• Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do wyszukiwarki
  • Przejdź do mapy strony
Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
  • Kontrast domyślny
  • Kontrast czarno-biały
  • Kontrast czarno-żółty
  • Kontrast żółto-czarny
  • English
  • Portal Informacyjny GUS
  • bip.gov.pl
  • O serwisie
    • Mapa serwisu
    • Dziennik zmian treści
    • Instrukcja korzystania
    • Redakcja BIP
Zobacz także

Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu główne

Menu
  • Organizacja statystyki publicznej
  • Działalność statystyki publicznej
  • Prawo
  • Ogłoszenia
  • e-Urząd
  • Kontakt

Ścieżka

Strona główna Działalność statystyki publicznejKontroleKontrole przeprowadzone w Głównym Urzędzie Statystycznym i jednostkach statystyki publicznejInformacja 2009
Menu

Informacja 2009

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Informacja z kontroli przeprowadzonych w 2009 r. przez Wydział Audytu i Kontroli Wewnętrznej w Biurze Dyrektora Generalnego Głównego Urzędu Statystycznego

Kontrole w komórkach organizacyjnych Głównego Urzędu Statystycznego:


I. Kontrola problemowa
Jednostka kontrolowana:
Departament Programowania i Koordynacji Badań (PK).
Cel kontroli: Sprawdzenie wybranych zagadnień z zakresu przestrzegania przepisów prawa pracy (w tym dyscypliny pracy).
Czas trwania kontroli: od 16 lutego do 5 marca 2009 r.

W dniu 17 marca 2009 r. Dyrektor Generalny GUS zlecił Dyrektorowi Departamentu wzmocnienie nadzoru nad realizacją wybranych zadań z zakresu przestrzegania przepisów prawa pracy (w tym dyscypliny pracy).

W dniu 10 kwietnia 2009 r. (pismo znak: PK-09-09-2/2009), Dyrektor Departamentu poinformował Zastępującego Dyrektora Generalnego GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.


II. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana: Departament Badań Demograficznych (BD).
Cel kontroli: Sprawdzenie realizacji wybranych zadań z zakresu prac statystycznych.
Czas trwania kontroli: od 16 lutego do 6 marca 2009 r.

W dniu 31 marca 2009 r. Dyrektor Generalny GUS zlecił Dyrektorowi Departamentu wzmocnienie nadzoru nad realizacją wybranych zadań z zakresu prac statystycznych oraz przestrzegania przepisów kancelaryjno-archiwalnych.

W dniu 24 kwietnia 2009 r. (pismo znak: BD-01-091-85/2009), Dyrektor Departamentu poinformował Zastępującego Dyrektora Generalnego GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.


III. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana:
Departament Przemysłu (DP).
Cel kontroli: Sprawdzenie realizacji wybranych zadań z zakresu prac statystycznych oraz przestrzegania przepisów prawa pracy (w tym dyscypliny pracy).
Czas trwania kontroli: od 19 maja  do 3 czerwca 2009 r.

W dniu 17 czerwca 2009 r. Zastępujący Dyrektora Generalnego GUS zlecił Dyrektorowi Departamentu wzmocnienie nadzoru nad realizacją wybranych zadań z zakresu prac statystycznych oraz przestrzegania przepisów: prawa pracy (w tym dyscypliny pracy) i kancelaryjno-archiwalnych.

W dniu 6 lipca 2009 r. (pismo znak: DP-06-091/3/2009), Dyrektor Departamentu poinformował Zastępującego Dyrektora Generalnego GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.


IV. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana: Departament Pracy i Warunków Życia (PW).
Cel kontroli: Sprawdzenie realizacji wybranych zadań z zakresu prac statystycznych.
Czas trwania kontroli: od 18 maja do 29 maja 2009 r.

W dniu 3 czerwca 2009 r. Zastępujący Dyrektora Generalnego GUS zlecił Dyrektorowi Departamentu wzmocnienie nadzoru nad realizacją wybranych zadań z zakresu prac statystycznych oraz przestrzegania przepisów kancelaryjno-archiwalnych.

