• Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do wyszukiwarki
  • Przejdź do mapy strony
Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
  • Kontrast domyślny
  • Kontrast czarno-biały
  • Kontrast czarno-żółty
  • Kontrast żółto-czarny
  • English
  • Portal Informacyjny GUS
  • bip.gov.pl
  • O serwisie
    • Mapa serwisu
    • Dziennik zmian treści
    • Instrukcja korzystania
    • Redakcja BIP
Zobacz także

Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu główne

Menu
  • Organizacja statystyki publicznej
  • Działalność statystyki publicznej
  • Prawo
  • Ogłoszenia
  • e-Urząd
  • Kontakt

Ścieżka

Strona główna Organizacja statystyki publicznejRada StatystykiPosiedzenia Rady Statystyki VI kadencjiPosiedzenie plenarne w dniu 17 września 2018 r.
Menu

Posiedzenie plenarne w dniu 17 września 2018 r.

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Posiedzenie prowadził Przewodniczący Rady Statystyki prof. dr hab. Henryk Domański.
W obradach Rady Statystyki uczestniczyli Pani dr Grażyna Marciniak – Wiceprezes GUS oraz dyrektorzy departamentów GUS.

Spoza GUS w posiedzeniu udział wzięli: Pan Stanisław Sas – Dyrektor Departamentu Baz Referencyjnych Kontroli Terenowych w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Pan prof. dr hab. Józef Zegar i Pan prof. dr hab. Wojciech Józwiak – z Instytutu Ekonomii Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej – PIB, Pani Ewa Błochińska – z Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, Pan Adam Pachnicki – z Departamentu Promocji i Jakości Żywności w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

W porządku obrad znalazły się tematy dotyczące statystyki rolnictwa.

Pierwsza część posiedzenia dotyczyła integracji europejskiej statystyki rolnej. Pan Artur Łączyński – Dyrektor Departamentu Rolnictwa GUS przedstawił informację o zintegrowaniu rozporządzeń unijnych obowiązujących dotychczas w statystyce rolnej do dwóch podstawowych aktów prawnych: ramowego rozporządzenia dla zintegrowanych statystyk dotyczących gospodarstw rolnych (z ang. IFS – Integrated Farm Statistics) oraz ramowego rozporządzenia dotyczącego zintegrowanej statystyki produkcji roślinnej i zwierzęcej, rolno-środowiskowej oraz cen rolniczych (z ang. SAIO – Statistics on Agricultural Input and Output). Omówił różnice między rozporządzeniami i harmonogramy realizacji zapisów. Podkreślając realizowanie w pełni europejskich zapisów przez polską statystykę publiczną wskazał na dodatkowej obszary jej badań uwzględniające specyfiką i potrzeby naszego kraju. Dalszą część prezentacji Pan Dyrektor poświęcił wykorzystaniu w statystyce rolnictwa danych satelitarnych, jako stosunkowo nowemu działowi badań. Wskazał, że dane satelitarne służyć mogą udoskonaleniu identyfikacji i monitorowaniu upraw rolniczych, opracowaniu metod oceny wpływu zjawisk ekstremalnych (powódź, susza, przymrozki, podtopienia, gradobicia itp.) na stan upraw w okresie wegetacji, co powinno umożliwiać transfer wiedzy z jednostek naukowych do administracji poprzez algorytmizację przetwarzania i interpretacji danych satelitarnych.

W drugim punkcie posiedzenia Pan Artur Łączyński omówił planowany zakres informacyjny i zakładane metody przeprowadzania w 2020 roku Powszechnego Spisu Rolnego. Przedstawił podstawy prawne spisu, dotychczasowe i planowane prace przygotowawcze, terminy spisu, plany w zakresie wykorzystania źródeł administracyjnych, zakładany zakres podmiotowy i przedmiotowy, metody zbierania danych oraz narzędzia informatyczne wspierające spis.

W dyskusji członkowie Rady Statystyki pozytywnie ocenili zakres przedstawionych prac w dziedzinie statystyki rolnej. Pan Artur Łączyński ustosunkował się do pytań i uwag dotyczących m.in.: stosowanych metod badawczych w omawianym obszarze, możliwości wykorzystywania zdjęć satelitarnych, zakresu przedmiotowego spisu i jego kosztów, terminów przechowywania danych spisowych. 

