Główny Urząd Statystyczny

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Konsultant w Wydziale Badań i Analiz Jakości Życia, Kapitału Społecznego, Kościołów i Związków Wyznaniowych w Departamencie Badań Społecznych i Rynku Pracy

19.12.2025

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:

konsultant

w Wydziale Badań i Analiz Jakości Życia, Kapitału Społecznego, Kościołów i Związków Wyznaniowych

w Departamencie Badań Społecznych i Rynku Pracy

Wymiar etatu: 1

Liczba stanowisk: 1

Miejsce pracy: Warszawa


Czym będziesz się zajmować

Osoba na tym stanowisku:

  • Inicjuje i prowadzi kompleksowe analizy poziomu i zróżnicowania jakości życia, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki materialnych aspektów jakości na podstawie różnych badań gospodarstw domowych i innych źródeł oraz prowadzi analizy porównawcze danych makroekonomicznych i mikroekonomicznych w zakresie dochodów i spożycia gospodarstw domowych w celu zaspokojenia potrzeb informacyjnych różnych grup użytkowników (w kontekście krajowym i międzynarodowym).
  • Analizuje wpływ świadczeń społecznych na poziom i zróżnicowanie jakości życia ludności (z uwzględnieniem ubóstwa) w celu pogłębienia analiz z tego zakresu.
  • Bierze udział w pracach związanych z realizowanymi przez wydział i departament analizami i badaniami jakości życia ludności ze szczególnym uwzględnieniem wieloaspektowego badania spójności społecznej w celu udostępniania danych wynikowych z tego zakresu tematycznego, zgodnie z odpowiednimi programami badań statystycznych statystyki publicznej oraz wiążącymi GUS zobowiązaniami międzynarodowymi.
  • Inicjuje i prowadzi prace analityczne w celu zapewnienia spójności metodologicznej badań i publikacji statystycznych z zakresu jakości życia.
  • Bierze udział w pracach związanych z przygotowywaniem i opiniowaniem krajowych i zagranicznych dokumentów i raportów dotyczących sytuacji społecznej, w tym jakości życia oraz spójności społecznej, współpracuje z organizacjami i instytucjami międzynarodowymi w celu współtworzenia międzynarodowego systemu informacji statystycznej w tym obszarze tematycznym (bierze udział w grupach roboczych, zadaniowych, konferencjach).

Kogo poszukujemy

Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)

  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe: 5 lat w tym minimum 1 rok doświadczenia w pracy związanej z opracowywaniem lub wykorzystywaniem badań i analiz statystycznych oraz minimum 6 miesięcy doświadczenia w analizach danych z wykorzystaniem pakietów statystycznych (np. SAS, SPSS, R, ACCESS, inne).
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2
  • Znajomość zagadnień z zakresu makroekonomii
  • Znajomość metodologii badań społecznych oraz obserwacji zjawisk społeczno-ekonomicznych
  • Znajomość zasad dotyczących opracowywania i prezentacji danych statystycznych
  • Znajomość metod analiz statystycznych
  • Znajomość potrzeb informacyjnych użytkowników
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Współpraca
  • Komunikacja interpersonalna
  • Komunikacja pisemna
  • Otwartość na zmiany i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Dzielenie się wiedzą
  • Myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)

  • Wykształcenie: wyższe z zakresu nauk ekonomicznych lub społecznych
  • Doświadczenie zawodowe: minimum 3 lata praktyki naukowej, analitycznej lub pracy w administracji publicznej oraz udział w międzynarodowych projektach badawczych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie biegłym – C1
  • Umiejętność prowadzenia analiz na dużych zbiorach danych