W dniu 29 czerwca 2009 r. (pismo znak: PW-07-091-3(351)/2009 Dyrektor Departamentu poinformował Zastępującego Dyrektora Generalnego GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.


V. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana:
Departament Administracyjno-Budżetowy (DAB).
Cel kontroli: Sprawdzenie przestrzegania Instrukcji kancelaryjno-archiwalnej.
Czas trwania kontroli: od 18 czerwca do 30 czerwca 2009 r.

W dniu 15 lipca 2009 r. Zastępujący Dyrektora Generalnego GUS zlecił Dyrektorowi Departamentu wzmocnienie nadzoru nad realizacją wybranych zadań z zakresu przestrzegania przepisów kancelaryjno-archiwalnych.

W dniu 14 sierpnia 2009 r. (pismo znak: DAB-00-091-1/2009), Dyrektor Departamentu poinformował Zastępcę Dyrektora Biura Dyrektora Generalnego GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.


VI. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana: Gabinet Prezesa (GP).
Cel kontroli: Sprawdzenie przestrzegania przepisów prawa pracy (w tym dyscypliny pracy) oraz stosowania Instrukcji kancelaryjno-archiwalnej.
Czas trwania kontroli: od 30 września do 23 października 2009 r.

W dniu 4 listopada 2009 r. Zastępujący Dyrektora Generalnego GUS zlecił Radcy Prezesa GUS oraz Zastępcy Dyrektora Departamentu wzmocnienie nadzoru nad realizacją wybranych zadań z zakresu przestrzegania przepisów prawa pracy (w tym dyscypliny pracy) oraz przestrzegania przepisów kancelaryjno-archiwalnych.

W dniu 30 listopada 2009 r. (pismo znak: GP-08-091-4169/2009), Radca Prezesa GUS oraz Zastępca Dyrektora Departamentu poinformowali Zastępującego Dyrektora Generalnego GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.

VII. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana:
Departament Metodologii, Standardów i Rejestrów (MS).
Cel kontroli: Sprawdzenie realizacji wybranych zadań z zakresu: prac statystycznych oraz przestrzegania przepisów prawa pracy (w tym dyscypliny pracy).
Czas trwania kontroli: od 14 września do 2 października 2009 r.

W dniu 21 października 2009 r. Zastępujący Dyrektora Generalnego GUS zlecił Dyrektorowi Departamentu wzmocnienie nadzoru nad realizacją wybranych zadań z zakresu przestrzegania przepisów prawa pracy (w tym dyscypliny pracy).

W dniu 6 listopada 2009 r. (pismo znak: MS-SEKR-0911-1/2009), Dyrektor Departamentu poinformował Zastępującego Dyrektora Generalnego GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.

VIII. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana:
Departament Statystyki Finansów (SF).
Cel kontroli: Sprawdzenie realizacji wybranych zadań z zakresu:  przestrzegania przepisów prawa pracy (w tym dyscypliny pracy) oraz prac statystycznych.
Czas trwania kontroli: od 22 października do 16 listopada 2009 r.

W dniu 14 grudnia 2009 r. Zastępujący Dyrektora Generalnego GUS zlecił Dyrektorowi Departamentu wzmocnienie nadzoru nad realizacją wybranych zadań z zakresu przestrzegania przepisów prawa pracy (w tym dyscypliny pracy) oraz prac statystycznych.

W dniu 8 stycznia 2010 r. (pismo znak: DF-00-0911-5/2009), Dyrektor Departamentu poinformował Dyrektora Generalnego GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.


IX. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana:
Departament Badań Regionalnych i Środowiska (BR).
Cel kontroli: Sprawdzenie realizacji wybranych zadań z zakresu prac statystycznych.
Czas trwania kontroli: od 18 listopada do 11 grudnia 2009 r.

W dniu 4 stycznia 2010 r. Dyrektor Generalny GUS zlecił Dyrektorowi Departamentu wprowadzenie zmian w realizacji wybranych zadań z zakresu prac statystycznych.

W dniu 22 stycznia 2010 r. (pismo znak: BR-00-0911-12/2010), Dyrektor Departamentu poinformował Dyrektora Generalnego GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.


X. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana:
Departament Przedsiębiorstw (PZ).
Cel kontroli: Sprawdzenie realizacji wybranych zadań z zakresu prac statystycznych.
Czas trwania kontroli: od 29 grudnia do 22 stycznia 2010 r.

W dniu 12 lutego 2010 r. Dyrektora Generalny GUS zlecił Zastępcy Dyrektora Departamentu wprowadzenie dodatkowych zmian związanych z wybranymi zadaniami z zakresu prac statystycznych.


Kontrole w jednostkach służb statystyki publicznej:

I. Kontrola kompleksowa

Jednostka kontrolowana: Urząd Statystyczny w Katowicach oraz Oddziały: Bielsko-Biała, Częstochowa, Gliwice i Sosnowiec
Cel kontroli: Dokonanie oceny realizacji zadań statutowych Urzędu.
Czas trwania kontroli: od 9 marca do 3 kwietnia 2009 r.

W dniu 20 kwietnia 2009 r. Prezes GUS zlecił Dyrektorowi Urzędu wzmocnienie nadzoru oraz wprowadzenie dodatkowych zmian związanych z wybranymi zadaniami z zakresu prac statystycznych, przestrzegania: prawa pracy (w tym dyscypliny pracy) i przepisów Instrukcji kancelaryjno-archiwalnej oraz innych prawnych aspektów działania Urzędu.

Pismem znak: WOB-01-0930-10/2009 z dnia 12 maja 2009 r. Dyrektor Urzędu poinformował Prezesa GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.

II. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana: Urząd Statystyczny w Krakowie
Cel kontroli: Dokonanie oceny realizacji wybranych zadań z zakresu prac statystycznych w Urzędzie.
Czas trwania kontroli: od 22 kwietnia do 13 maja 2009 r.

W dniu 22 czerwca 2009 r. Prezes GUS zlecił Dyrektorowi Urzędu wzmocnienie nadzoru oraz wprowadzenie dodatkowych zmian związanych z wybranymi zadaniami z zakresu prac statystycznych oraz przestrzegania przepisów Instrukcji kancelaryjno-archiwalnej.

Pismem znak: WKO-0931-1/2009 z dnia 6 lipca 2009 r. Dyrektor Urzędu poinformował Prezesa GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.

III. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana: Urząd Statystyczny w Łodzi
Cel kontroli: Dokonanie oceny realizacji wybranych zadań z zakresu prac statystycznych w Urzędzie.
Czas trwania kontroli: od 20 kwietnia do 8 maja 2009 r.

W dniu 22 maja 2009 r. Prezes GUS zlecił Dyrektorowi Urzędu wzmocnienie nadzoru oraz wprowadzenie dodatkowych zmian związanych z wybranymi zadaniami z zakresu prac statystycznych oraz innych prawnych aspektów działania Urzędu.

Pismem znak: KO-093-4/2009 z dnia 30 czerwca 2009 r. Dyrektor Urzędu poinformował Prezesa GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.

IV. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana: Urząd Statystyczny w Poznaniu
Cel kontroli: Dokonanie oceny realizacji wybranych zadań z zakresu prac statystycznych oraz stosowania prawa administracyjnego w Urzędzie.
Czas trwania kontroli: od 8 lipca do 31 lipca 2009 r.

W dniu 31 sierpnia 2009 r. Prezes GUS zlecił Dyrektorowi Urzędu wzmocnienie nadzoru oraz wprowadzenie dodatkowych zmian związanych z wybranymi zadaniami z zakresu prac statystycznych oraz przestrzegania przepisów Instrukcji kancelaryjno-archiwalnej.

Pismem znak: WO-0931-2/2009 z dnia 22 września 2009 r. Dyrektor Urzędu poinformował Prezesa GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.

V. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana: Centrum Edukacji Statystycznej w Jachrance
Cel kontroli: Dokonanie oceny realizacji wybranych zadań z zakresu przestrzegania przepisów prawa pracy (w tym dyscypliny pracy).
Czas trwania kontroli: od 18 czerwca do 1 lipca 2009 r.

