Główny Urząd Statystyczny

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Naczelnik wydziału w Wydziale Zarządzania Infrastrukturą Teleinformatyczną w Departamencie Systemów Teleinformatycznych, Geostatystyki i Spisów

27.02.2024

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:

naczelnik wydziału

w Wydziale Zarządzania Infrastrukturą Teleinformatyczną

w Departamencie Systemów Teleinformatycznych, Geostatystyki i Spisów

Wymiar etatu: 1

Liczba stanowisk: 1

Miejsce pracy: Warszawa

Czym będziesz się zajmować

Osoba na tym stanowisku:

  • Koordynuje, wspiera lub uczestniczy w realizacji zadań, również w ramach realizacji projektów IT, dotyczących przygotowania i aktualizacji procedur oraz standardów zapewniających prawidłowe zarządzanie rozwiązaniami teleinformatycznymi, obejmujące wdrożenie, utrzymanie, rozwój i implementowanie zmian w systemach teleinformatycznych wynikających z zastosowania nowych lub zmodernizowanych rozwiązań TIK (Technologii Informacyjno-Komunikacyjnej) w celu dostosowania systemów teleinformatycznych do potrzeb użytkowników i przepisów prawa.
  • Wspiera, monitoruje, koordynuje lub uczestniczy w realizacji zadań dotyczących modelowania, analizowania i implementowania procesów biznesowych, m.in. z uwzględnieniem standardów i modeli branżowych (w tym GSBPM, GSIM, MPPS), tworzenia i rozwoju architektury korporacyjnej organizacji uwzględniającej kompleksowe podejście obejmujące w szczególności: cele organizacji, procesy biznesowe, dane, aplikacje, technologię informatyczną, a także aspekty organizacyjne i ludzkie w celu usprawnienia efektywności organizacji, optymalizacji wydajności procesów biznesowych i wykorzystania zasobów.
  • Kieruje pracami wydziału w celu zapewnienia odpowiedniego podziału zadań, ich wymaganej terminowości i jakości z uwzględnieniem współpracy z innymi komórkami/jednostkami.
  • Współpracuje z przedstawicielami innych organizacji, m.in. administracji publicznej, Eurostatu, ONZ, w tym bierze aktywny udział w spotkaniach zespołów krajowych i międzynarodowych, w celu zapewnienia interoperacyjności i prawidłowego funkcjonowania budowanych, utrzymywanych i rozwijanych rozwiązań TIK.
  • Wspiera, monitoruje, koordynuje lub uczestniczy w realizacji zadań w zakresie opracowania rozwiązań informatycznych dla procesów biznesowych i innych produktów wymagających użycia narzędzi informatycznych, wdrożenia, utrzymania, rozwoju i implementowania zmian w systemach teleinformatycznych wynikających z zastosowania nowych lub zmodernizowanych rozwiązań TIK, opracowaniu lub aktualizacji dokumentacji analityczno-projektowej i dokumentacji testów w celu zapewnienia terminowego i prawidłowego przygotowywania rozwiązań teleinformatycznych, w szczególności przez CIS (Centrum Informatyki Statystycznej).
  • Koordynuje i uczestniczy w opracowaniu strategii, kierunków i długoterminowych planów rozwoju infrastruktury teleinformatycznej, rocznego planu zarządzania infrastrukturą teleinformatyczną oraz w przygotowywaniu sprawozdań z jego realizacji w celu zapewnienia rozwoju infrastruktury teleinformatycznej zgodnego z celami i strategią statystyki publicznej.

Kogo poszukujemy

Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)

  • Wykształcenie: wyższe informatyczne lub elektroniczne lub teleinformatyczne lub mechatroniczne
  • Doświadczenie zawodowe: 5 lat w tym co najmniej 1 rok na stanowisku kierowniczym lub koordynującym projekty albo zadania informatyczne
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2
  • Przeszkolenie: szkolenie z zakresu architektury korporacyjnej, np. TOGAF lub szkolenie z zakresu zarządzania usługami informatycznym, np. ITIL, COBIT lub szkolenie z zakresu analizy biznesowej
  • Znajomość ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne
  • Znajomość rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych
  • Wiedza z zakresu analizy i projektowania rozwiązań informatycznych
  • Znajomość tworzenia i rozwoju metodyk, standardów, zaleceń dotyczących opracowania analizy biznesowej, projektów architektury rozwiązań przy wykorzystaniu Sparx Enterprise Architect
  • Znajomość metodyk zarządzania projektami
  • Zarządzanie ludźmi
  • Podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
  • Komunikacja
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Współpraca
  • Wspieranie innowacji
  • Zarządzanie zmianą
  • Dbałość o rozwój pracowników
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)

  • Wykształcenie: studia podyplomowe z zakresu analizy biznesowej
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie biegłym – C1
  • Znajomość prawa zamówień publicznych
  • Znajomość zagadnień dotyczących cyberbezpieczeństwa
  • Znajomość systemu badań statystycznych i  standardów branżowych
  • Znajomość zasad funkcjonowania statystyki publicznej i jej struktur organizacyjnych
  • Wiedza z zakresu prowadzenia projektów unijnych

