Statystyk do spraw: realizacji badań statystycznych w Wydziale Badań Ankietowych
Dyrektor Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
Statystyk do spraw: realizacji badań statystycznych w Wydziale Badań Ankietowych
CHARAKTER PRACY: Umowa o pracę na czas określony w Korpusie Służby Cywilnej - 1 rok
Wymiar etatu: 1 (pełen etat)
Liczba wolnych miejsc pracy: 1
miejsce pracy: Toruń
Adres Urzędu: Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz
Miejsce wykonywania pracy: Toruń, ul. Adama Mickiewicza 10-16, 87-100 Toruń
GŁÓWNE OBOWIĄZKI:
- zbieranie, gromadzenie oraz opracowywanie danych statystycznych pozyskiwanych poprzez wywiady bezpośrednie lub telefoniczne,
- prowadzenie kontroli formalnej, logicznej i rachunkowej zgromadzonych danych oraz wyjaśnianie potencjalnych błędów,
- monitorowanie zadań realizowanych przez ankieterów w zakresie ankietowych badań statystycznych,
- zastępowanie w razie potrzeby ankieterów w pracy terenowej,
- prowadzenie kontroli terenowej pracy ankieterów,
- realizacja prac związanych z ankietowymi badaniami statystycznymi.
WYMAGANIA KONIECZNE:
- wykształcenie średnie,
- znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie statystyki publicznej,
- znajomość podstawowych przepisów dotyczących podstaw funkcjonowania administracji publicznej oraz finansów publicznych,
- znajomość MS Word, MS Excel,
- komunikatywność,
- umiejętność analizowania danych i logicznego myślenia,
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
Wymagania dodatkowe:
- przeszkolenie w zakresie:
- aplikacji wspomagających realizację zadań na stanowisku,
- metodologii społecznych ankietowych badań statystycznych prowadzonych przez statystykę publiczną,
- socjotechniczne w zakresie prowadzenia wywiadów z respondentami.
CHARAKTER PRACY: Umowa o pracę na czas określony w Korpusie Służby Cywilnej – 1 rok
RÓWNOŚĆ SZANS
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA:
Administratorem budynku jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Toruniu.
Jest to budynek wolnostojący o 5 kondygnacjach, częściowo podpiwniczony. Wejście główne znajduje się w narożniku budynku od strony południowo-zachodniej, pełni również funkcję wyjścia ewakuacyjnego (drugie wyjście ewakuacyjne to wyjście w piwnicy od strony północnej). Na wprost wejścia do budynku wyznaczono miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Do wejścia głównego prowadzą rozłożyste schody, a z lewej strony schodów jest podjazd dla wózków inwalidzkich. Portiernia usytuowana jest na parterze po lewej stronie od wejścia głównego, naprzeciw schodów. Po prawej stronie w holu głównym znajduje się podjazd, który umożliwia korzystanie z windy.
Oddział zajmuje wszystkie pomieszczenia na II piętrze. Do pomieszczeń oddziału można dostać się z holu głównego schodami lub windą pasażerską, która jest wyposażona w informację głosową, a na przyciskach umieszczono cyfry i litery w języku Braille’a. Pomieszczenia obsługi klienta (Informatorium i REGON) znajdują się naprzeciwko wind (po drugiej stronie schodów).
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a (poza windą), lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Część drzwi przeszklonych jest oznakowana żółtymi pasami kontrastowymi.
W budynku są 2 toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnością: pierwsza znajduje się na parterze po lewej stronie od windy (nie jest w pełni dostosowana, m.in. brak systemu powiadamiania alarmowego). Druga toaleta (dostosowana) znajduje się na II piętrze za windą.
DLACZEGO WARTO ZATRUDNIĆ SIĘ W URZĘDZIE STATYSTYCZNYM W BYDGOSZCZY:
- otrzymujesz umowę o pracę, co oznacza, że:
- korzystasz z uprawnień przewidzianych w Kodeksie pracy,
- Urząd odprowadza za Ciebie wszystkie składki,
- okres zatrudnienia w Urzędzie zaliczany jest do stażu pracy;
- otrzymujesz miesięczne wynagrodzenie zasadnicze oraz:
- dodatek za wysługę lat w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne, popularnie zwane „trzynastką”,
- nagrody okresowe i specjalne przyznawane nawet do trzech razy w roku,
- nagrody jubileuszowe;
- możesz liczyć na:
- stabilne zatrudnienie,
- pracę w miłej atmosferze,
- ciekawe i zróżnicowane zadania,
- pomoc we wdrożeniu się do nowych obowiązków,
- wsparcie w rozwoju zawodowym poprzez uczestnictwo w szkoleniach,
- dopasowanie godzin pracy do Twoich potrzeb,
- dofinansowanie do wypoczynku Twojego i dzieci, dofinansowanie do działalności sportowo-rekreacyjnej i kulturalno-oświatowej, świąteczne bony, czy pożyczkę mieszkaniową z preferencyjnym oprocentowaniem,
- możliwość wykupienia ubezpieczenia grupowego na korzystnych warunkach.
