Menu
Urzędem Statystycznym w Opolu kieruje Dyrektor, będący organem niezespolonej administracji rządowej w województwie, podporządkowany bezpośrednio Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego.
p.o. Dyrektora Urzędu Statystycznego w Opolu:
Renata Wasilewska
Sekretariat
tel. (+48) 77 453 14 52
faks: (+48) 77 423 01 25
Zgodnie ze statutem Urzędu Statystycznego w Opolu i regulaminem organizacyjnym Urzędu dyrektor Urzędu Statystycznego wykonuje następujące zadania:
- Dyrektor Urzędu przy wykonywaniu zadań kieruje się zarządzeniami, wytycznymi i poleceniami Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
- Dyrektor Urzędu przy wykonywaniu zadań współdziała z Głównym Urzędem Statystycznym i jednostkami podporządkowanymi Prezesowi GUS.
- Dyrektor Urzędu odpowiada za całokształt działalności Urzędu i reprezentuje go na zewnątrz.
- Dyrektor Urzędu reprezentuje Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego wobec terenowych organów władzy, administracji publicznej, samorządu terytorialnego i kontroli państwowej i odpowiada przed nim w szczególności za:
- prawidłowe i zgodne z wytycznymi Głównego Urzędu Statystycznego oraz obowiązującymi aktami normatywnymi organizowanie całokształtu działalności, terminową i właściwą realizację zadań oraz właściwe wykorzystywanie środków finansowych,
- dobór kadry kierowniczej i pracowników oraz doskonalenie ich kwalifikacji,
- ochronę informacji niejawnych i tajemnicy statystycznej,
- prowadzenie działalności w zakresie przygotowań obronnych zgodnie z wytycznymi Głównego Urzędu Statystycznego oraz innych organów państwowych.
5. Do wyłącznej kompetencji dyrektora Urzędu należą sprawy:
- wynikające z funkcji dyrektora Urzędu i współdziałania z Głównym Urzędem Statystycznym,
- opiniowanie uwag i wniosków do projektów aktów normatywnych, projektów tematyki, zakresu i organizacji badań oraz opracowań statystycznych,
- wydawanie zarządzeń wewnętrznych, poleceń służbowych i wytycznych,
- rozstrzyganie wewnętrznych sporów kompetencyjnych w Urzędzie,
- sprawy etatowe i osobowe dotyczące:
- przydziału etatów poszczególnym komórkom organizacyjnym,
- tworzenia międzywydziałowych zespołów roboczych w celu wykonania określonych zadań,
- przyjmowania, zwalniania, awansowania, nagradzania, wyróżniania i karania pracowników Urzędu,
- udzielania urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych, bezpłatnych oraz zezwoleń na zajęcia dodatkowe pracowników Urzędu,
- opiniowania i wnioskowania o odznaczenia i wyróżnienia dla pracowników Urzędu,
- wyjazdów służbowych pracowników,
- obsługi prawnej,
- ochrony informacji niejawnych i tajemnicy statystycznej,
- bezpieczeństwa i higieny pracy.
6. Sprawy dotyczące preliminowania i realizacji budżetu Urzędu.
Metryka
Podmiot publikujący:
Urząd Statystyczny w Opolu
Autor informacji:
Agnieszka Tokarska
Publikujący informację:
Agnieszka Tokarska
Publikacja informacji:
05.08.2019 12:42
Aktualizacja informacji:
01.12.2022 13:36
Sprawdź historię zmian