Co oferujemy

  • Elastyczny czas pracy – możliwość rozpoczęcia pracy w godz. 7.00 - 9.00
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową (dostosowanie wymiaru etatu/indywidualny rozkład czasu pracy)
  • Dogodna lokalizacja – centrum Warszawy
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Praca hybrydowa – możliwość łączenia pracy stacjonarnej z pracą zdalną
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), dodatek za wysługę lat (dodatek stażowy), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość uczestniczenia w szkoleniach o różnorodnej tematyce
  • Dofinansowanie do podnoszenia kwalifikacji zawodowych (studia I i II stopnia, studia podyplomowe i studia doktoranckie)
  • Możliwość udziału w programie dofinansowania kosztów kształcenia i wsparcia dla doktorantów oraz osób przygotowujących rozprawę doktorską w trybie eksternistycznym
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników oraz dzieci pracowników (tzw. wczasy pod gruszą)
  • Pakiet socjalny (np. niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, bezzwrotne zapomogi finansowe, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej)
  • Możliwość wykupienia pakietu medycznego dla pracownika i jego bliskich oraz przystąpienia do ubezpieczenia grupowego
  • Dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych lub do biletów na imprezy kulturalne
  • Kort tenisowy i boisko do siatkówki na terenie urzędu

Dostępność

  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.

Warunki pracy

  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Praca przy komputerze.
  • Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajduje się 5 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Dodatkowe informacje

  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.
  • Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: http://bip.stat.gov.pl/ogloszenia/wolne-stanowiska-pracy/glowny-urzad-statystyczny/
  • W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. 2021, poz. 141).
  • Wszelkie pytania i wątpliwości prosimy kierować na adres rekrutacja@stat.gov.pl podając w temacie: Zapytanie dotyczące numeru oferty 21/ST/2024. Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
    532 401 194.

Wynagrodzenie brutto:  11 828 zł + dodatek stażowy.

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

  • Weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy spełniają wszystkie wymagania niezbędne
  • Test wiedzy (opcjonalnie)
  • Rozmowa kwalifikacyjna (z wymagań podanych w ogłoszeniu) prowadzona w formie wideokonferencji lub stacjonarnie w budynku GUS

Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego informatycznego lub elektronicznego lub teleinformatycznego lub mechatronicznego
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 5 lat doświadczenia zawodowego/stażu pracy w tym co najmniej 1 roku na stanowisku kierowniczym lub koordynującym projekty albo zadania informatyczne
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie przeszkolenia z zakresu architektury korporacyjnej, np. TOGAF lub z zakresu zarządzania usługami informatycznymi, np. ITIL, COBIT lub z zakresu analizy biznesowej
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS)
  • Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie studiów podyplomowych z zakresu analizy biznesowej
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie biegłym – C1 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie biegłym – C1

Aplikuj do: 12 marca 2024

Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:

- w formie elektronicznej:

na adres 

lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),

- w formie papierowej: 

w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15) 

lub wysyłając na adres: 

Główny Urząd Statystyczny

Biuro Organizacji i Kadr

al. Niepodległości 208

00-925 Warszawa

z dopiskiem: oferta nr 21/ST/2024

Dokumenty należy złożyć do: 12.03.2024

Decyduje data: wpływu oferty do urzędu

Przetwarzanie danych osobowych

DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (RODO), administrator informuje o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.

  1. Administrator

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Główny Urząd Statystyczny z siedzibą al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa.

  1. Inspektor ochrony danych

Z inspektorem ochrony danych (IOD) wyznaczonym przez administratora może się Pani/Pan kontaktować:

  1. pocztą tradycyjną na adres: IOD GUS, al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa,
  2. pocztą elektroniczną na adres e-mail: .

Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.

  1. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procedury rekrutacji w procesie naboru na wolne stanowisko pracy w GUS, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO  – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z art. 221 § 1 i 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 poz. 1320 z późn. zm.) oraz art. 26 ust. 1 i art. 33 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 poz. 1233).

Podanie przez kandydata innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO a w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust.2 lit. a RODO) na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.  

  1. Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty współpracujące z administratorem, w tym dostawcy usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających przechowywanie dokumentacji, dostawcy usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy przetwarzaniu; osoby i podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

  1. Okres przechowywania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty publikacji informacji o wyniku naboru.

  1. Prawa osoby, której dane dotyczą

Przysługuje Pani/Panu prawo:

  1. dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
  2. do sprostowania (poprawiania) danych osobowych; 
  3. do usunięcia danych osobowych;
  4. do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  5. do cofnięcia zgody do przetwarzania danych osobowych;
  6. do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
  1. Dobrowolność/ Obowiązek podania danych osobowych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie danych jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w procedurze rekrutacji.

  1. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani też nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.


Podmiot publikujący: Główny Urząd Statystyczny
Autor informacji: Dagmara Kruszewska (Wydział Organizacji i Zarządzania Zasobami Ludzkimi)
Publikujący informację: Iwona Pacholec (Wydział Portalu Informacyjnego)
Publikacja informacji: 27.02.2024 08:20
Sprawdź historię zmian
Do góry