Główny Urząd Statystyczny

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Konsultant w Wydziale Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w Departamencie Systemów Teleinformatycznych, Geostatystyki i Spisów

04.03.2025

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:

konsultant

w Wydziale Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji

w Departamencie Systemów Teleinformatycznych, Geostatystyki i Spisów

Wymiar etatu: 1

Liczba stanowisk: 1

Miejsce pracy: Warszawa

Czym będziesz się zajmować

Osoba na tym stanowisku:

  • Tworzy, opiniuje i aktualizuje dokumenty systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, przygotowuje wytyczne i rekomendacje w zakresie ochrony danych osobowych oraz bierze udział w opracowywaniu strategii i długoterminowych planów i sprawozdań z ich realizacji w zakresie ochrony danych osobowych w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania SZBI.
  • Realizuje prace związane z obsługą naruszeń ochrony danych osobowych, w tym sporządza analizy i oceny skutków oraz prowadzi korespondencję z Urzędem Ochrony Danych Osobowych i podmiotami danych, w celu zapewnienia zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.
  • Wspiera Inspektora Ochrony Danych w wykonywaniu jego obowiązków w celu zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych.
  • Opiniuje w zakresie ochrony danych osobowych projekty przepisów prawa, regulaminy, umowy, procesy, granty i projekty, rozwiązania IT itp. oraz przedkłada zalecenia na kolejnych etapach przygotowania i realizacji grantów i projektów w celu zapewnienia ich zgodności z Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji.
  • Monitoruje, w tym opiniuje, szacowanie ryzyka i zarządzanie ryzykiem w zakresie ochrony danych osobowych w celu zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych.
  • Monitoruje, w tym opiniuje, opisy procesów przetwarzania danych w rejestrze czynności przetwarzania danych osobowych i rejestrze wszystkich kategorii czynności przetwarzania w celu zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych.
  • Prowadzi audyty ochrony danych osobowych oraz monitoruje wykonanie zaleceń audytowych w celu zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych.
  • Inicjuje i prowadzi działania uświadamiające z zakresu ochrony danych osobowych w celu zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych.

Kogo poszukujemy

Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)

  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe: 5 lat w tym 1 rok na stanowisku związanym z ochroną danych osobowych lub bezpieczeństwem informacji
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym – B1
  • Przeszkolenie: szkolenie z zakresu ochrony danych osobowych lub bezpieczeństwa informacji
  • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne”
  • Znajomość przepisów o ochronie danych osobowych, w tym RODO, oraz ustawy o ochronie danych osobowych
  • Umiejętność prowadzenia audytów ochrony danych osobowych
  • Umiejętność prowadzenia analiz ryzyka ochrony danych osobowych, w tym DPIA
  • Wiedza z zakresu zarządzania naruszeniami ochrony danych osobowych
  • Umiejętność opiniowania dokumentów, procesów, rozwiązań IT pod kątem przepisów o ochronie danych osobowych
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Współpraca
  • Komunikacja
  • Otwartość na zmiany i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Dzielenie się wiedzą
  • Myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)

  • Wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne albo wyższe i studia podyplomowe z zakresu bezpieczeństwa informacji lub ochrony danych osobowych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2
  • Przeszkolenie: szkolenie z zakresu audytora wewnętrznego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001
  • Wiedza z zakresu zasad techniki prawodawczej
  • Znajomość ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa
  • Znajomość ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  • Znajomość norm ISO serii 27000
  • Znajomość dyrektywy NIS 2
  • Znajomość zasad funkcjonowania statystyki publicznej i jej struktur organizacyjnych