W dniu 21 lipca 2009 r. Prezes GUS zlecił Dyrektorowi Centrum wzmocnienie nadzoru oraz wprowadzenie dodatkowych zmian związanych z wybranymi zadaniami z zakresu przestrzegania prawa pracy (w tym dyscypliny pracy) oraz innych prawnych aspektów działania Centrum.

Pismem znak: L.dz. D/681/2/2009 z dnia 20 sierpnia 2009 r. Dyrektor Centrum poinformował Prezesa GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.

VI. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana: Urząd Statystyczny w Warszawie
Cel kontroli: Dokonanie oceny realizacji wybranych zadań z zakresu prac statystycznych w Urzędzie.
Czas trwania kontroli: od 27 lipca do 14 sierpnia 2009 r.

W dniu 22 września 2009 r. Prezes GUS zlecił Dyrektorowi Urzędu wzmocnienie nadzoru oraz wprowadzenie dodatkowych zmian związanych z wybranymi zadaniami z zakresu prac statystycznych oraz przestrzegania przepisów Instrukcji kancelaryjno-archiwalnej.

Pismem znak: WO-0942-2/2009 z dnia 9 października 2009 r. Dyrektor Urzędu poinformował Prezesa GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.

VII. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana: Urząd Statystyczny w Gdańsku
Cel kontroli: Dokonanie oceny realizacji wybranych zadań z zakresu prac statystycznych w Urzędzie.
Czas trwania kontroli: od 27 lipca do 26 sierpnia 2009 r.

W dniu 22 września 2009 r. Prezes GUS zlecił Dyrektorowi Urzędu wzmocnienie nadzoru oraz wprowadzenie dodatkowych zmian związanych z wybranymi zadaniami z zakresu prac statystycznych.

Pismem znak: WO-093-1-16/2009 z dnia 7 października 2009 r. Dyrektor Urzędu poinformował Prezesa GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.

VIII. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana: Urząd Statystyczny w Zielonej Górze
Cel kontroli: Dokonanie oceny realizacji wybranych zadań z zakresu prac statystycznych w Urzędzie.
Czas trwania kontroli: od 26 sierpnia do 17 września 2009 r.

W dniu 8 października 2009 r. Prezes GUS zlecił Dyrektorowi Urzędu wzmocnienie nadzoru nad wybranymi zadaniami z zakresu prac statystycznych.

Pismem znak: WO-01-0931-1/2009 z dnia 15 października 2009 r. Dyrektor Urzędu poinformował Prezesa GUS o sposobie zrealizowania zaleceń pokontrolnych.


IX. Kontrola problemowa

Jednostka kontrolowana: Centralny Ośrodek Informatyki Statystycznej w Warszawie
Cel kontroli: Dokonanie oceny realizacji wybranych zadań z zakresu prac statystycznych  oraz pozostałych zadań statutowych w Centrum.
Czas trwania kontroli: od 25 listopada do 18 grudnia 2009 r.

W dniu 5 lutego 2010 r. Prezes GUS zlecił Dyrektorowi Ośrodka wzmocnienie nadzoru oraz wprowadzenie dodatkowych zmian związanych z wybranymi zadaniami z zakresu pozostałych zadań statutowych.

 

Informacja z kontroli przeprowadzonych w 2009 r. przez Wydział Kontroli Finansowej w Biurze Dyrektora Generalnego Głównego Urzędu Statystycznego

W roku 2009 Wydział Kontroli Finansowej w Biurze Dyrektora Generalnego przeprowadził 13 wyjazdowych kontroli kompleksowych i problemowych.

Kontrolą kompleksową objęto Centrum Edukacji Statystycznej w Jachrance oraz  Urząd Statystyczny w Katowicach.

Kontrole problemowe przeprowadzono w urzędach statystycznych w Białymstoku, Kielcach, Olsztynie, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie, Wrocławiu i Zielonej Górze oraz w Zakładzie Wydawnictw Statystycznych i Centrali GUS (Departament Administracyjno-Budżetowy).

