rozporządzenia Ministra Finansów
    • Program badań statystycznych statystyki publicznej
    • Informacja o działalności Głównego Urzędu Statystycznego
    • Raport GUS 2017-2022
    • Raport GUS 2016
    • Społeczna odpowiedzialność GUS
    • Polska Statystyka Publiczna
    • Polski system statystyczny
    • Finansowanie statystyki publicznej
    • Sprawozdania finansowe
    • Majątek statystyki publicznej
    • Kontrole
    • Kierunki rozwoju polskiej statystyki publicznej
    • Statystyka publiczna - współczesne oblicze
    • Raport pośredni z realizacji Kierunków rozwoju polskiej statystyki publicznej do 2017 roku
    • Jakość w statystyce
    • Zasady postępowania z danymi statystycznymi - streszczenie
    • Polityka rewizji danych statystycznych oraz zasady postępowania z błędami publikacyjnymi
    • Analiza wyników badania satysfakcji użytkowników
    • Patronaty honorowe Prezesa GUS
    • Porozumienia partnerskie
    • Archiwum GUS
    • Europejskie Forum ds. Geografii i Statystyki 2017
    • Raport GUS 2023

Newsletter

Do góry

Główny Urząd Statystyczny

Aleja Niepodległości 208
00-925 Warszawa

Godziny pracy Urzędu: 8:15 - 16:15
Kancelaria: +48 22 608 30 00

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

REGON: 000331501
NIP: 5261040828

Infolinia Statystyczna

+48 22 279 99 99
(opłata zgodna z taryfą operatora)

Konsultanci są dostępni w dni robocze:
pon.- pt.: godz. 8.00 - 15.00

Informacja

Godziny pracy Informatorium:
poniedziałek-piątek 8.00–16.00

Zamówienia na dane statystyczne

Zobacz także:

  • Centralna Biblioteka Statystyczna
  • Centrum Informatyki Statystycznej
  • Zakład Wydawnictw Statystycznych

  • Rada Statystyki
  • Rządowa Rada Ludnościowa
  • Polskie Towarzystwo Statystyczne
  • Deklaracja dostępności

Copyright © 1995-2025 Główny Urząd Statystyczny