• Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do wyszukiwarki
  • Przejdź do mapy strony
Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
  • Kontrast domyślny
  • Kontrast czarno-biały
  • Kontrast czarno-żółty
  • Kontrast żółto-czarny
  • English
  • Portal Informacyjny GUS
  • bip.gov.pl
  • O serwisie
    • Mapa serwisu
    • Dziennik zmian treści
    • Instrukcja korzystania
    • Redakcja BIP
Zobacz także

Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu główne

Menu
  • Organizacja statystyki publicznej
  • Działalność statystyki publicznej
  • Prawo
  • Ogłoszenia
  • e-Urząd
  • Kontakt

Ścieżka

Strona główna Organizacja statystyki publicznejRada StatystykiPosiedzenia Rady Statystyki VI kadencjiPosiedzenie plenarne w dniu 29 stycznia 2018 r.
Menu

Posiedzenie plenarne w dniu 29 stycznia 2018 r.

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Posiedzenie prowadził Przewodniczący Rady Statystyki Pan prof. dr hab. Henryk Domański. W obradach obok członków Rady Statystyki uczestniczyli: Pan dr Dominik Rozkrut – Prezes GUS i Pani dr Grażyna Marciniak – Wiceprezes GUS.

Pierwszy punkt obrad poświęcony był Systemowi Monitorowania Usług Publicznych, który jest projektem wprowadzonym do Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 i realizowany jest w ramach Działania 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne, PO WER współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu krajowego. Temat przedstawił Pan dr Marek Pieniążek, konsultant w Departamencie Badań Regionalnych i Środowiska GUS, będący ze strony GUS kierownikiem projektu tego systemu, którego beneficjentem jest Ministerstwo Administracji i Spraw Wewnętrznych. Obok GUS partnerem MSWiA w realizacji projektu są trzy organizacje samorządu terytorialnego: Związek Miast Polskich, Związek Powiatów Polskich i Śląski Związek Gmin i Powiatów. Prace nad budową systemu rozpoczęto w 2014 r. zakładając ich zakończenie pod koniec 2020 r.

Pan dr Marek Pieniążek zaznaczył, że projekt realizowany jest ze względu na brak w Polsce kompleksowego systemu monitorowania usług publicznych, który pozwoliłby na uzyskiwanie pełnej informacji o tych usługach. Przedstawił cele projektu, jego grupy docelowe, zakres przedmiotowy, źródła zasilania oraz omówił stan prac nad systemem i planowane działania, a także obsługę informatyczną.

Pozytywnie oceniając podjęcie prac nad Systemem, członkowie Rady Statystyki zapytali m.in. o: szczebel dezagregacji danych, harmonogram prac, podobne systemy w innych krajach, finansowanie prac po 2018 r. Wskazali ponadto obszary, które powinny być jeszcze uwzględnione w systemie.

W drugim punkcie posiedzenia członkowie Rady Statystyki zapoznali się z pracami nad Zintegrowanym Systemem Monitorowania Sektora Ekonomii Społecznej, który GUS realizuje jako partner Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w latach 2016-2020, w oparciu o współfinansowanie ze środków Unii Europejskiej, w ramach działania nr 2.9 Rozwój ekonomii społecznej, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

Głównym celem projektu jest stworzenie do 2020 r. trwałego i kompleksowego systemu monitorowania sektora ekonomii społecznej, który ma dostarczać kluczowych wskaźników związanych z kondycją sektora ekonomii społecznej. Zgromadzone dane będą służyć do planowania i ewaluacji krajowych i regionalnych polityk publicznych prowadzonych na rzecz rozwoju ekonomii społecznej.

W obradach obok członków Rady Statystyki uczestniczyli przedstawiciele Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Pani Andżelika Wardęga – dyrektor Departamentu Ekonomii Społecznej i Solidarnej i Pan Kamil Bobek oraz Pan Grzegorz Ruta – zastępca dyrektora Urzędu Statystycznego (US) w Krakowie, Pan Tomasz Sekuła – kierownik Ośrodka Badania Gospodarki Społecznej w US w Krakowie, i Pani Małgorzata Wojtkowiak-Jakacka – dyrektor US we Wrocławiu

Temat przedstawili: Pan dr Piotr Łysoń – dyrektor Departamentu Badań Społecznych i Warunków Życia GUS oraz Pani Karolina Goś-Wójcicka naczelnik w tym departamencie, która przedstawiła rozwój badań w zakresie gospodarki społecznej realizowanych w ramach statystyki publicznej w latach 2008-2016, stanowiący podstawę do realizacji projektu Zintegrowany System Monitorowania Sektora Ekonomii Społecznej. Prace nad projektem rozpoczęte zostały w 2016 r., a zakończenie planowane jest na 2020 r. Pani Karolina Goś-Wójcicka omówiła dotychczasowy przebieg prac oraz planowane działania. Przedstawiła i omówiła poszczególne grupy jednostek podlegających monitorowaniu w sferze ekonomii społecznej, źródła informacji oraz zakres przedmiotowy systemu.