Program kontroli kompleksowych  obejmował planowanie i gospodarowanie środkami publicznymi, zakupy towarów i usług, ewidencję księgową, sprawozdawczość i gospodarowanie majątkiem jednostki.

Program kontroli problemowych przedstawiał się  natomiast następująco:

  • planowanie i gospodarowanie środkami publicznymi - 4 urzędy;
  • planowanie i gospodarowanie środkami publicznymi oraz ewidencja księgowa - 1 urząd i Centrala GUS,
  • planowanie i gospodarowanie środkami publicznymi oraz zakupy towarów i usług - 1 urząd,
  • ewidencja księgowa i sprawozdawczość - 1 urząd,
  • zakupy towarów i usług - ZWS,
  • ewidencja księgowa - 1 urząd,
  • gospodarowanie majątkiem jednostki - 1 urząd.

W wyniku czynności kontrolnych stwierdzono następujące uchybienia:

1. Planowanie i gospodarowanie środkami publicznymi

Łącznie stwierdzono dwadzieścia jeden uchybień, polegających głównie na błędach formalnych w wewnętrznych procedurach kontroli finansowej, niepełnym opisie stosowanego systemu informatycznego, opóźnieniach w zapłacie składek na ubezpieczenia społeczne  lub drobnych uchybieniach w zakresie gospodarki kasowej, braku uregulowań dotyczących przedpłat i zaliczek na poczet przyszłych dostaw i usług oraz zapłaty na podstawie faktur „pro forma” .

Ponadto stwierdzono w jednym przypadku wydatkowanie środków przed podjęciem decyzji o zmianie planu finansowego (ze względu na niską kwotę nie podlegające dochodzeniu w trybie ustawowym) oraz nieaktualne, oparte na przepisach z końca 2004 r. procedury wewnętrznej kontroli finansowej, wymagające całkowitej wymiany.

2. Zakupy towarów i usług

Stwierdzono dziesięć uchybień nie mających wpływu na wynik i prawidłowość przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. Były to głównie uchybienia formalne dotyczące m.in. przytoczenia niewłaściwego artykułu ustawy Prawo zamówień publicznych przy opisie faktur, operowania kwotami brutto w formularzach protokołów z przeprowadzonych postępowań, braku formalnej akceptacji  przez dyrektora jednostki sprawozdań Komisji Przetargowej.

W dwóch jednostkach ujawniono natomiast, że w kilku protokołach z przeprowadzonych postępowań szacunkowa wartość zamówienia była niższa niż kwota jaką zamawiający podał przed otwarciem ofert i ostateczna wartość zawartej umowy.

Ponadto stwierdzono  w jednym przypadku nienależytą staranność w ustaleniu szacunkowej wartości zamówienia.

3. Ewidencja księgowa

Stwierdzono dziewięć uchybień, które głównie dotyczyły formalnej poprawności dokumentacji kasowej. Najczęściej występujące błędy to brak wymaganych podpisów, niechronologiczne zapisy w raportach kasowych i nieprawidłowe wypełnianie rubryk w dokumentach kasowych.

Ponadto ujawniono nieprawidłowe księgowanie wynagrodzeń netto z tytułu wykonania umów zleceń poprzez konto 229 – pozostałe rozrachunki publiczno-prawne, co jest niezgodne z planem kont obowiązującym w resorcie.

4. Sprawozdawczość

Nie stwierdzono uchybień.

5. Gospodarowanie majątkiem jednostki

Stwierdzono w jednej z jednostek niezgodne z przepisami ustawy o rachunkowości poprawianie  błędów w dowodach magazynowych – poprawianie za pomocą korektora, nieczytelna treść poprawek, skreślenia pojedynczych cyfr, brak parafy osoby upoważnionej.

Do jednostek, w których wystąpiły uchybienia Prezes GUS wystosował zalecenia pokontrolne.

Pisemne  informacje o sposobie realizacji zaleceń przekazano w terminie.

