Konsultant w Wydziale Badań i Analiz Jakości Życia, Kapitału Społecznego, Kościołów i Związków Wyznaniowych w Departamencie Badań Społecznych i Rynku Pracy
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
konsultant
w Wydziale Badań i Analiz Jakości Życia, Kapitału Społecznego, Kościołów i Związków Wyznaniowych
w Departamencie Badań Społecznych i Rynku Pracy
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk: 1
Miejsce pracy: Warszawa
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
- Inicjuje i prowadzi kompleksowe analizy poziomu i zróżnicowania jakości życia, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki materialnych aspektów jakości na podstawie różnych badań gospodarstw domowych i innych źródeł oraz prowadzi analizy porównawcze danych makroekonomicznych i mikroekonomicznych w zakresie dochodów i spożycia gospodarstw domowych w celu zaspokojenia potrzeb informacyjnych różnych grup użytkowników (w kontekście krajowym i międzynarodowym).
- Analizuje wpływ świadczeń społecznych na poziom i zróżnicowanie jakości życia ludności (z uwzględnieniem ubóstwa) w celu pogłębienia analiz z tego zakresu.
- Bierze udział w pracach związanych z realizowanymi przez wydział i departament analizami i badaniami jakości życia ludności ze szczególnym uwzględnieniem wieloaspektowego badania spójności społecznej w celu udostępniania danych wynikowych z tego zakresu tematycznego, zgodnie z odpowiednimi programami badań statystycznych statystyki publicznej oraz wiążącymi GUS zobowiązaniami międzynarodowymi.
- Inicjuje i prowadzi prace analityczne w celu zapewnienia spójności metodologicznej badań i publikacji statystycznych z zakresu jakości życia.
- Bierze udział w pracach związanych z przygotowywaniem i opiniowaniem krajowych i zagranicznych dokumentów i raportów dotyczących sytuacji społecznej, w tym jakości życia oraz spójności społecznej, współpracuje z organizacjami i instytucjami międzynarodowymi w celu współtworzenia międzynarodowego systemu informacji statystycznej w tym obszarze tematycznym (bierze udział w grupach roboczych, zadaniowych, konferencjach).
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
- Wykształcenie: wyższe
- Doświadczenie zawodowe: 5 lat w tym minimum 1 rok doświadczenia w pracy związanej z opracowywaniem lub wykorzystywaniem badań i analiz statystycznych oraz minimum 6 miesięcy doświadczenia w analizach danych z wykorzystaniem pakietów statystycznych (np. SAS, SPSS, R, ACCESS, inne).
- Znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2
- Znajomość zagadnień z zakresu makroekonomii
- Znajomość metodologii badań społecznych oraz obserwacji zjawisk społeczno-ekonomicznych
- Znajomość zasad dotyczących opracowywania i prezentacji danych statystycznych
- Znajomość metod analiz statystycznych
- Znajomość potrzeb informacyjnych użytkowników
- Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
- Rzetelność
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Współpraca
- Komunikacja interpersonalna
- Komunikacja pisemna
- Otwartość na zmiany i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Dzielenie się wiedzą
- Myślenie analityczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
- Wykształcenie: wyższe z zakresu nauk ekonomicznych lub społecznych
- Doświadczenie zawodowe: minimum 3 lata praktyki naukowej, analitycznej lub pracy w administracji publicznej oraz udział w międzynarodowych projektach badawczych
- Znajomość języka angielskiego na poziomie biegłym – C1
- Umiejętność prowadzenia analiz na dużych zbiorach danych
Co oferujemy
- Pracę hybrydową – możliwość łączenia pracy stacjonarnej z pracą zdalną
- Elastyczny czas pracy – możliwość rozpoczynania pracy w godz. 7.00 - 9.00
- Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową (dostosowanie wymiaru etatu / indywidualny rozkład czasu pracy)
- Dogodną lokalizację – centrum Warszawy
- Miejsce parkingowe
- Stojaki na rowery
- Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), dodatek stażowy od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego (przysługujący po 5 latach zatrudnienia, w tym również zatrudnienia poza służbą cywilną), nagrody jubileuszowe
- Możliwość uczestniczenia w szkoleniach o różnorodnej tematyce
- Możliwość dofinansowania do podnoszenia kwalifikacji zawodowych (studia I i II stopnia, studia podyplomowe i studia doktoranckie)
- Możliwość dofinansowania kosztów kształcenia doktorantów oraz osób przygotowujących rozprawę doktorską w trybie eksternistycznym
- Dofinansowanie do wypoczynku pracowników oraz dzieci pracowników (tzw. wczasy pod gruszą)
- Możliwość wypoczynku w ośrodku wczasowym jednostek służb statystyki publicznej w Świnoujściu
- Pakiet socjalny (m.in. niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach życiowych, bezzwrotne zapomogi finansowe, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej)
- Możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego
- Dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych lub do biletów na imprezy kulturalne
- Możliwość wykupienia kart sportowych dla pracownika i osób towarzyszących
- Kort tenisowy i boisko do siatkówki na terenie urzędu
- Możliwość udziału w treningach piłki nożnej i siatkówki
- Bibliotekę beletrystyczną oraz strefę wyciszenia i relaksu na terenie urzędu
Dostępność
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
- Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Praca przy komputerze.
