Przyjmowanie, rozpatrywanie oraz załatwianie skarg i wniosków kierowanych do Urzędu Statystycznego w Łodzi realizowane jest w oparciu o przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.) - Dział VIII (Skargi i wnioski) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. nr 5, poz. 46).
Skarga lub wniosek dotyczący funkcjonowania Urzędu Statystycznego w Łodzi, w tym jakości świadczonych usług dotyczy osób fizycznych, prawnych i jednostek organizacyjnych bez osobowości prawnej, które kwestionują m.in. zgodność z prawem lub rzetelność usług świadczonych przez Urząd (jego pracowników) albo wnioskują o usprawnienie funkcjonowania Urzędu.
Zgodnie z postanowieniami Kodeksu postępowania administracyjnego, o tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym. Dla wniesienia skargi i wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda. W przypadku złożenia skargi/wniosku w czyimś imieniu potrzebny jest oryginał pełnomocnictwa lub upoważnienia do działania, jako reprezentant.
Skarga lub wniosek, rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W przypadku, gdy Urząd nie rozpatrzy skargi w ustawowym terminie, przysługuje możliwość wniesienia zażalenia na ten fakt do Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
Zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków „Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania”.
Jak składać skargi i wnioski
Skargę lub wniosek można składać pocztą tradycyjną, za pośrednictwem poczty elektronicznej, faksem, poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą lub złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu lub u kierownika Wydziału Organizacji, pok. 112.
W oddziałach Urzędu (Brzeziny, Piotrków Trybunalski, Sieradz) skargę składa się u kierownika oddziału, który przekazuje skargę lub wniosek do rozpatrzenia Dyrektorowi Urzędu.
Istnieje możliwość zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie do protokołu, który podpisują obie strony. Przy zgłaszaniu skarg i wniosków nie obowiązuje żaden formularz.
Dyrektor Urzędu przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w siedzibie Urzędu we wtorki od godz. 10.00 do 16.00.
Osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają możliwość załatwienia sprawy w języku migowym. Zamiar skorzystania z ww. metody komunikowania się przy załatwieniu sprawy należy zgłosić najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym dniem przybycia do Urzędu.
Dane kontaktowe:
godziny pracy: poniedziałek-piątek 7.30-15.30
Urząd Statystyczny w Łodzi 93-176 Łódź ul. Suwalska 29 pokój 107, pokój 112 - I piętro e-mail: http://lodz.stat.gov.pl/ fax: 42 684-54-88 |
Oddział w Brzezinach 95-060 Brzeziny ul. Sienkiewicza 14 pokój 32 - II piętro e-mail: fax: 46 874-33-27 |
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim 97-300 Piotrków Trybunalski ul. Wronia 65 pokój 108 - I piętro e-mail: fax: 44 645-24-86 |
Oddział W Sieradzu 98-200 Sieradz Plac Wojewódzki 3 pokój 809 - VIII piętro e-mail: fax: 43 827-15-26 |