• Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do wyszukiwarki
  • Przejdź do mapy strony
Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
  • Kontrast domyślny
  • Kontrast czarno-biały
  • Kontrast czarno-żółty
  • Kontrast żółto-czarny
  • English
  • Portal Informacyjny GUS
  • bip.gov.pl
  • O serwisie
    • Mapa serwisu
    • Dziennik zmian treści
    • Instrukcja korzystania
    • Redakcja BIP
Zobacz także

Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

    Wyszukiwanie zaawansowane

    Menu główne

    Menu
    • Organizacja statystyki publicznej
    • Działalność statystyki publicznej
    • Prawo
    • Ogłoszenia
    • e-Urząd
    • Kontakt

    Ścieżka

    Strona główna Działalność statystyki publicznejRejestr REGONJedno okienko rejestracyjne dla przedsiębiorcy
    Menu

    Jedno okienko rejestracyjne dla przedsiębiorcy

    Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

    W dniu 1 lipca 2011 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 13 maja 2011 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. 2011 r. Nr 131, poz. 764)*, które wprowadziły zmianę w zakresie rejestracji działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej przez przedsiębiorcę będącego osobą fizyczną.

    Na podstawie art. 3 ww. ustawy z dnia 13 maja 2011 r. znowelizowane zostały przepisy ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej w części dotyczącej prowadzenia krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej REGON.

    Zgodnie z ww. ustawą wpis lub zmiana wpisu w rejestrze REGON przedsiębiorców będących osobami fizycznymi następuje na podstawie danych z wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), który przedsiębiorca składa za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG, w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw gospodarki oraz za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Wniosek o wpis do CEIDG może być również złożony przez przedsiębiorcę w wybranym urzędzie gminy osobiście lub wysłany listem poleconym. CEIDG przesyła do GUS odpowiednie dane zawarte we wniosku o wpis do CEIDG niezbędne dla uzyskania, zmiany albo skreślenia wpisu w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON).

    Przedsiębiorca niebędący osobą fizyczną wpisany do rejestru przedsiębiorców nie jest zobowiązany do składania w sądzie rejestrowym odrębnych wniosków o wpis, zmianę wpisu lub skreślenie z rejestru REGON. Dane niezbędne do aktualizacji informacji wpisywanych do rejestru REGON są przekazywane drogą elektroniczną z KRS, a w zakresie danych uzupełniających wymienionych w art. 42, ust. 3a, pkt 2 ustawy o statystyce publicznej - z  CRP KEP.

    Zmiana danych objętych obowiązkiem wpisu do rejestru REGON, które nie podlegają równocześnie zgłoszeniu do CEIDG, podlega reżimowi ustawy o statystyce publicznej. W tym przypadku przedsiębiorcy wpisani do CEIDG mają obowiązek złożyć wniosek RG-OF we właściwym terytorialnie urzędzie statystycznym.

    *Od dnia 30 kwietnia 2018 r. obowiązują przepisy:

    • Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. 2018, poz. 647 z późn. zm.),
    • Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. 2018, poz. 646 z późn. zm.)