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajduje się 7 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Dodatkowe informacje
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- Oświadczenia złóż zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://bip.stat.gov.pl/download/gfx/bip/pl/bipofertypracykonfiguracja/3/konfiguracja/oswiadczenia_dla_kandydatow_na_stanowiska_niebedace_wyzszymi_w_sc.pdf
- W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym dołącz również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
- Nie wymagają tłumaczenia certyfikaty potwierdzające znajomość języka obcego wymienione
w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 141 oraz z 2024 r. poz. 675). - Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 928) informujemy, że procedurę dotyczącą zgłoszeń wewnętrznych określa zarządzenie nr 13 Dyrektora Generalnego Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 14 kwietnia 2025 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu dokonywania i rozpatrywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa w Głównym Urzędzie Statystycznym zmienione zarządzeniami Dyrektora Generalnego Głównego Urzędu Statystycznego
nr 38 z dnia 23 października 2025 r. i nr 45 z dnia 12 grudnia 2025 r.
Wynagrodzenie brutto: 8 003 zł + dodatek stażowy.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
- Weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy złożą aplikacje zawierające wszystkie wymagane dokumenty
- Test wiedzy (opcjonalnie)
- Rozmowa kwalifikacyjna (z wymagań podanych w ogłoszeniu) prowadzona w formie wideokonferencji lub stacjonarnie w budynku GUS
Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 5 lat doświadczenia zawodowego / stażu pracy w tym minimum 1 rok doświadczenia w pracy związanej z opracowywaniem lub wykorzystywaniem badań i analiz statystycznych oraz minimum 6 miesięcy doświadczenia w analizach danych z wykorzystaniem pakietów statystycznych (np. SAS, SPSS, R, ACCESS, inne)
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS)
- Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia wyższego z zakresu nauk ekonomicznych lub społecznych
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie biegłym – C1 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie biegłym – C1
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie minimum 3 lat praktyki naukowej, analitycznej lub pracy w administracji publicznej
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie udziału w międzynarodowych projektach badawczych
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie prowadzenia analiz na dużych zbiorach danych
Aplikuj do: 9 stycznia 2026
Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:
- w formie elektronicznej:
na adres
lub poprzez e-doręczenia na skrzynkę AE:PL-77834-60292-CETTI-31
lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) na skrytkę: /y52d3bvq62/GUSpraca
- w formie papierowej:
w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15)
lub wysyłając na adres:
Główny Urząd Statystyczny
Biuro Organizacji i Kadr
al. Niepodległości 208
00-925 Warszawa
z dopiskiem: oferta nr 63/SP/2025
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 602 725 866 lub mailowego na adres:
Dokumenty należy złożyć do: 09.01.2026
Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie: https://bip.stat.gov.pl/download/gfx/bip/pl/bipofertypracykonfiguracja/3/konfiguracja/klauzula_informacyjna_-_nabory_na_stanowiska_niebedace_wyzszymi_stanowiskami_w_sluzbie_cywilnej.pdf