Naczelnik wydziału w Wydziale Rachunków Sektora Przedsiębiorstw Niefinansowych oraz Sektora Instytucji Finansowych w Departamencie Rachunków Narodowych
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
naczelnik wydziału
Wydział Rachunków Sektora Przedsiębiorstw Niefinansowych oraz Sektora Instytucji Finansowych
w Departamencie Rachunków Narodowych
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1
Miejsce pracy: Warszawa
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
- Zarządza personelem i realizacją zadań w celu zapewnienia prawidłowego i terminowego wykonania regulaminowych zadań Wydziału.
- Inicjuje, kieruje i współuczestniczy w pracach metodologicznych w przestrzeni krótko i długoterminowej w celu uzyskania wyników opracowań zgodnych z międzynarodowymi standardami w obszarze rachunków narodowych (SNA i ESA), wdrażania nowych rozwiązań metodologicznych, zapewnienia terminowości i jakości realizowanych zadań.
- Kieruje, nadzoruje i współuczestniczy w pracach związanych z opracowywaniem rachunków niefinansowych sektora przedsiębiorstw oraz sektora instytucji finansowych, analizuje otrzymane wyniki, współpracuje z innymi komórkami departamentu w pracach związanych z bilansowaniem rachunków narodowych, w celu uzyskania terminowych i rzetelnych danych do kwartalnych i rocznych szacunków PKB oraz rocznych szacunków DNB do celów budżetowych UE, jak również wkładu do rocznych i kwartalnych rachunków sektorowych zgodnie z wymogami transmisji danych Eurostatu.
- Nadzoruje i współuczestniczy w pracach dotyczących globalizacji i analizy jej wpływu na rachunki narodowe w celu poprawy jakości i wiarygodności rachunków sektora przedsiębiorstw niefinansowych.
- Nadzoruje i współuczestniczy w analizie jednostek typu przedsiębiorstwo oraz w identyfikacji i klasyfikacji sektorowej holdingów i dużych centrali zarządczych w celu poprawy jakości klasyfikacji sektorowej i spełnienia wymogów Eurostatu w tym zakresie.
- Nadzoruje i współuczestniczy w pracach nad uzgadnianiem rachunku niefinansowego sektora opracowywanym przez GUS i rachunkiem finansowym opracowywanym przez NBP celem poprawy jakości, wiarygodności i spójności metodologicznej rachunków.
- Współpracuje z przedstawicielami innych resortów (NBP, KNF) oraz organizacji międzynarodowych (Eurostat, OECD) w celu uzyskania wyjaśnień metodologicznych, pozyskania danych i ich interpretacji niezbędnych do wysokiej jakości opracowań w obszarze rachunków niefinansowych
- Nadzoruje i współuczestniczy w pracach mających na celu oznaczenie jednostek należących do sektora przedsiębiorstw niefinansowych oraz sektora instytucji finansowych i ubezpieczeniowych w BJS w celu poprawy klasyfikacji sektorowej jednostek finansowych i przedsiębiorstw niefinansowych.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
- Wykształcenie wyższe ekonomiczne lub pokrewne
- Doświadczenie zawodowe: 5 lat w statystyce
- Znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2
- Znajomość teorii ekonomii i statystyki
- Znajomość zasad rachunkowości przedsiębiorstw, finansów i ubezpieczeń
- Umiejętność czytania i analizy sprawozdań finansowych
- Znajomość ustawy o statystyce publicznej
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Umiejętność obsługi komputera (MS Office)
- Wiedza z obszaru dotyczącego rachunków narodowych
- Znajomość przepisów prawa pracy związanych z kierowaniem pracownikami
- Znajomość zasad funkcjonowania statystyki publicznej i jej struktur organizacyjnych
- Zarządzanie ludźmi
- Podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
- Komunikacja
- Organizacja pracy i orientacja za osiąganie celów
- Współpraca
- Wspieranie innowacji
- Zarządzanie zmianą
- Dbałość o rozwój pracowników
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
- Znajomość języka angielskiego na poziomie biegłym – C1
- Znajomość zasad ESA
- Doświadczenie w kierowaniu zespołem
- Doświadczenie zawodowe w obszarze opracowań rachunków narodowych
Co oferujemy
- Elastyczny czas pracy – możliwość rozpoczęcia pracy w godz. 7.00 - 9.00
- Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową (dostosowanie wymiaru etatu/indywidualny rozkład czasu pracy)
- Dogodna lokalizacja – centrum Warszawy
- Miejsce parkingowe na terenie urzędu
- Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
- Praca hybrydowa- możliwość łączenia pracy stacjonarnej z pracą zdalną
- Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), dodatek za wysługę lat (dodatek stażowy), nagrody jubileuszowe
- Możliwość uczestniczenia w szkoleniach o różnorodnej tematyce
- Dofinansowanie do podnoszenia kwalifikacji zawodowych (studia I i II stopnia, studia podyplomowe)
- Możliwość udziału w programie dofinansowania kosztów kształcenia i wsparcia dla doktorantów oraz osób przygotowujących rozprawę doktorską w trybie eksternistycznym
- Dofinansowanie do wypoczynku pracowników oraz dzieci pracowników (tzw. wczasy pod gruszą)
