Menu
	
	
		
	
			
					
		
			
		
			
	
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
	
		1.28. Kultura
			1. Symbol badania
		
		
			1.28.03		
		
			
			2. Temat badania
		
		
			Środki komunikacji masowej		
		
			
			3. Cykliczność badania
		
		
			co rok		
		
			
			4. Prowadzący badanie
		
		
						Prezes Głównego Urzędu Statystycznego
				
		
	
			5. Cel badania
		
		
		
			Celem badania jest dostarczenie informacji o skali i zasięgu wybranych środków masowego przekazu - radia i telewizji oraz wydanych gazet i czasopism (wydawnictw periodycznych) i książek i broszur (wydawnictw nieperiodycznych), a także o wydatkach gospodarstw domowych na kulturę i ich wyposażeniu w  sprzęt audiowizualny oraz o abonentach radia i telewizji i wpływach z opłat radiowo-telewizyjnych.
		
		
		
		
		
			
			Realizacja potrzeb użytkowników:		
			- placówki naukowe/badawcze, szkoły wyższe - studenci
- stowarzyszenia, organizacje, fundacje
- indywidualni odbiorcy krajowi
			6. Zakres podmiotowy
	
			
						Podmioty gospodarki narodowej: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji; Biblioteka Narodowa.
				
		
		
	
			7. Zakres przedmiotowy
	
				
			Abonenci radia i telewizji. Działalność wydawnicza. Obciążenie respondentów. Usługi telekomunikacyjne.			
		
				
		Wyniki badania:	
	
					1.25.01 Budżety gospodarstw domowych;					1.48.18 Telekomunikacja.				
	
		
	
			8. Źródła danych
	
			- Zestawy danych Główny Urząd Statystyczny
- Zestawy danych z systemów informacyjnych Biblioteka Narodowa w Warszawie
- Zestawy danych z systemów informacyjnych Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
			Wyniki innych badań:		
		
						1.25.01 Budżety gospodarstw domowych
1.48.18 Telekomunikacja
				
		
			
		1.48.18 Telekomunikacja
			9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych
	
	
					Książki i broszury wydane tytuły, w tym literatura dla dzieci i młodzieży, w przekrojach:									języki wydania, tematyka									miejsca wydania - województwa i miasta wojewódzkie.								
Gazety i czasopisma, w tym czasopisma dla dzieci i młodzieży - tytuły, w przekrojach: częstotliwość ukazywania się, tematyka miejsce wydania - województwa i miasta wojewódzkie.
Wpływy z opłat abonamentu radiowo-telewizyjnego, w przekrojach: województwa.
Przyznane koncesje na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych, sieci telekomunikacyjne i ich operatorzy, satelitarne platformy cyfrowe.
				
	
		
	Gazety i czasopisma, w tym czasopisma dla dzieci i młodzieży - tytuły, w przekrojach: częstotliwość ukazywania się, tematyka miejsce wydania - województwa i miasta wojewódzkie.
Wpływy z opłat abonamentu radiowo-telewizyjnego, w przekrojach: województwa.
Przyznane koncesje na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych, sieci telekomunikacyjne i ich operatorzy, satelitarne platformy cyfrowe.
			10. Formy i terminy udostępnienia wynikowych informacji statystycznych
	
		
		
		Publikacje GUS:	
	- Kultura w 2018 r. (wrzesień 2019),
- Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2019 (grudzień 2019),
- Mały Rocznik Statystyczny Polski 2019 (lipiec 2019).
 
						 
										 
						 
 
	