W punkcie dotyczącym spraw bieżących, nawiązując do ustaleń lipcowego posiedzenia plenarnego, Przewodniczący Rady Statystyki Pan Profesor Henryk Domański poinformował o wysłaniu pisma do Prezesa Rady Ministrów z postulatem Rady Statystyki dotyczącym zwiększenia środków finansowych na przeprowadzenie Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 i Powszechnego Spisu Rolnego 2020.            


Tagi

rada statystyki posiedzedzenie rady statystyki

Metryka

Podmiot publikujący: Główny Urząd Statystyczny
Autor informacji: Antoni Żurawicz (Gabinet Prezesa GUS)
Publikujący informację: Alicja Koszela (Departament Edukacji i Komunikacji GUS)
Wytworzenie informacji: 28.09.2018
Publikacja informacji: 28.09.2018 12:05
Aktualizacja informacji: 03.10.2018 12:22
Sprawdź historię zmian
Użytkownik Data Akcja Wersja
Alicja Koszela 03.10.2018 12:22 Edycja 2
Alicja Koszela 28.09.2018 12:05 Publikacja 1
  • Organizacja statystyki publicznej
    • Główny Urząd Statystyczny
    • Urzędy Statystyczne
    • Stałe organy opiniodawczo-doradcze Prezesa GUS
    • Jednostki obsługi statystyki publicznej
    • Rada Statystyki
      • Skład Rady Statystyki VII kadencji
      • Skład Rady Statystyki VI kadencji
      • Posiedzenia Rady Statystyki VII kadencji
      • Posiedzenia Rady Statystyki VI kadencji
        • Posiedzenie plenarne w dniu 20 czerwca 2022 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 16 maja 2022 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 11 kwietnia 2022 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 21 marca 2022 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 21 lutego 2022 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 24 stycznia 2022 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 20 grudnia 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 22 listopada 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 18 października 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 20 września 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 5 lipca 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 14 czerwca 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 17 maja 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 19 kwietnia 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 22 marca 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 22 lutego 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 25 stycznia 2021 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 14 grudnia 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 16 listopada 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 19 pażdziernika 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 21 września 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 31 sierpnia 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 6 lipca 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 15 czerwca 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 25 maja 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 4 maja 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 17 lutego 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 20 stycznia 2020 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 16 grudnia 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 18 listopada 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 21 października 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 23 września 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 8 lipca 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 10 czerwca 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 13 maja 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 15 kwietnia 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 18 marca 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 18 lutego 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 21 stycznia 2019 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 17 grudnia 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 19 listopada 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 15 października 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 17 września 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 9 lipca 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 11 czerwca 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 21 maja 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 16 kwietnia 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 26 marca 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 26 lutego 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 29 stycznia 2018 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 19 grudnia 2017 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 21 listopada 2017 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 17 października 2017 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 19 września 2017 r.
        • Posiedzenie plenarne w dniu 29 sierpnia 2017 r.
        • Posiedzenie Inauguracyjne w dniu 18 sierpnia 2017 r.
      • Sprawozdanie Rady Statystyki VI kadencji
      • Sprawozdanie Rady Statystyki V kadencji
      • Obsługa administracyjna prac Rady Statystyki
    • Rada Konsultacyjna
    • Rządowa Rada Ludnościowa
    • Polskie Towarzystwo Statystyczne

Newsletter

Do góry

Główny Urząd Statystyczny

Aleja Niepodległości 208
00-925 Warszawa

Godziny pracy Urzędu: 8:15 - 16:15
Kancelaria: +48 22 608 30 00

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

REGON: 000331501
NIP: 5261040828

Infolinia Statystyczna

+48 22 279 99 99
(opłata zgodna z taryfą operatora)

Konsultanci są dostępni w dni robocze:
pon.- pt.: godz. 8.00 - 15.00

Informacja

Godziny pracy Informatorium:
poniedziałek-piątek 8.00–16.00

Zamówienia na dane statystyczne

Zobacz także:

  • Centralna Biblioteka Statystyczna
  • Centrum Informatyki Statystycznej
  • Zakład Wydawnictw Statystycznych

  • Rada Statystyki
  • Rządowa Rada Ludnościowa
  • Polskie Towarzystwo Statystyczne
  • Deklaracja dostępności

Copyright © 1995-2025 Główny Urząd Statystyczny