    Metryka

    Podmiot publikujący: Główny Urząd Statystyczny
    Autor informacji: Renata Bartuszek (Departament Standardów i Rejestrów GUS)
    Publikujący informację: Magdalena Zarodkiewicz (Departament Edukacji i Komunikacji GUS)
    Wytworzenie informacji: 04.04.2014
    Aktualizacja informacji: 03.03.2025 12:55
    Sprawdź historię zmian
    Użytkownik Data Akcja Wersja
    Bartosz Milanowski 03.03.2025 12:55 Edycja 19
    Magdalena Zarodkiewicz 01.06.2021 08:40 Edycja 18
    Krzysztof Makulec 03.04.2020 11:14 Edycja 17
    Krzysztof Makulec 09.11.2018 11:37 Edycja 16
    Krzysztof Makulec 09.11.2018 11:37 Edycja 15
    Krzysztof Makulec 09.11.2018 11:37 Edycja 14
    Krzysztof Makulec 09.11.2018 11:35 Edycja 13
    Krzysztof Makulec 09.11.2018 10:21 Edycja 12
    Krzysztof Makulec 09.11.2018 10:18 Edycja 11
    Krzysztof Makulec 09.11.2018 10:18 Edycja 10
    Krzysztof Makulec 09.11.2018 10:17 Edycja 9
    Alicja Koszela 19.07.2018 13:52 Edycja 8
    Alicja Koszela 15.03.2017 13:49 Edycja 7
    Alicja Koszela 25.07.2016 09:52 Edycja 6
    Alicja Koszela 08.12.2014 09:20 Edycja 5
    Alicja Koszela 12.11.2014 11:40 Edycja 4
    Alicja Koszela 06.04.2014 16:26 Edycja 3
    Alicja Koszela 06.04.2014 16:19 Edycja 2
    Alicja Koszela 19.04.2013 00:00 Publikacja 1
    • Działalność statystyki publicznej
      • Rejestr TERYT
      • Rejestr REGON
        • Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w Rejestrze REGON
        • WYSZUKIWARKA PODMIOTÓW GOSPODARKI NARODOWEJ
        • Interfejsy API - Dostęp do danych rejestrowych REGON poprzez usługę sieciową
        • Informacje ogólne
        • Podmioty i dane objęte rejestrem
        • Składanie wniosków - aktualizacja danych
        • FORMULARZE wniosków składanych do rejestru REGON
        • Jedno okienko rejestracyjne dla przedsiębiorcy
        • Zasady wpisu do rejestru REGON szkół i placówek oświatowych obowiązujące od 1 sierpnia 2012 r.
        • Wydawanie zaświadczeń o numerze identyfikacyjnym REGON
        • Zasady udostępniania danych z rejestru REGON
        • Liczba podmiotów w rejestrze REGON (tablice)
        • Kontakt z urzędami statystycznymi w sprawie REGON
        • Q&A - częste pytania
        • PKD 2025
        • Informacja dla komorników
        • Zmiany w rejestrze REGON wprowadzone od 8 listopada 2014 r.
        • PKD 2007
      • Klasyfikacje
      • Projekty unijne w statystyce
      • Badania statystyczne
      • Szczegółowy format przekazywanych danych
      • Pakiety zmiennych ujęte w zakresie przekazywanych danych
      • Sprawozdawczość budżetowa wynikająca z Rozporządzenia Ministra Finansów
      • Program badań statystycznych statystyki publicznej
      • Informacja o działalności Głównego Urzędu Statystycznego
      • Raport GUS 2017-2022
      • Raport GUS 2016
      • Społeczna odpowiedzialność GUS
      • Polska Statystyka Publiczna
      • Polski system statystyczny
      • Finansowanie statystyki publicznej
      • Sprawozdania finansowe
      • Majątek statystyki publicznej
      • Kontrole
      • Kierunki rozwoju polskiej statystyki publicznej
      • Statystyka publiczna - współczesne oblicze
      • Raport pośredni z realizacji Kierunków rozwoju polskiej statystyki publicznej do 2017 roku
      • Jakość w statystyce
      • Zasady postępowania z danymi statystycznymi - streszczenie
      • Polityka rewizji danych statystycznych oraz zasady postępowania z błędami publikacyjnymi
      • Analiza wyników badania satysfakcji użytkowników
      • Patronaty honorowe Prezesa GUS
      • Porozumienia partnerskie
      • Archiwum GUS
      • Europejskie Forum ds. Geografii i Statystyki 2017
      • Raport GUS 2023

    Newsletter

    Do góry

    Główny Urząd Statystyczny

    Aleja Niepodległości 208
    00-925 Warszawa

    Godziny pracy Urzędu: 8:15 - 16:15
    Kancelaria: +48 22 608 30 00
    kancelariaogolnaGUS@stat.gov.pl

    Elektroniczna Skrzynka Podawcza

    REGON: 000331501
    NIP: 5261040828

    Infolinia Statystyczna

    +48 22 279 99 99
    (opłata zgodna z taryfą operatora)

    Konsultanci są dostępni w dni robocze:
    pon.- pt.: godz. 8.00 - 15.00

    Informacja

    Godziny pracy Informatorium:
    poniedziałek-piątek 8.00–16.00

    Zamówienia na dane statystyczne

    Zobacz także:

    • Centralna Biblioteka Statystyczna
    • Centrum Informatyki Statystycznej
    • Zakład Wydawnictw Statystycznych

    • Rada Statystyki
    • Rządowa Rada Ludnościowa
    • Polskie Towarzystwo Statystyczne
    • Deklaracja dostępności

    Copyright © 1995-2025 Główny Urząd Statystyczny
    Zamknij
    PoprzedniNastępny