Metryka

Podmiot publikujący: Główny Urząd Statystyczny
Autor informacji: Barbara Kolasińska, Dariusz Lewkiewicz (Biuro Dyrektora Generalnego)
Publikujący informację: Alicja Koszela (Departament Informacji GUS)
Wytworzenie informacji: 05.03.2010
Aktualizacja informacji: 08.04.2014 19:48
Sprawdź historię zmian
Użytkownik Data Akcja Wersja
Alicja Koszela 08.04.2014 19:48 Edycja 5
Alicja Koszela 08.04.2014 19:46 Edycja 4
Alicja Koszela 16.03.2010 00:00 Edycja 3
Alicja Koszela 08.03.2010 00:00 Edycja 2
Alicja Koszela 05.03.2010 00:00 Publikacja 1
  • Działalność statystyki publicznej
    • Rejestr TERYT
    • Rejestr REGON
    • Klasyfikacje
    • Projekty unijne w statystyce
    • Badania statystyczne
    • Szczegółowy format przekazywanych danych
    • Pakiety zmiennych ujęte w zakresie przekazywanych danych
    • Sprawozdawczość budżetowa wynikająca z Rozporządzenia Ministra Finansów
    • Program badań statystycznych statystyki publicznej
    • Informacja o działalności Głównego Urzędu Statystycznego
    • Raport GUS 2017-2022
    • Raport GUS 2016
    • Społeczna odpowiedzialność GUS
    • Polska Statystyka Publiczna
    • Polski system statystyczny
    • Finansowanie statystyki publicznej
    • Sprawozdania finansowe
    • Majątek statystyki publicznej
    • Kontrole
      • Kontrole przeprowadzone w Głównym Urzędzie Statystycznym i jednostkach statystyki publicznej
        • Informacja 2024
        • Informacja 2023
        • Informacja 2022
        • Informacja 2021
        • Informacja 2020
        • Informacja 2019
        • Informacja 2018
        • Informacja 2017
        • Informacja 2016
        • Informacja 2015
        • Informacja 2014
        • Informacja 2013
        • Informacja 2012
        • Informacja 2011
        • Informacja 2010
        • Informacja 2009
        • Informacja 2008
        • Informacja 2007
        • Informacja 2006
        • Informacja listopad 2004 - grudzień 2005
        • Informacja listopad 2003 - listopad 2004
      • Informacje o kontrolach przeprowadzonych przez Najwyższą Izbę Kontroli - wyszukiwarka na stronach NIK
      • Działalność kontrolna Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
    • Kierunki rozwoju polskiej statystyki publicznej
    • Statystyka publiczna - współczesne oblicze
    • Raport pośredni z realizacji Kierunków rozwoju polskiej statystyki publicznej do 2017 roku
    • Jakość w statystyce
    • Zasady postępowania z danymi statystycznymi - streszczenie
    • Polityka rewizji danych statystycznych oraz zasady postępowania z błędami publikacyjnymi
    • Analiza wyników badania satysfakcji użytkowników
    • Patronaty honorowe Prezesa GUS
    • Porozumienia partnerskie
    • Archiwum GUS
    • Europejskie Forum ds. Geografii i Statystyki 2017
    • Raport GUS 2023

Newsletter

Do góry

Główny Urząd Statystyczny

Aleja Niepodległości 208
00-925 Warszawa

Godziny pracy Urzędu: 8:15 - 16:15
Kancelaria: +48 22 608 30 00

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

REGON: 000331501
NIP: 5261040828

Infolinia Statystyczna

+48 22 279 99 99
(opłata zgodna z taryfą operatora)

Konsultanci są dostępni w dni robocze:
pon.- pt.: godz. 8.00 - 15.00

Informacja

Godziny pracy Informatorium:
poniedziałek-piątek 8.00–16.00

Zamówienia na dane statystyczne

Zobacz także:

  • Centralna Biblioteka Statystyczna
  • Centrum Informatyki Statystycznej
  • Zakład Wydawnictw Statystycznych

  • Rada Statystyki
  • Rządowa Rada Ludnościowa
  • Polskie Towarzystwo Statystyczne
  • Deklaracja dostępności

Copyright © 1995-2025 Główny Urząd Statystyczny