Pani Andżelika Wardęga podkreśliła znaczenie ekonomii społecznej w prowadzeniu aktywnej polityki społeczno-gospodarczej. Zaznaczyła, że ekonomia społeczna jest dobrym instrumentem prowadzenia polityki na rzecz rodzin niepełnosprawnych i osób starszych. Zaakcentowała, że ekonomia społeczna wiąże się przede wszystkim z integracją zawodową i społeczną osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, z tworzeniem miejsc pracy dla osób najbardziej oddalonych od rynku pracy oraz ze świadczeniem usług społecznych.

Rada Statystyki pozytywnie oceniła przedstawiane prace nad budową systemu monitorowania sektora ekonomii społecznej, które pozwolą na opracowanie karty badawczej w powyższym zakresie do projektu programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2020.

W kolejnym punkcie posiedzenia Rada Statystyki przyjęła informację o przebiegu prac nad projektem programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2019, którą przedstawiła Pani Anna Dobrowolska – zastępca dyrektora Departamentu Programowania i Koordynacji Badań GUS.

W ostatnim punkcie posiedzenia Rada Statystyki przyjęła jednogłośnie w głosowaniu plan pracy i preliminarz Rady na rok 2018.

Tagi

rada statystyki posiedzedzenie rady statystyki

Metryka

Podmiot publikujący: Główny Urząd Statystyczny
Autor informacji: Antoni Żurawicz (Gabinet Prezesa GUS)
Publikujący informację: Krzysztof Makulec (Departament Informacji GUS)
Publikacja informacji: 19.02.2018 15:10
Aktualizacja informacji: 07.03.2018 15:39
Sprawdź historię zmian
Użytkownik Data Akcja Wersja
Krzysztof Makulec 07.03.2018 15:39 Edycja 3
Krzysztof Makulec 19.02.2018 15:49 Edycja 2
Krzysztof Makulec 19.02.2018 15:10 Publikacja 1
  • Organizacja statystyki publicznej
    • Główny Urząd Statystyczny
    • Urzędy Statystyczne
    • Stałe organy opiniodawczo-doradcze Prezesa GUS
    • Jednostki obsługi statystyki publicznej
    • Rada Statystyki
      • Skład Rady Statystyki VII kadencji
      • Skład Rady Statystyki VI kadencji
      • Posiedzenia Rady Statystyki VII kadencji
      • Posiedzenia Rady Statystyki VI kadencji
        • Posiedzenie plenarne w dniu 20 czerwca 2022 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 16 maja 2022 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 11 kwietnia 2022 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 21 marca 2022 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 21 lutego 2022 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 24 stycznia 2022 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 20 grudnia 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 22 listopada 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 18 października 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 20 września 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 5 lipca 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 14 czerwca 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 17 maja 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 19 kwietnia 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 22 marca 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 22 lutego 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 25 stycznia 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 14 grudnia 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 16 listopada 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 19 pażdziernika 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 21 września 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 31 sierpnia 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 6 lipca 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 15 czerwca 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 25 maja 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 4 maja 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 17 lutego 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 20 stycznia 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 16 grudnia 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 18 listopada 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 21 października 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 23 września 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 8 lipca 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 10 czerwca 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 13 maja 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 15 kwietnia 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 18 marca 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 18 lutego 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 21 stycznia 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 17 grudnia 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 19 listopada 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 15 października 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 17 września 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 9 lipca 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 11 czerwca 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 21 maja 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 16 kwietnia 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 26 marca 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 26 lutego 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 29 stycznia 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 19 grudnia 2017 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 21 listopada 2017 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 17 października 2017 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 19 września 2017 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 29 sierpnia 2017 r.
        • Posiedzenie Inauguracyjne w dniu 18 sierpnia 2017 r.
      • Sprawozdanie Rady Statystyki VI kadencji
      • Sprawozdanie Rady Statystyki V kadencji
      • Obsługa administracyjna prac Rady Statystyki
    • Rada Konsultacyjna
    • Rządowa Rada Ludnościowa
    • Polskie Towarzystwo Statystyczne

Newsletter

Do góry

Główny Urząd Statystyczny

Aleja Niepodległości 208
00-925 Warszawa

Godziny pracy Urzędu: 8:15 - 16:15
Kancelaria: +48 22 608 30 00

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

REGON: 000331501
NIP: 5261040828

Infolinia Statystyczna

+48 22 279 99 99
(opłata zgodna z taryfą operatora)

Konsultanci są dostępni w dni robocze:
pon.- pt.: godz. 8.00 - 15.00

Informacja

Godziny pracy Informatorium:
poniedziałek-piątek 8.00–16.00

Zamówienia na dane statystyczne

Zobacz także:

  • Centralna Biblioteka Statystyczna
  • Centrum Informatyki Statystycznej
  • Zakład Wydawnictw Statystycznych

  • Rada Statystyki
  • Rządowa Rada Ludnościowa
  • Polskie Towarzystwo Statystyczne
  • Deklaracja dostępności

Copyright © 1995-2023 Główny Urząd Statystyczny