Oferty pracy

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Statystyk do spraw: Analizy, Metodologii i Autor Badania w Ośrodku Badań Obszarów Transgranicznych i Statystyki Euroregionalnej w Dziale Metodologii i Zintegrowanych Badań w Zakresie Podróży

22.08.2025

Dyrektor Urzędu Statystycznego w Rzeszowie poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko

Statystyk

do spraw: Analizy, Metodologii i Autor Badania w Ośrodku Badań Obszarów Transgranicznych i Statystyki Euroregionalnej w Dziale Metodologii i Zintegrowanych Badań w Zakresie Podróży

 

Wymiar etatu: 1

Liczba stanowisk pracy: 1

Miejsce wykonywania pracy: Rzeszów

Adres Urzędu:

Urząd Statystyczny w Rzeszowie

 ul. Jana III Sobieskiego 10

35-959 Rzeszów

 

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Uczestniczenie w pracach związanych z przygotowaniem i organizacją badań reprezentacyjnych dotyczących podroży nierezydentów do Polski, w tym w opracowaniu narzędzi badawczych, wytycznych do badań, harmonogramów prac oraz testowaniu aplikacji elektronicznych do rejestracji i przetwarzania danych,
  • Uczestniczenie w realizacji badań reprezentacyjnych dotyczących podróży nierezydentów do Polski, w szczególności w zakresie weryfikacji zebranych danych,
  • Współrealizowanie zadań związanych z analizą danych i opracowaniem informacji z badań reprezentacyjnych dotyczących podróży nierezydentów do Polski, w tym w języku angielskim.

 

Dostępność

  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych)

 

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Praca w siedzibie Urzędu,
  • Praca biurowa,
  • Praca przy monitorze ekranowym,
  • Możliwe delegacje poza miejscowość, w której znajduje się siedziba Urzędu.

 

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Użytkowanie sprzętu biurowego,
  • Praca przy naturalnym i sztucznym oświetleniu,
  • W budynku znajduje się winda,
  • Przed budynkiem od strony ul. Kopernika znajduje się winda dla wózków inwalidzkich.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne:

Wykształcenie: średnie                    

Pozostałe wymagania niezbędne:

  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów,
  • Wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe,
  • Komunikacja interpersonalna i pisemna,
  • Rzetelność,
  • Współpraca,
  • Myślenie analityczne,
  • Znajomość Pakietu MS Office,
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym– A2
  • Znajomość ustawy o statystyce publicznej,
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej,
  • Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych,
  • Umiejętność przygotowywania tekstów analitycznych,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego,
  • Korzystanie z pełni praw publicznych,
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy dodatkowe:

Doświadczenie zawodowe: co najmniej 6 miesięcy w zakresie realizacji badań statystycznych              

Pozostałe wymagania niezbędne:

  • Ogólna wiedza z zakresu badań statystycznych statystyki publicznej (rodzaje, przykłady itp).

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia,
  • Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • Oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.

Dodatkowe dokumenty:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego.

Termin, miejsce oraz sposób dostarczenia dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do 04.09.2025 r.
  • Decyduje data wpływu do Urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:

Urząd Statystyczny w Rzeszowie

ul. Jana III Sobieskiego 10

35 – 959 Rzeszów

koniecznie z dopiskiem „Oferta pracy nr 5/2025 SC” 


Kandydaci mogą składać dokumenty aplikacyjne:

  • w formie papierowej

- osobiście w siedzibie  Urzędu Statystycznego w Rzeszowie,

- za pośrednictwem operatora pocztowego, przesyłając na adres Urzędu,

  •  w formie elektronicznej

- za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej na Platformie ePUAP (adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP: /3599kkchr7/SkrytkaESP )

- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres RekrutacjeUSRZE@stat.gov.pl.,

- poprzez usługę e-Doręczenia na adres elektroniczny AE:PL-90001-79795-BHJEI-26


Inne informacje związane z procedurą naboru:

  • Zachęcamy do przesyłania tylko tych dokumentów, które są wymagane w ofercie oraz do podania numeru telefonu lub adresu e-mail co ułatwiłoby kontakt z Państwem.
  • Oferty złożone lub nadane po terminie (decyduje data wpływu do Urzędu) oraz niekompletne nie będą rozpatrywane.

Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i podpisane oświadczenia.

