Oferty pracy

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Główny specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy samodzielne stanowisko

27.03.2025

Liczba stanowisk: 1

Wymiar etatu: 1/3

Status: nabór w toku

Miejsce pracy:
Szczecin, ul. Matejki 22

Oferta ważna do: 7 kwietnia 2025 r.

Czym będziesz się zajmować

Osoba na tym stanowisku:

  • Przeprowadza kontrole warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp, informuje Dyrektora o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, przedstawia wnioski zmierzające do ich usunięcia
  • Prowadzi szkolenia wstępne (ogólne) z zakresu bhp dla nowo zatrudnionych pracowników, praktykantów, stażystów oraz współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bhp
  • Prowadzi sprawy związane z wypadkami przy pracy, w tym bierze czynny udział w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków, kompletuje dokumenty, prowadzi rejestr, sporządza sprawozdania
  • Sporządza i przedstawia Dyrektorowi Urzędu okresowe analizy stanu bhp zawierające propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych
  • Bierze udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą oraz prowadzi dokumentację w tym zakresie
  • Uczestniczy w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów z zakresu bhp, opiniuje instrukcje stanowiskowe; doradza w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bhp, w tym organizowania stanowisk pracy
  • Uczestniczy w konsultacjach oraz w pracach zakładowej komisji bezpieczeństwa i higieny pracy
  • Uczestniczy w opracowywaniu planów modernizacji obiektów Urzędu

Kogo poszukujemy

Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)

  • Wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bhp albo studia podyplomowe w zakresie bhp
  • Staż pracy co najmniej 5 lat w służbie bhp
  • szkolenie pracowników służby bhp i osób wykonujących zadania tej służby
  • bardzo dobra znajomość przepisów prawa pracy, przepisów bhp oraz umiejętność stosowania ich w praktyce
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • umiejętność rozwiązywania problemów
  • samodzielność
  • współpraca, komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Co oferujemy

  • Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę
  • Praca w korpusie służby cywilnej
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. 13tka), dodatek za wysługę lat od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy, nagrody jubileuszowe
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników i ich dzieci z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
  • Możliwość przystąpienia do Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
  • Możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych
  • Możliwość dołączenia do ubezpieczenia grupowego
  • Możliwość ubiegania się o mianowanie na urzędnika służby cywilnej, co uprawnia - po zdanym egzaminie - do dodatkowych uprawnień (np. dodatkowy urlop do 12 dni, dodatek finansowy, większa ochrona zatrudnienia i wynagrodzenia)
  • Miłą atmosferę pracy
  • Doskonałą lokalizację Urzędu w centrum Szczecina

Dostępność

  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.

Zachęcamy do składania ofert przez osoby z niepełnosprawnościami (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno – technicznego stanowiska pracy).

Warunki pracy

Pracownik wykonuje czynności o charakterze:

  • statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze
  • dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie Urzędu oraz poza nim.

        Budynek - brak progów utrudniających wjazd wózkiem, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów
        komunikacyjnych.
        Windy zaopatrzone są w informację głosową oraz tablice przyzywowe z oznakowaniem dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dodatkowe informacje

  • Oświadczenia złóż według wzorów zamieszczonych poniżej.
  • Oświadczenia muszą zawierać datę i własnoręczny czytelny Twój podpis.
  • Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym.
  • Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany do etapu - rozmowa kwalifikacyjna, powiadomimy Cię o tym telefonicznie lub mailowo.
  • Przekazane wraz z ofertą dokumenty w języku obcym jeśli mają być brane pod uwagę muszą zostać przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.

        Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Urzędzie Statystycznym w Szczecinie znajdują się na stronie:
        https://bip.stat.gov.pl/urzad-statystyczny-w-szczecinie/kontakt-z-urzedem/zgloszenia-wewnetrzne/

     Planujemy następujące metody/techniki naboru:

1. Weryfikacja formalna dokumentów
2. Rozmowa kwalifikacyjna

Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie aktualnego szkolenia okresowego dla służby bezpieczeństwa i higieny pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

     Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)

  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (jeżeli dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO)

Aplikuj do: 7 kwietnia 2025

Aplikuj mailowo na adres: , w temacie wpisz: Ogłoszenie nr 150002 / 27.03.2025.
Lub w formie papierowej w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 150002" na adres:

Urząd Statystyczny w Szczecinie
ul. Matejki 22,
70-530 Szczecin

Składając osobiście:
w kancelarii Urzędu (I piętro)
ul. Jana Matejki 22, Szczecin
(pon. 7.00-18.00, wt.-pt. 7.00-15.00)
Na kopercie dopisz: "ogłoszenie nr 150002

Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane.

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 914597703 - komórka ds. kadr
lub mailowego na adres:

  • Dokumenty należy złożyć do: 07.04.2025
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze

Przetwarzanie danych osobowych

DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

W związku z realizacją wymogów RODO[1] informujemy o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.

I. Administrator
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Statystyczny w Szczecinie reprezentowany przez Dyrektora mający siedzibę w Szczecinie, ul. Jana Matejki 22, 70-530 Szczecin – zwany dalej „Administratorem".

II. Inspektor ochrony danych
Z Inspektorem ochrony danych (IOD) wyznaczonym przez Administratora może się Pani/Pan kontaktować:

a. pocztą tradycyjną na adres: IOD Urząd Statystyczny w Szczecinie, ul. Jana Matejki 22, 70-530 Szczecin;
b. pocztą elektroniczną na adres e-mail: IOD_USSZC@stat.gov.pl.

III. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji w naborze na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Statystycznym w Szczecinie.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:

· art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze[2];
· art. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.

Jeżeli w dokumentach (CV, list motywacyjny, itp.) zawarte są inne dane, niż wymagane przepisami prawa, będą one przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody, która może zostać odwołana w dowolnym czasie (art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO).

IV. Odbiorcy danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom upoważnionym do ich uzyskania na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom, z którym Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych w celu dostarczenia i rozwoju usług informatycznych niezbędnych do prawidłowej realizacji zadań przez służby statystyki, w tym celu zapewnienia bezpieczeństwa w systemach informatycznych statystyki publicznej.
W związku z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej dane osobowe w zakresie imion i nazwisk oraz miejsca (miejscowości) zamieszkania osób, które są zatrudniane w wyniku naborów na stanowiska w korpusie służby cywilnej zostaną podane do publicznej wiadomości.

V. Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których Dyrektor Urzędu ma możliwość wyboru kolejnego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.

VI. Obowiązek / dobrowolność podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa jest dobrowolne, a ich przekazanie zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a RODO).
Zgoda ta może być wycofana w każdym czasie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, którego dokonano przed jej wycofaniem.
Podanie danych szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO jest dobrowolne i opiera się na Pani/Pana wyraźniej zgodzie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może być odwołana w dowolnym czasie.

VII. Prawa osoby, której dane dotyczą
Posiada Pani/Pan prawo do dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych; do sprostowania (poprawiania) danych osobowych; do usunięcia danych osobowych; do ograniczenia przetwarzania danych osobowych; do przenoszenia danych; do cofnięcia zgody do przetwarzania danych osobowych; do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.


[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.).

[2] Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z przepisami w szczególności: art. 22(1) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.), ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409), ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2023, poz. 1917), ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)

Wzory oświadczeń


Podmiot publikujący: Urząd Statystyczny w Szczecinie
Autor informacji: Barbara Gęsikiewicz
Publikujący informację: Jerzy Rożek
Wytworzenie informacji: 26.03.2025
Publikacja informacji: 27.03.2025 07:05
Aktualizacja informacji: 27.03.2025 13:05
Sprawdź historię zmian
Do góry