Petycja - zgodnie z zapisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r. poz. 870) - może być składana przez osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną lub grupę tych podmiotów, zwaną „podmiotem wnoszącym petycję”, do organu władzy publicznej, a także do organizacji lub instytucji społecznej w związku z wykonywanymi przez nią zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
Petycję można złożyć w interesie publicznym, podmiotu wnoszącego petycję lub innego podmiotu, za jego pisemną zgodą.
W petycji można domagać się zmiany prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu ją wnoszącego, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zadaniach i kompetencji adresata petycji.
PETYCJE MOŻNA SKŁADAĆ W NASTĘPUJĄCY SPOSÓB:
- pocztą elektroniczną:
- pocztą na adres:
Urząd Statystyczny w Szczecinie
ul. Jana Matejki 22
70-530 Szczecin,
- poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą,
- faxem: +48 91 459 77 14.
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Petycja musi być podpisana (składaną listownie podpisuje podmiot ją wnoszący, a jeżeli nie jest to osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów, podpis składa osoba je reprezentująca; składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinna być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję).
Szczegółowe zasady składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów w tych sprawach określono w ustawie z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140001195