Kiedy masz prawo złożyć skargę?
Jeśli złożyłeś wniosek o zapewnienie dostępności do podmiotu publicznego – Urzędu Statystycznego we Wrocławiu zwanego dalej Urzędem – a podmiot ten dostępności nie zapewnił lub nie zapewnił Tobie dostępu alternatywnego, to masz prawo złożyć skargę na brak dostępności. Zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami masz 30 dni na złożenie skargi od daty upływu terminu na zapewnienie dostępności przez Urząd.
Do kogo składasz skargę na brak dostępności?
Zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – rozpatrywanie skarg na brak dostępności podmiotów publicznych należy do zadań Prezesa Zarządu PFRON. Skargi na brak dostępności przez Urząd powinny być składane do Dolnośląskiego Oddziału PFRON.
Co musisz napisać w skardze?
Musisz podać w skardze:
- dane kontaktowe wnioskodawcy, czyli Twoje imię i nazwisko, adres lub numer telefonu i adres e-mail,
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym, czyli co przeszkadza Ci w korzystaniu w pełni z usług w Urzędzie,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą, czyli jak można się z Tobą skontaktować,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, czyli w jaki sposób według Ciebie należy zlikwidować istniejącą barierę w Urzędzie.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.