- Pakiet socjalny (np. niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, bezzwrotne zapomogi finansowe, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej)
- Możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego
- Dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych lub do biletów na imprezy kulturalne
- Kort tenisowy i boisko do siatkówki na terenie urzędu
Dostępność
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
- Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
- Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych).
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Praca przy komputerze.
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajduje się 5 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Dodatkowe informacje
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.
- Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: http://bip.stat.gov.pl/ogloszenia/wolne-stanowiska-pracy/glowny-urzad-statystyczny/
- W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. Nr 218, poz. 1695).
- Wszelkie pytania i wątpliwości prosimy kierować na adres rekrutacja@stat.gov.pl podając w temacie: Zapytanie dotyczące numeru oferty 43/RN/2024. Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 734 117 277.
Wynagrodzenie brutto: 9 199 zł + dodatek stażowy.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
- Weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy spełniają wszystkie wymagania niezbędne
- Test wiedzy (opcjonalnie)
- Rozmowa kwalifikacyjna (z wymagań podanych w ogłoszeniu) prowadzona w formie wideokonferencji lub stacjonarnie w budynku GUS
Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego ekonomicznego lub pokrewnego
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania w zakresie 5 lat doświadczenia zawodowego w statystyce
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS)
- Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie biegłym – C1 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie biegłym – C1
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego w kierowaniu zespołem
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego w obszarze opracowań rachunków narodowych
Aplikuj do: 14 maja 2024
Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:
- w formie elektronicznej:
na adres
lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),
- w formie papierowej:
w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15)
lub wysyłając na adres:
Główny Urząd Statystyczny
Biuro Organizacji i Kadr
al. Niepodległości 208
00-925 Warszawa
z dopiskiem : oferta nr 43/RN/2024
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 734 117 277
lub mailowego na adres:
Dokumenty należy złożyć do: 14.05.2024
Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (RODO), administrator informuje o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.
- Administrator
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Główny Urząd Statystyczny z siedzibą al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa.
- Inspektor ochrony danych
Z inspektorem ochrony danych (IOD) wyznaczonym przez administratora może się Pani/Pan kontaktować:
- pocztą tradycyjną na adres: IOD GUS, al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa,
- pocztą elektroniczną na adres e-mail: .
Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.
- Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procedury rekrutacji w procesie naboru na wolne stanowisko pracy w GUS, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z art. 221 § 1 i 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 poz. 1320 z późn. zm.) oraz art. 26 ust. 1 i art. 33 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 poz. 1233).
Podanie przez kandydata innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO a w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust.2 lit. a RODO) na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
- Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty współpracujące z administratorem, w tym dostawcy usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających przechowywanie dokumentacji, dostawcy usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy przetwarzaniu; osoby i podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
- Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty publikacji informacji o wyniku naboru.
- Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Pani/Panu prawo:
- dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
- do sprostowania (poprawiania) danych osobowych;
- do usunięcia danych osobowych;
- do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- do cofnięcia zgody do przetwarzania danych osobowych;
- do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
- Dobrowolność/ Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie danych jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w procedurze rekrutacji.
- Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani też nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.