Urzędem Statystycznym w Rzeszowie kieruje Dyrektor, będący organem niezespolonej administracji rządowej w województwie, podporządkowany bezpośrednio Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego.
Dyrektor Urzędu Statystycznego w Rzeszowie
Marek CIERPIAŁ-WOLAN
Sekretariat tel. (+48) 17 853 56 12 w. 310, tel. (+48) 17 853 52 10 w. 310, fax (+48) 17 853 51 57
Zastępca Dyrektora
Teresa KRZEMIŃSKA
Sekretariat tel. (+48) 17 853 56 12 w. 310, tel. (+48) 17 853 52 10 w. 310, fax (+48) 17 853 51 57
Zgodnie ze Statutem Urzędu Statystycznego w Rzeszowie i Regulaminem organizacyjnym Urzędu Statystycznego w Rzeszowie Dyrektor Urzędu wykonuje następujące zadania:
1. Dyrektor Urzędu przy wykonywaniu zadań kieruje się zarządzeniami, wytycznymi i poleceniami Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
2. Dyrektor Urzędu przy wykonywaniu zadań współdziała z Głównym Urzędem Statystycznym i jednostkami podporządkowanymi Prezesowi GUS.
3. Dyrektor Urzędu odpowiada za całokształt działalności Urzędu i reprezentuje go na zewnątrz.
4. Dyrektor Urzędu reprezentuje Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego wobec terenowych organów władzy, administracji publicznej, samorządu terytorialnego i kontroli państwowej i odpowiada przed nim w szczególności za:
- prawidłowe i zgodne z wytycznymi Głównego Urzędu Statystycznego oraz obowiązującymi aktami normatywnymi organizowanie całokształtu działalność, terminową i właściwą realizację zadań oraz właściwe wykorzystywanie środków finansowych,
- dobór kadry kierowniczej i pracowników oraz doskonalenie ich kwalifikacji,
- ochronę informacji niejawnych i tajemnicy statystycznej,
- prowadzenie działalności w zakresie przygotowań obronnych zgodnie z wytycznymi Głównego Urzędu Statystycznego oraz innych organów państwowych.
5. Do wyłącznej kompetencji Dyrektora Urzędu należą sprawy:
- wydawanie wewnętrznych aktów normatywnych w formie zarządzeń wewnętrznych, poleceń służbowych i wytycznych,
- określanie zasad i form współpracy z organami administracji publicznej,
- ustalanie organizacji wewnętrznej i szczegółowego zakresu zadań komórek organizacyjnych,
- ustalanie zakresów czynności zastępcy Dyrektora, kierownikom wydziałów, ośrodków, oddziałów i pracownikom na samodzielnych stanowiskach pracy oraz zatwierdzanie zakresów czynności pracownikom,
- ustalanie stanu etatowego i dokonywanie przesunięć pracowników pomiędzy komórkami organizacyjnymi Urzędu,
- ustalanie wynagrodzeń osobowych,
- przyznawanie nagród i wyróżnień,
- stosowanie kar porządkowych wobec pracowników,
- wyrażanie zgody na podjęcie dodatkowego zatrudnienia przez członków korpusu służby cywilnej i pracowników niebędących jej członkami oraz wyrażanie zgody na podjęcie dodatkowych zajęć zarobkowych przez urzędników służby cywilnej,
- zatwierdzanie harmonogramów urlopów,
- ustalanie rozkładu czasu pracy,
- składanie wniosków w sprawie odznaczania pracowników.