Główny Urząd Statystyczny

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Naczelnik wydziału w Wydziale Inwestycyjno-Technicznym w Departamencie Administracyjno-Budżetowym

26.03.2025

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:

naczelnik wydziału

w Wydziale Inwestycyjno-Technicznym

w Departamencie Administracyjno-Budżetowym

Wymiar etatu: 1

Liczba stanowisk: 1

Miejsce pracy: Warszawa

Czym będziesz się zajmować

Osoba na tym stanowisku:

  • Nadzoruje, koordynuje i inicjuje prace wydziału w celu zapewnienia prawidłowej i terminowej realizacji zadań wydziału.
  • Pełni nadzór nad prowadzeniem prac związanych z monitorowaniem inwestycji budowlanych w obiektach zarządzanych przez jednostki statystyki publicznej w celu zapewnienia właściwego wydatkowania środków publicznych.
  • Planuje potrzeby inwestycyjne i remontowe w budynku GUS i przyległym do niego terenie w celu zapewnienia właściwej i bezpiecznej eksploatacji obiektu i znajdującym się w nich urządzeniach technicznych.
  • Pełni nadzór nad właściwą eksploatacją budynku i urządzeń technicznych w celu zapewnienia ciągłości pracy urzędu i bezpieczeństwa pracowników.
  • Pełni nadzór nad procesem wszczęcia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego dla zadań związanych z odpowiednim utrzymaniem nieruchomości, bierze udział w komisjach przetargowych oraz sprawuje nadzór podczas realizacji przedmiotowych zadań w celu właściwej i terminowej realizacji zleconych usług.
  • Pełni nadzór nad realizacją umów dotyczących zadań realizowanych przez wydział w celu właściwej
    i terminowej realizacji zleconych usług.

Kogo poszukujemy

Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)

  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe: 5 lat pracy w obszarze inwestycyjno-technicznym
  • Wiedza z zakresu planowania i realizacji inwestycji i remontów, zarządzanie infrastrukturą techniczną urzędu
  • Znajomość przepisów prawa pracy związanych z kierowaniem pracownikami
  • Znajomość zasad funkcjonowania statystyki publicznej i jej struktur organizacyjnych
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej 
  • Znajomość Prawa Budowlanego
  • Umiejętność obsługi komputera (MS Office)
  • Znajomość procedur kancelaryjnych       
  • Dbałość o rozwój pracowników
  • Zarządzanie ludźmi
  • Podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Współpraca
  • Komunikacja
  • Wspieranie innowacji
  • Zarządzanie zmianą
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)

  • Wykształcenie: wyższe techniczne z obszaru: budownictwo, architektura, inżynieria środowiska
  • Doświadczenie zawodowe: 1 rok pracy w administracji publicznej
  • Przeszkolenie w zakresie prawa zamówień publicznych
  • Znajomość ustawy prawo zamówień publicznych        

Co oferujemy

  • Pracę hybrydową – możliwość łączenia pracy stacjonarnej z pracą zdalną
  • Elastyczny czas pracy – możliwość rozpoczynania pracy w godz. 7.00 - 9.00
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową (dostosowanie wymiaru etatu / indywidualny rozkład czasu pracy)
  • Dogodną lokalizację – centrum Warszawy
  • Miejsce parkingowe
  • Stojaki na rowery
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), dodatek stażowy od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego (przysługujący po 5 latach zatrudnienia, w tym również zatrudnienia poza służbą cywilną), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość uczestniczenia w szkoleniach o różnorodnej tematyce
  • Możliwość dofinansowania do podnoszenia kwalifikacji zawodowych (studia I i II stopnia, studia podyplomowe i studia doktoranckie)
  • Możliwość dofinansowania kosztów kształcenia doktorantów oraz osób przygotowujących rozprawę doktorską w trybie eksternistycznym
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników oraz dzieci pracowników (tzw. wczasy pod gruszą)
  • Możliwość wypoczynku w ośrodku wczasowym jednostek służb statystyki publicznej w Świnoujściu
  • Pakiet socjalny (m.in. niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach życiowych, bezzwrotne zapomogi finansowe, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej)
  • Możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego
  • Dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych lub do biletów na imprezy kulturalne
  • Kort tenisowy i boisko do siatkówki na terenie urzędu
  • Możliwość udziału w treningach piłki nożnej i siatkówki
  • Bibliotekę beletrystyczną oraz strefę wyciszenia i relaksu na terenie urzędu

Dostępność

  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.

Warunki pracy

  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Praca przy komputerze.
  • Zagrożenie korupcją.
  • Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajdują się 4 toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Dodatkowe informacje

  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • Oświadczenia złóż zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://bip.stat.gov.pl/download/gfx/bip/pl/bipofertypracykonfiguracja/3/konfiguracja/oswiadczenia_dla_kandydatow_na_stanowiska_niebedace_wyzszymi_w_sc.pdf
  • W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym dołącz również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 141 oraz z 2024 r. poz. 675).

Wynagrodzenie brutto:  12 419 zł + dodatek stażowy.

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

  • Weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy złożą aplikacje zawierające wszystkie wymagane dokumenty
  • Test wiedzy (opcjonalnie)
  • Rozmowa kwalifikacyjna (z wymagań podanych w ogłoszeniu) prowadzona w formie wideokonferencji lub stacjonarnie w budynku GUS

Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 5 lat doświadczenia zawodowego/stażu pracy w obszarze inwestycyjno-technicznym
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS)
  • Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia wyższego technicznego z obszaru: budownictwo, architektura, inżynieria środowiska
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie 1 roku doświadczenia zawodowego/stażu pracy w administracji publicznej
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia w zakresie prawa zamówień publicznych

Aplikuj do: 9 kwietnia 2025

Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:

- w formie elektronicznej:

na adres 

lub poprzez e-doręczenia na skrzynkę AE:PL-77834-60292-CETTI-31

lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) na skrytkę: /y52d3bvq62/GUSpraca

- w formie papierowej: 

w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15) 

lub wysyłając na adres: 

Główny Urząd Statystyczny

Biuro Organizacji i Kadr

al. Niepodległości 208

00-925 Warszawa

z dopiskiem: oferta nr 28/DB/2025

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 734 117 277 lub mailowego na adres:

Dokumenty należy złożyć do: 09.04.2025

Decyduje data: wpływu oferty do urzędu

Przetwarzanie danych osobowych

DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

Informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie: https://bip.stat.gov.pl/download/gfx/bip/pl/bipofertypracykonfiguracja/3/konfiguracja/klauzula_informacyjna_-_nabory_na_stanowiska_niebedace_wyzszymi_stanowiskami_w_sluzbie_cywilnej.pdf


Podmiot publikujący: Główny Urząd Statystyczny
Autor informacji: Marta Gałczyńska (Wydział Organizacji i Zarządzania Zasobami Ludzkimi)
Publikujący informację: Iwona Pacholec (Wydział Portalu Informacyjnego)
Publikacja informacji: 26.03.2025 09:29
Sprawdź historię zmian
Do góry