Główny specjalista w Wydziale Programowania Badań w Departamencie Programowania, Koordynacji Badań i Rejestrów
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
główny specjalista
w Wydziale Programowania Badań
w Departamencie Programowania, Koordynacji Badań i Rejestrów
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk: 1
Miejsce pracy: Warszawa
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
- Współpracuje z jednostkami GUS i zainteresowanymi organami spoza GUS i koordynuje prace związane z przygotowaniem opisów badań, zestawów danych GUS i spoza GUS w określonej w programie badań dziedzinie statystyki, w celu terminowego przygotowania załącznika do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Pbssp.
- Opracowuje zestawienia uwag zgłaszanych przez resorty, urzędy centralne i NBP i stanowisk uzyskanych na te uwagi w celu poinformowania autorów o możliwości ich uwzględnienia lub nie w Pbssp.
- Opracowuje założenia, współpracuje z Centrum Informatyki Statystycznej i Departamentem Edukacji i Komunikacji (DK), w celu publikacji interaktywnej wersji programu badań na stronie internetowej GUS; powadzi szkolenia i warsztaty w celu poprawnego opracowania projektu PBSSP w systemie przeznaczonym do opracowywania PBSSP.
- Analizuje, monitoruje i koordynuje prace jednostek autorskich związane z wprowadzaniem do programu badań uzupełnień, wynikających z uwag, ustaleń i zaleceń Komisji Programowej, Rady Statystyki oraz postanowień międzyresortowej konferencji uzgodnieniowej w celu zapewnienia poprawności zapisów w programie badań.
- Doskonali tryb i sposób przygotowywania projektów rocznych zadań programowych statystyki publicznej w celu usprawnienia prac nad programem badań; przygotowuje założenia do szablonów podstawowych raportów, niezbędnych autorom metadanych oraz służącym udostępnianiu metadanych dla obszarów metadanych koordynowanych przez Wydział.
- Analizuje akty prawne, krajowe i międzynarodowe oraz inne dokumenty w zakresie zadań należących do kompetencji Wydziału w celu ewentualnego zgłoszenia uwag.
- Sporządza analizy ryzyka odnośnie postępu prac związanych z przygotowywaniem PBSSP w celu dotrzymywania terminów i jakości przekazywanego materiału oraz podejmowania działań naprawczych. Sporządza informacje o przebiegu prac związanych z opracowywaniem projektu PBSSP w celu przedstawienia Radzie Statystyki i Kierownictwu GUS.
- Udziela wyjaśnień (pisemnie, telefonicznie, e-mail itp.) jednostkom współtworzącym program i użytkownikom informacji statystycznych.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
- Wykształcenie: wyższe
- Doświadczenie zawodowe: 3 lata
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2
- Umiejętność koordynacji i organizacji procesów statystycznych
- Znajomość metod badawczych stosowanych w statystyce publicznej
- Znajomość funkcjonowania struktur organizacyjnych statystyki publicznej
- Znajomość ustawy o statystyce publicznej
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Myślenie analityczne
- Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
- Rzetelność
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Współpraca
- Komunikacja
- Otwartość na zmiany i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Dzielenie się wiedzą
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
- Znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym – B1
- Znajomość etapów procesu legislacji
- Umiejętność wyszukiwania i przetwarzania informacji
- Doświadczenie zawodowe: 3 lata pracy w administracji państwowej lub samorządowej
Co oferujemy
- Pracę hybrydową – możliwość łączenia pracy stacjonarnej z pracą zdalną
- Elastyczny czas pracy – możliwość rozpoczynania pracy w godz. 7.00 - 9.00
- Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową (dostosowanie wymiaru etatu / indywidualny rozkład czasu pracy)
- Dogodną lokalizację – centrum Warszawy
- Miejsce parkingowe
- Stojaki na rowery
- Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), dodatek stażowy od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego (przysługujący po 5 latach zatrudnienia, w tym również zatrudnienia poza służbą cywilną), nagrody jubileuszowe
- Możliwość uczestniczenia w szkoleniach o różnorodnej tematyce
- Możliwość dofinansowania do podnoszenia kwalifikacji zawodowych (studia I i II stopnia, studia podyplomowe i studia doktoranckie)
- Możliwość dofinansowania kosztów kształcenia doktorantów oraz osób przygotowujących rozprawę doktorską w trybie eksternistycznym
- Dofinansowanie do wypoczynku pracowników oraz dzieci pracowników (tzw. wczasy pod gruszą)
- Możliwość wypoczynku w ośrodku wczasowym jednostek służb statystyki publicznej w Świnoujściu
- Pakiet socjalny (m.in. niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach życiowych, bezzwrotne zapomogi finansowe, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej)
- Możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego
- Dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych lub do biletów na imprezy kulturalne
- Kort tenisowy i boisko do siatkówki na terenie urzędu
- Możliwość udziału w treningach piłki nożnej i siatkówki
- Bibliotekę beletrystyczną oraz strefę wyciszenia i relaksu na terenie urzędu
Dostępność
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
- Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Praca przy komputerze.
- Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajduje się 7 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Dodatkowe informacje
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- Oświadczenia złóż zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://bip.stat.gov.pl/download/gfx/bip/pl/bipofertypracykonfiguracja/3/konfiguracja/oswiadczenia_dla_kandydatow_na_stanowiska_niebedace_wyzszymi_w_sc.pdf
- W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym dołącz również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 141 oraz z 2024 r. poz. 675).
Wynagrodzenie brutto: 7 424 zł + dodatek stażowy.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
- Weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy złożą aplikacje zawierające wszystkie wymagane dokumenty
- Test wiedzy (opcjonalnie)
- Rozmowa kwalifikacyjna (z wymagań podanych w ogłoszeniu) prowadzona w formie wideokonferencji lub stacjonarnie w budynku GUS
Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 3 lat doświadczenia zawodowego/stażu pracy
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS)
- Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie dobrym – B1 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie dobrym – B1
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie 3 lat doświadczenia zawodowego w pracy w administracji państwowej lub samorządowej
Aplikuj do: 25 czerwca 2025
Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:
- w formie elektronicznej:
na adres
lub poprzez e-doręczenia na skrzynkę AE:PL-77834-60292-CETTI-31
lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) na skrytkę: /y52d3bvq62/GUSpraca
- w formie papierowej:
w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15)
lub wysyłając na adres:
Główny Urząd Statystyczny
Biuro Organizacji i Kadr
al. Niepodległości 208
00-925 Warszawa
z dopiskiem: oferta nr 32/PR/2025
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 695 255 024 lub mailowego na adres:
Dokumenty należy złożyć do: 25.06.2025
Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie: https://bip.stat.gov.pl/download/gfx/bip/pl/bipofertypracykonfiguracja/3/konfiguracja/klauzula_informacyjna_-_nabory_na_stanowiska_niebedace_wyzszymi_stanowiskami_w_sluzbie_cywilnej.pdf