Co oferujemy

  • Pracę hybrydową – możliwość łączenia pracy stacjonarnej z pracą zdalną
  • Elastyczny czas pracy – możliwość rozpoczynania pracy w godz. 7.00 - 9.00
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową (dostosowanie wymiaru etatu / indywidualny rozkład czasu pracy)
  • Dogodną lokalizację – centrum Warszawy
  • Miejsce parkingowe
  • Stojaki na rowery
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), dodatek stażowy od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego (przysługujący po 5 latach zatrudnienia, w tym również zatrudnienia poza służbą cywilną), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość uczestniczenia w szkoleniach o różnorodnej tematyce
  • Możliwość dofinansowania do podnoszenia kwalifikacji zawodowych (studia I i II stopnia, studia podyplomowe i studia doktoranckie)
  • Możliwość dofinansowania kosztów kształcenia doktorantów oraz osób przygotowujących rozprawę doktorską w trybie eksternistycznym
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników oraz dzieci pracowników (tzw. wczasy pod gruszą)
  • Możliwość wypoczynku w ośrodku wczasowym jednostek służb statystyki publicznej w Świnoujściu
  • Pakiet socjalny (m.in. niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach życiowych, bezzwrotne zapomogi finansowe, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej)
  • Możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego
  • Dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych lub do biletów na imprezy kulturalne
  • Możliwość wykupienia kart sportowych dla pracownika i osób towarzyszących
  • Kort tenisowy i boisko do siatkówki na terenie urzędu
  • Możliwość udziału w treningach piłki nożnej i siatkówki
  • Bibliotekę beletrystyczną oraz strefę wyciszenia i relaksu na terenie urzędu

Dostępność

  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.


Warunki pracy

  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Praca przy komputerze.
  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
  • Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajduje się 7 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Dodatkowe informacje

  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • Oświadczenia złóż zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://bip.stat.gov.pl/download/gfx/bip/pl/bipofertypracykonfiguracja/3/konfiguracja/oswiadczenia_dla_kandydatow_na_stanowiska_niebedace_wyzszymi_w_sc.pdf
  • W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym dołącz również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie wymagają tłumaczenia certyfikaty potwierdzające znajomość języka obcego wymienione
    w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 141 oraz z 2024 r. poz. 675).
  • Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 928) informujemy, że procedurę dotyczącą zgłoszeń wewnętrznych określa zarządzenie nr 13 Dyrektora Generalnego Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 14 kwietnia 2025 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu dokonywania i rozpatrywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa w Głównym Urzędzie Statystycznym zmienione zarządzeniami Dyrektora Generalnego Głównego Urzędu Statystycznego
    nr 38 z dnia 23 października 2025 r. i nr 45 z dnia 12 grudnia 2025 r.

Wynagrodzenie brutto:  8 003 zł + dodatek stażowy.


Planujemy następujące metody/techniki naboru:

  • Weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy złożą aplikacje zawierające wszystkie wymagane dokumenty
  • Test wiedzy (opcjonalnie)
  • Rozmowa kwalifikacyjna (z wymagań podanych w ogłoszeniu) prowadzona w formie wideokonferencji lub stacjonarnie w budynku GUS

Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 5 lat doświadczenia zawodowego / stażu pracy w tym minimum 1 rok doświadczenia w pracy związanej z opracowywaniem lub wykorzystywaniem badań i analiz statystycznych oraz minimum 6 miesięcy doświadczenia w analizach danych z wykorzystaniem pakietów statystycznych (np. SAS, SPSS, R, ACCESS, inne)
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS)
  • Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia wyższego z zakresu nauk ekonomicznych lub społecznych
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie biegłym – C1 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie biegłym – C1
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie minimum 3 lat praktyki naukowej, analitycznej lub pracy w administracji publicznej
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie udziału w międzynarodowych projektach badawczych
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie prowadzenia analiz na dużych zbiorach danych

Aplikuj do: 9 stycznia 2026


Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:

- w formie elektronicznej:

na adres 

lub poprzez e-doręczenia na skrzynkę AE:PL-77834-60292-CETTI-31

lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) na skrytkę: /y52d3bvq62/GUSpraca

- w formie papierowej: 

w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15) 

lub wysyłając na adres: 

Główny Urząd Statystyczny

Biuro Organizacji i Kadr

al. Niepodległości 208

00-925 Warszawa

z dopiskiem: oferta nr 63/SP/2025

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 602 725 866 lub mailowego na adres:

Dokumenty należy złożyć do: 09.01.2026

Decyduje data: wpływu oferty do urzędu


Przetwarzanie danych osobowych

DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

Informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie: https://bip.stat.gov.pl/download/gfx/bip/pl/bipofertypracykonfiguracja/3/konfiguracja/klauzula_informacyjna_-_nabory_na_stanowiska_niebedace_wyzszymi_stanowiskami_w_sluzbie_cywilnej.pdf


Podmiot publikujący: Główny Urząd Statystyczny
Autor informacji: Renata Sekuła (Wydział Organizacji i Zarządzania Zasobami Ludzkimi)
Publikujący informację: Magdalena Zarodkiewicz (Wydział Portalu Informacyjnego GUS)
Publikacja informacji: 19.12.2025 09:35
Sprawdź historię zmian
Do góry