• Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do wyszukiwarki
  • Przejdź do mapy strony
Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
  • Kontrast domyślny
  • Kontrast czarno-biały
  • Kontrast czarno-żółty
  • Kontrast żółto-czarny
  • English
  • Portal Informacyjny GUS
  • bip.gov.pl
  • O serwisie
    • Mapa serwisu
    • Dziennik zmian treści
    • Instrukcja korzystania
    • Redakcja BIP
Zobacz także

Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu główne

Menu
  • Organizacja statystyki publicznej
  • Działalność statystyki publicznej
  • Prawo
  • Ogłoszenia
  • e-Urząd
  • Kontakt

Ścieżka

Strona główna Urząd Statystyczny we WrocławiuDostępnośćSkarga na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Menu

Skarga na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Kiedy masz prawo złożyć skargę?

Jeśli złożyłeś wniosek o zapewnienie dostępności do podmiotu publicznego – Urzędu Statystycznego we Wrocławiu zwanego dalej Urzędem – a podmiot ten dostępności nie zapewnił lub nie zapewnił Tobie dostępu alternatywnego, to masz prawo złożyć skargę na brak dostępności. Zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami masz 30 dni na złożenie skargi od daty upływu terminu na zapewnienie dostępności przez Urząd.

Do kogo składasz skargę na brak dostępności?

Zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – rozpatrywanie skarg na brak dostępności podmiotów publicznych należy do zadań Prezesa Zarządu PFRON. Skargi na brak dostępności przez Urząd powinny być składane do Dolnośląskiego Oddziału PFRON.

Co musisz napisać w skardze?

Musisz podać w skardze:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy, czyli Twoje imię i nazwisko, adres lub numer telefonu i adres e-mail,
  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym, czyli co przeszkadza Ci w korzystaniu w pełni z usług w Urzędzie,
  • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą, czyli jak można się z Tobą skontaktować,
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, czyli w jaki sposób według Ciebie należy zlikwidować istniejącą barierę w Urzędzie.

Podstawa prawna: ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Metryka

Podmiot publikujący: Urząd Statystyczny we Wrocławiu
Publikujący informację: Wojciech Szpakowski
Publikacja informacji: 18.09.2023 10:01
Aktualizacja informacji: 18.09.2023 10:04
Sprawdź historię zmian
Użytkownik Data Akcja Wersja
Wojciech Szpakowski 18.09.2023 10:04 Edycja 5
Wojciech Szpakowski 18.09.2023 10:03 Edycja 4
Wojciech Szpakowski 18.09.2023 10:02 Edycja 3
Wojciech Szpakowski 18.09.2023 10:01 Edycja 2
Wojciech Szpakowski 18.09.2023 10:01 Publikacja 1
  • Urząd Statystyczny we Wrocławiu
    • O Urzędzie
    • Oferty pracy
    • Zamówienia publiczne
    • Likwidacja/sprzedaż majątku
    • Rejestry, ewidencje, archiwa
    • Kontrole
    • Instrukcja obsługi
    • Kontakt z Urzędem
    • Dostępność
      • Koordynator do spraw dostępności
      • Informacje o Urzędzie
      • Deklaracja dostępności
      • Raporty o stanie dostępności
      • Plan działania na rzecz poprawy dostępności w Urzędzie Statystycznym we Wrocławiu
      • Wniosek o zapewnienie dostępności
      • Informacja dotycząca wnioskowania o tłumacza PJM/SJM/SKOGN
      • Skarga na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
    • Zgłoszenia naruszeń
Do góry
Copyright © 1995-2025 Główny Urząd Statystyczny