Co oferujemy

  • Pracę hybrydową – możliwość łączenia pracy stacjonarnej z pracą zdalną
  • Elastyczny czas pracy – możliwość rozpoczynania pracy w godz. 7.00 - 9.00
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową (dostosowanie wymiaru etatu / indywidualny rozkład czasu pracy)
  • Dogodną lokalizację – centrum Warszawy
  • Miejsce parkingowe
  • Stojaki na rowery
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), dodatek stażowy od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego (przysługujący po 5 latach zatrudnienia, w tym również zatrudnienia poza służbą cywilną), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość uczestniczenia w szkoleniach o różnorodnej tematyce
  • Możliwość dofinansowania do podnoszenia kwalifikacji zawodowych (studia I i II stopnia, studia podyplomowe i studia doktoranckie)
  • Możliwość dofinansowania kosztów kształcenia doktorantów oraz osób przygotowujących rozprawę doktorską w trybie eksternistycznym
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników oraz dzieci pracowników (tzw. wczasy pod gruszą)
  • Możliwość wypoczynku w ośrodku wczasowym jednostek służb statystyki publicznej w Świnoujściu
  • Pakiet socjalny (m.in. niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach życiowych, bezzwrotne zapomogi finansowe, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej)
  • Możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego
  • Dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych lub do biletów na imprezy kulturalne
  • Kort tenisowy i boisko do siatkówki na terenie urzędu
  • Możliwość udziału w treningach piłki nożnej i siatkówki
  • Bibliotekę beletrystyczną oraz strefę wyciszenia i relaksu na terenie urzędu

Dostępność

  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.

Warunki pracy

  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Praca przy komputerze.
  • Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajdują się 4 toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Dodatkowe informacje

  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • Oświadczenia złóż zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://bip.stat.gov.pl/download/gfx/bip/pl/bipofertypracykonfiguracja/3/konfiguracja/oswiadczenia_dla_kandydatow_na_stanowiska_niebedace_wyzszymi_w_sc.pdf
  • W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym dołącz również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 141 oraz z 2024 r. poz. 675).

Wynagrodzenie brutto:  9 383 zł + dodatek stażowy.

Istnieje możliwość pełnienia przez osobę zatrudnioną na tym stanowisku funkcji zastępcy IOD, za co przyznawany jest dodatek zadaniowy.

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

  • Weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy złożą aplikacje zawierające wszystkie wymagane dokumenty
  • Test wiedzy (opcjonalnie)
  • Rozmowa kwalifikacyjna (z wymagań podanych w ogłoszeniu) prowadzona w formie wideokonferencji lub stacjonarnie w budynku GUS

Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 5 lat doświadczenia zawodowego/stażu pracy w tym 1 roku na stanowisku związanym z ochroną danych osobowych lub bezpieczeństwem informacji
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie dobrym – B1 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie dobrym – B1
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie przeszkolenia z zakresu ochrony danych osobowych lub bezpieczeństwa informacji
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze uzyskania dostępu
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS)
  • Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia wyższego prawniczego lub administracyjnego albo kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia wyższego i studiów podyplomowych z zakresu bezpieczeństwa informacji lub ochrony danych osobowych
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia z zakresu audytora wewnętrznego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001

Aplikuj do: 18 marca 2025

Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:

- w formie elektronicznej:

na adres 

lub poprzez e-doręczenia na skrzynkę AE:PL-77834-60292-CETTI-31

lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)

- w formie papierowej: 

w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15) 

lub wysyłając na adres: 

Główny Urząd Statystyczny

Biuro Organizacji i Kadr

al. Niepodległości 208

00-925 Warszawa


z dopiskiem: oferta nr 18/ST/2025

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 532 401 194 lub mailowego na adres:

Dokumenty należy złożyć do: 18.03.2025

Decyduje data: wpływu oferty do urzędu

Przetwarzanie danych osobowych

DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

Informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie: https://bip.stat.gov.pl/download/gfx/bip/pl/bipofertypracykonfiguracja/3/konfiguracja/klauzula_informacyjna_-_nabory_na_stanowiska_niebedace_wyzszymi_stanowiskami_w_sluzbie_cywilnej.pdf


Podmiot publikujący: Główny Urząd Statystyczny
Autor informacji: Dagmara Kruszewska (Wydział Organizacji i Zarządzania Zasobami Ludzkimi)
Publikujący informację: Bartosz Milanowski (Wydział Portalu Informacyjnego GUS)
Publikacja informacji: 04.03.2025 09:56
Sprawdź historię zmian
Do góry