  • W ofercie należy podać numer ogłoszenia na które składana jest oferta.
  • Złożone dokumenty będą zweryfikowane pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • Kandydaci, których oferty spełniają wymogi formalne zostaną poinformowani telefonicznie lub drogą mailową o terminie i miejscu postępowania rekrutacyjnego.
  • Długość i rodzaj wymaganego doświadczenia zawodowego musi jednoznacznie wynikać ze złożonych dokumentów.
  • Oświadczenia muszą zawierać datę i czytelny podpis kandydata - w przeciwnym razie oferta zostanie odrzucona jako niespełniająca wymogów formalnych.
  • W przypadku złożenia przez kandydata oświadczeń o innej treści niż wskazane w ogłoszeniu, oferta zostanie uznana jako niespełniająca wymogów formalnych. W celu uniknięcia wątpliwości co do treści składanych oświadczeń sugerujemy korzystanie z wzorów zamieszczonych w zakładce Oferty pracy.
  • Wśród wzorów oświadczeń  zamieszczonych w zakładce Oferty pracy  znajduje się wzór zgody dla kandydatów przekazujących w aplikacji dane szczególnej kategorii.
  • Przekazane wraz z ofertą dokumenty w języku obcym jeśli mają być brane pod uwagę muszą zostać przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zostaną zniszczone po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można odebrać je w Urzędzie.
  • Ogłoszenie jest opublikowane w BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (KPRM) oraz BIP Urzędu Statystycznego w Rzeszowie, nie ponosimy odpowiedzialności za treść przedruków umieszczanych w innych miejscach.
  • Urząd Statystyczny w Rzeszowie wprowadził wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, która określa zasady i tryb zgłaszania przez sygnalistów naruszeń prawa oraz podejmowania działań następczych w Urzędzie Statystycznym w Rzeszowie. Treść powyższej Procedury dostępna jest na stronie internetowej https://bip.stat.gov.pl/urzad-statystyczny-w-rzeszowie/zgloszenia-naruszen/

Prosimy o zapoznanie się z treścią Procedury wewnętrznej dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa oraz o wypełnienie oświadczenia o zapoznaniu się z Procedurą stanowiącego Załącznik nr 2 do Procedury, a także załączenie podpisanego oświadczenia do dokumentów aplikacyjnych.

       Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 17 8535210 wewn. 304 lub 305.


Benefity dla osoby zatrudnionej:

  • Ruchomy czas pracy,
  • Indywidualny rozkład czasu pracy,
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą Urzędu (praca zdalna, „home office”),
  • Stabilna praca,
  • Zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę,
  • Stałe wynagrodzenie,
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw.Trzynastka),
  • Możliwość dokształcania się i podnoszenia  kwalifikacji zawodowych,
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  • Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych,
  • Możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych,
  • Możliwość skorzystania z dodatkowego ubezpieczenia grupowego,
  • Możliwość przystąpienia do Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej.

Planowane etapy naboru

Rekrutacja w Urzędzie Statystycznym w Rzeszowie przebiega w trzech etapach: weryfikacja formalna, pisemny test wiedzy i umiejętności, rozmowa kwalifikacyjna.


Informacja o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do pracy w służbie cywilnej

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administrator danych i kontakt do niego:

Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Urząd Statystyczny w Rzeszowie, mający siedzibę
w Rzeszowie (35-959 Rzeszów), przy ul. Jana III Sobieskiego 10, zwany dalej „Administratorem”.

Kontakt do inspektora ochrony danych:

Z inspektorem ochrony danych (IOD) może się Pani/Pan kontaktować poprzez:

-pocztę tradycyjną adres: IOD Urząd Statystyczny w Rzeszowie, ul. Jana III Sobieskiego 10, 35-959 Rzeszów;

-pocztę elektroniczną; adres e-mail:


Do IOD proszę kierować tylko sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.


Cel przetwarzania danych:
Przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru.

Informacje o odbiorcach danych:

Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty świadczące usługi techniczne i organizacyjne na rzecz Urzędu, tj. dostawcy usług IT wykorzystywanych przy przetwarzaniu lub osoby i podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego. W pozostałym zakresie Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane żadnym odbiorcom.

W związku z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej dane osobowe w zakresie imion i nazwisk oraz miejsca zamieszkania (miejscowość) osób, które są zatrudniane w wyniku naborów na stanowiska w korpusie służby cywilnej zostaną podane do publicznej wiadomości.


Okres przechowywania danych:
Czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.

Uprawnienia:

  1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  4. prawo do usunięcia danych osobowych;
    - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
  5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Podstawa prawna przetwarzania danych:

  1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
  2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. 

Inne informacje:
Podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.



Podmiot publikujący: Urząd Statystyczny w Rzeszowie
Autor informacji: Lucyna Kołodziej-Sitek
Publikujący informację: Elżbieta Bożek
Publikacja informacji: 22.08.2025 06:02
Sprawdź historię zmian
Do góry