• Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do wyszukiwarki
  • Przejdź do mapy strony
Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
  • Kontrast domyślny
  • Kontrast czarno-biały
  • Kontrast czarno-żółty
  • Kontrast żółto-czarny
  • English
  • Portal Informacyjny GUS
  • bip.gov.pl
  • O serwisie
    • Mapa serwisu
    • Dziennik zmian treści
    • Instrukcja korzystania
    • Redakcja BIP
Zobacz także

Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu główne

Menu
  • Organizacja statystyki publicznej
  • Działalność statystyki publicznej
  • Prawo
  • Ogłoszenia
  • e-Urząd
  • Kontakt

Ścieżka

Strona główna Działalność statystyki publicznejJakość w statystyceDziałania doskonalące jakość statystyki publicznej
Menu

Działania doskonalące jakość statystyki publicznej

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

W celu wdrażania  działań na rzecz poprawy jakości  GUS  prowadzi:

  • prowadzi szkolenia  z zakresu jakości w statystyce  publicznej;
  • opracowuje plan przeglądów jakości;
  • opracowuje wytyczne i  instrukcje dla autorów  badań;
  • umieszcza informacje o jakości danych w  publikacjach i opracowaniach statystycznych oraz  w  metadanych.

Wśród  działań mających na celu ciągłe doskonalenie jakości statystyki publicznej prowadzone są prace w zakresie:

  • doskonalenia metod zbierania danych w tym elektronicznej formy zbierania danych w badaniach gospodarczych i  metod CAII, CAPI, CATI, metody mieszanej w badaniach społecznych;
  • budowy nowej organizacji badań statystycznych;
  • integracji badań gospodarczych i badań społecznych;
  • poprawy jakości  operatów  do  badań statystycznych;
  • zwiększenia wykorzystania źródeł  administracyjnych;
  • rozwoju  prac nad  publicznymi bazami danych;
  • prowadzenia działań standaryzacyjnych w zakresie pojęć, zmiennych, klasyfikacji, list kodowych, jednostek miar, metodologii i jakości oraz innych metadanych wykorzystywanych w badaniach statystycznych;
  • pogłębiania wiedzy z zakresu jakości oraz motywacji statystyków do działań na rzecz ciągłego doskonalenia jakości badań statystycznych poprzez:  prowadzenie szkoleń  w tym e-learning, opracowywanie instrukcji i wytycznych oraz udostępnianie informacji o charakterze edukacyjnym przez Intranet i Internet;
  • doskonalenia systemu metadanych;
  • monitorowania jakości procesów statystycznych poprzez samoocenę i przeglądy jakości;
  • rozwijania działań na rzecz badań obciążenia respondentów i satysfakcji użytkowników;
  • identyfikowania  i  popularyzacji  dobrych praktyk z  zakresu podwyższania jakości  w krajowym w systemie statystycznym;
  • prowadzenia szkoleń  dotyczących  jakości w statystyce publicznej.
     

Działania w zakresie TQM w polskiej statystyce publicznej wg stanu na XII 2015 r.

Metryka

Podmiot publikujący: Główny Urząd Statystyczny
Autor informacji: Jolanta Szutkowska (Departament Metodologii, Standardów i Rejestrów GUS)
Publikujący informację: Alicja Koszela (Departament Informacji GUS)
Wytworzenie informacji: 16.08.2016
Publikacja informacji: 16.08.2016 14:31
Aktualizacja informacji: 25.08.2016 14:34
Sprawdź historię zmian
Użytkownik Data Akcja Wersja
Alicja Koszela 25.08.2016 14:34 Edycja 4
Alicja Koszela 25.08.2016 14:11 Edycja 3
Alicja Koszela 25.08.2016 14:11 Edycja 2
Alicja Koszela 16.08.2016 14:31 Publikacja 1
  • Działalność statystyki publicznej
    • Rejestr TERYT
    • Rejestr REGON
    • Klasyfikacje
    • Projekty unijne w statystyce
    • Badania statystyczne
    • Szczegółowy format przekazywanych danych
    • Pakiety zmiennych ujęte w zakresie przekazywanych danych
    • Sprawozdawczość budżetowa wynikająca z Rozporządzenia Ministra Finansów
    • Program badań statystycznych statystyki publicznej
    • Informacja o działalności Głównego Urzędu Statystycznego
    • Raport GUS 2017-2022
    • Raport GUS 2016
    • Społeczna odpowiedzialność GUS
    • Polska Statystyka Publiczna
    • Polski system statystyczny
    • Finansowanie statystyki publicznej
    • Sprawozdania finansowe
    • Majątek statystyki publicznej
    • Kontrole
    • Kierunki rozwoju polskiej statystyki publicznej
    • Statystyka publiczna - współczesne oblicze
    • Raport pośredni z realizacji Kierunków rozwoju polskiej statystyki publicznej do 2017 roku
    • Jakość w statystyce
      • Misja statystyki publicznej
      • Zobowiązanie dotyczące zaufania do statystyki
      • Definicja jakości w statystyce publicznej
      • Rekomendacje międzynarodowe dotyczące doskonalenia jakości w statystyce publicznej
      • Ocena i monitorowanie jakości procesów statystycznych
      • Działania doskonalące jakość statystyki publicznej
      • Przegląd partnerski
      • Raporty jakości na potrzeby Eurostatu
      • Raporty jakości na potrzeby krajowe
    • Zasady postępowania z danymi statystycznymi - streszczenie
    • Polityka rewizji danych statystycznych oraz zasady postępowania z błędami publikacyjnymi
    • Analiza wyników badania satysfakcji użytkowników
    • Patronaty honorowe Prezesa GUS
    • Porozumienia partnerskie
    • Archiwum GUS
    • Europejskie Forum ds. Geografii i Statystyki 2017
    • Raport GUS 2023

Newsletter

Do góry

Główny Urząd Statystyczny

Aleja Niepodległości 208
00-925 Warszawa

Godziny pracy Urzędu: 8:15 - 16:15
Kancelaria: +48 22 608 30 00

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

REGON: 000331501
NIP: 5261040828

Infolinia Statystyczna

+48 22 279 99 99
(opłata zgodna z taryfą operatora)

Konsultanci są dostępni w dni robocze:
pon.- pt.: godz. 8.00 - 15.00

Informacja

Godziny pracy Informatorium:
poniedziałek-piątek 8.00–16.00

Zamówienia na dane statystyczne

Zobacz także:

  • Centralna Biblioteka Statystyczna
  • Centrum Informatyki Statystycznej
  • Zakład Wydawnictw Statystycznych

  • Rada Statystyki
  • Rządowa Rada Ludnościowa
  • Polskie Towarzystwo Statystyczne
  • Deklaracja dostępności

Copyright © 1995-2025 Główny Urząd Statystyczny