• Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do wyszukiwarki
  • Przejdź do mapy strony
Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
  • Kontrast domyślny
  • Kontrast czarno-biały
  • Kontrast czarno-żółty
  • Kontrast żółto-czarny
  • English
  • Portal Informacyjny GUS
  • bip.gov.pl
  • O serwisie
    • Mapa serwisu
    • Dziennik zmian treści
    • Instrukcja korzystania
    • Redakcja BIP
Zobacz także

Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

    Wyszukiwanie zaawansowane

    Menu główne

    Menu
    • Organizacja statystyki publicznej
    • Działalność statystyki publicznej
    • Prawo
    • Ogłoszenia
    • e-Urząd
    • Kontakt

    Ścieżka

    Strona główna Urząd Statystyczny we WrocławiuDostępnośćSkarga na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
    Menu

    Skarga na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej

    Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

    Kiedy masz prawo złożyć skargę?

    Jeśli złożyłeś wniosek o zapewnienie dostępności do podmiotu publicznego – Urzędu Statystycznego we Wrocławiu zwanego dalej Urzędem – a podmiot ten dostępności nie zapewnił lub nie zapewnił Tobie dostępu alternatywnego, to masz prawo złożyć skargę na brak dostępności. Zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami masz 30 dni na złożenie skargi od daty upływu terminu na zapewnienie dostępności przez Urząd.

    Do kogo składasz skargę na brak dostępności?

    Zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – rozpatrywanie skarg na brak dostępności podmiotów publicznych należy do zadań Prezesa Zarządu PFRON. Skargi na brak dostępności przez Urząd powinny być składane do Dolnośląskiego Oddziału PFRON.

    Co musisz napisać w skardze?

    Musisz podać w skardze:

    • dane kontaktowe wnioskodawcy, czyli Twoje imię i nazwisko, adres lub numer telefonu i adres e-mail,
    • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym, czyli co przeszkadza Ci w korzystaniu w pełni z usług w Urzędzie,
    • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą, czyli jak można się z Tobą skontaktować,
    • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, czyli w jaki sposób według Ciebie należy zlikwidować istniejącą barierę w Urzędzie.

    Podstawa prawna: ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

    Metryka

    Podmiot publikujący: Urząd Statystyczny we Wrocławiu
    Publikujący informację: Wojciech Szpakowski
    Publikacja informacji: 18.09.2023 10:01
    Aktualizacja informacji: 18.09.2023 10:04
    Sprawdź historię zmian
    Użytkownik Data Akcja Wersja
    Wojciech Szpakowski 18.09.2023 10:04 Edycja 5
    Wojciech Szpakowski 18.09.2023 10:03 Edycja 4
    Wojciech Szpakowski 18.09.2023 10:02 Edycja 3
    Wojciech Szpakowski 18.09.2023 10:01 Edycja 2
    Wojciech Szpakowski 18.09.2023 10:01 Publikacja 1
    • Urząd Statystyczny we Wrocławiu
      • O Urzędzie
      • Oferty pracy
      • Zamówienia publiczne
      • Likwidacja/sprzedaż majątku
      • Rejestry, ewidencje, archiwa
      • Kontrole
      • Instrukcja obsługi
      • Kontakt z Urzędem
      • Dostępność
        • Koordynator do spraw dostępności
        • Informacje o Urzędzie
        • Deklaracja dostępności
        • Raporty o stanie dostępności
        • Plan działania na rzecz poprawy dostępności w Urzędzie Statystycznym we Wrocławiu
        • Wniosek o zapewnienie dostępności
        • Informacja dotycząca wnioskowania o tłumacza PJM/SJM/SKOGN
        • Skarga na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
      • Zgłoszenia naruszeń
    Do góry
    Copyright © 1995-2025 Główny Urząd Statystyczny
    Zamknij
    PoprzedniNastępny