Specjalista w Wydziale Obsługi Prac Kierownictwa GUS w Gabinecie Prezesa
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
specjalista
w Wydziale Obsługi Prac Kierownictwa GUS
w Gabinecie Prezesa
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1
Miejsce pracy: Warszawa
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
- Prowadzi sprawy związane z udziałem Prezesa GUS w konferencjach oraz seminariach naukowych; udzielaniem patronatów oraz udziałem w komitetach honorowych w celu zapewnienia terminowej realizacji zadań w tym zakresie.
- Uczestniczy w organizowaniu posiedzeń Kolegium, narad kadry kierowniczej służb statystyki publicznej, okolicznościowych uroczystości oraz w przygotowywaniu notatek z posiedzeń i narad, w celu zapewnienia obsługi administracyjnej spotkań z udziałem Kierownictwa GUS.
- Uczestniczy w opracowywaniu kalendarzy zajęć członków Kierownictwa GUS, kalendarzy planowanych posiedzeń, udziału w komisjach, zespołach, grupach roboczych i konferencjach poza GUS w celu zapewnienia bieżącej informacji w tym zakresie.
- Prowadzi korespondencję związaną z delegowaniem pracowników jednostek służb statystyki publicznej do udziału w komisjach, zespołach i grupach roboczych powołanych przez inne niż GUS organy administracji rządowej w celu zapewnienia udziału przedstawicieli GUS w pracach gremiów międzyresortowych.
- Uczestniczy w prowadzeniu informatycznego systemu Kontroli Wykonywania Poleceń (KWP) – wprowadzaniu poleceń, przygotowywaniu okresowych raportów w celu dostarczenia bieżącej informacji Kierownictwu GUS o realizacji poleceń nałożonych na komórki i jednostki statystyki publicznej.
- Prowadzi wykaz wniosków o nadanie odznaczeń państwowych i resortowych pracownikom służb statystyki publicznej i innym osobom i instytucjom w celu uhonorowania osób zasłużonych dla statystyki publicznej oraz ewidencję nadanych odznaczeń.
- Zastępuje, w czasie nieobecności, pracowników sekretariatów członków Kierownictwa GUS i Gabinetu Prezesa w celu skutecznej realizacji zadań Wydziału.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
- Wykształcenie: wyższe
- Poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą zastrzeżone lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze uzyskania dostępu
- Znajomość ustawy o statystyce publicznej
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Umiejętność obsługi komputera (MS Office)
- Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
- Rzetelność
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Współpraca
- Komunikacja
- Otwartość na zmiany i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Dzielenie się wiedzą
- Orientacja na klienta/ interesanta
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
- Doświadczenie zawodowe: 6 miesięcy w pracy w administracji
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2
Co oferujemy
- Elastyczny czas pracy – możliwość rozpoczęcia pracy w godz. 7.00 - 9.00
- Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową (dostosowanie wymiaru etatu/indywidualny rozkład czasu pracy)
- Dogodna lokalizacja – centrum Warszawy
- Miejsce parkingowe na terenie urzędu
- Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
- Praca hybrydowa – możliwość łączenia pracy stacjonarnej z pracą zdalną
- Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), dodatek za wysługę lat (dodatek stażowy), nagrody jubileuszowe
- Możliwość uczestniczenia w szkoleniach o różnorodnej tematyce
- Dofinansowanie do podnoszenia kwalifikacji zawodowych (studia I i II stopnia, studia podyplomowe i studia doktoranckie)
- Możliwość udziału w programie dofinansowania kosztów kształcenia i wsparcia dla doktorantów oraz osób przygotowujących rozprawę doktorską w trybie eksternistycznym
- Dofinansowanie do wypoczynku pracowników oraz dzieci pracowników (tzw. wczasy pod gruszą)
- Pakiet socjalny (np. niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, bezzwrotne zapomogi finansowe, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej)
- Możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego
- Dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych lub do biletów na imprezy kulturalne
- Kort tenisowy i boisko do siatkówki na terenie urzędu
Dostępność
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
- Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
- Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych).
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa
- Praca przy komputerze
- Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajdują się 4 toalety przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Dodatkowe informacje
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.
- Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: oświadczenia dla kandydatów na stanowiska niebędące wyższymi
- W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz.U.Nr 218, poz. 1695).
- Wszelkie pytania i wątpliwości prosimy kierować na adres w temacie: Zapytanie dotyczące numeru oferty 52/GP/2024. Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 538 550 429
Wynagrodzenie brutto: 5 256 zł + dodatek stażowy.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
- Weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy spełniają wszystkie wymagania niezbędne
- Test wiedzy (opcjonalnie)
- Rozmowa kwalifikacyjna (z wymagań podanych w ogłoszeniu) prowadzona w formie wideokonferencji lub stacjonarnie w budynku GUS
Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą zastrzeżone lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze uzyskania dostępu
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS)
- Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie 6 miesięcy doświadczenia zawodowego/stażu pracy w pracy w administracji
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2
Aplikuj do: 20 czerwca 2024
Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:
- w formie elektronicznej:
na adres
lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),
z dopiskiem: oferta nr 52/GP/2024
- w formie papierowej:
w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15)
lub wysyłając na adres:
Główny Urząd Statystyczny
Biuro Organizacji i Kadr
al. Niepodległości 208
00-925 Warszawa
z dopiskiem: oferta nr 52/GP/2024
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 538 550 429
lub mailowego na adres:
Dokumenty należy złożyć do: 20.06.2024
Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie:
Klauzula informacyjna - nabory na stanowiska niebędące wyższymi stanowiskami w służbie cywilnej