DOKUMENTY OBLIGATORYJNE:
- własnoręcznie podpisany list motywacyjny oraz życiorys/CV,
- kopię dokumentu potwierdzającego poziom uzyskanego wykształcenia,
- wymagane oświadczenia o posiadanym obywatelstwie, nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- wymagane oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (DOTYCZY WYŁĄCZNIE kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.)
DOKUMENTY DODATKOWE:
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych (wymagana w przypadku gdy kandydat z własnej inicjatywy zamieści w dokumentach aplikacyjnych dane szczególnych kategorii - art. 9 RODO, np. dane o stanie zdrowia).
z dopiskiem Rekrutacja 6/2025 prześlij do 14.10.2025 r. w jeden z następujących sposobów:
- pocztą na adres: ks. Stanisława Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz (liczy się data stempla pocztowego),
- na adres e-mailowy: rekrutacja_USBDG@stat.gov.pl (skany bądź zdjęcia podpisanych dokumentów),
- za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
SZCZEGÓLNE POTRZEBY
Jeżeli chcesz zgłosić szczególne potrzeby dotyczące procesu rekrutacji, napisz lub zadzwoń: , tel. 532 457 538.
WZORY POMOCNICZE
Na stronie internetowej Urzędu: https://bip.stat.gov.pl/urzad-statystyczny-w-bydgoszczy/oferty-pracy/ zamieściliśmy pomocnicze wzory:
- wzór wymaganych oświadczeń,
- wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji (patrz pkt IV KLAUZULII O PRZETWARZNIU DANYCH OSOBOWYCH), „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Dyrektora Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy w związku z prowadzonym naborem kandydatów na stanowisko statystyk w Wydziale Badań Ankietowych w zakresie danych osobowych szczególnych kategorii zawartych w liście motywacyjnym oraz innych załączonych dokumentach (np. danych o stanie zdrowia, danych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne). Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz zostałam/em poinformowana/y o przysługujących mi prawach, w tym prawie wycofania zgody na przetwarzanie moich danych osobowych w każdym czasie.
DODATKOWE INFORMACJE
Informacji na dodatkowe pytania dotyczące charakteru pracy na stanowisku statystyka w Wydziale Badań Ankietowych udzielają pracownicy Wydziału Kadr i Szkolenia:
- p. Monika Wilk tel. 532-457-538
- p. Katarzyna Bartkowiak tel. 539-697-500.
PROPONOWANE WYNAGRODZENIE MIESIĘCZNE: ok. 5042,47 zł + wysługa lat (do 20% wynagrodzenia zasadniczego)
Oferta pracy jest prezentowana na stronach internetowych BIP Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy, stronie Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy http://bydgoszcz.stat.gov.pl/ oraz stronie Urzędu Pracy w Toruniu. Tym samym nie ponosimy odpowiedzialności za treść oferty eksponowanej na innych stronach i portalach internetowych.
W związku z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, na stronie Urzędu Statystycznego (https://bip.stat.gov.pl/urzad-statystyczny-w-bydgoszczy/sygnalisci/) zamieściliśmy Procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Statystycznym w Bydgoszczy. Zachęcamy do zapoznania się z Procedurą.
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Kandydaci do pracy
Poniżej przedstawiamy informacje o zasadach oraz prawach, które Pani/Panu przysługują w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.[1]
- Administrator
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, z siedzibą w Bydgoszczy (85-066) przy ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3, zwany dalej „Administratorem”.
- Inspektor ochrony danych
Z inspektorem ochrony danych (IOD) może się Pani/Pan kontaktować poprzez:
- pocztę tradycyjną adres: IOD Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz;
- pocztę elektroniczną; adres e-mail: .
Do IOD proszę kierować tylko sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.
- Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Cel przetwarzania Pani/Pana danych osobowych: przeprowadzenie procesu rekrutacji.[2]
Podstawa prawna: obowiązek prawny administratora.[3]
Przekazane przez Pana/Panią inne dane w zakresie nieokreślonym w przepisach prawa będą przetwarzane na podstawie zgody, która może być odwołana w dowolnym czasie.[4]
- Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym.[5]
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa jest dobrowolne, a ich przekazanie zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Zgoda ta może być wycofana w każdym czasie.[6]
Podanie danych szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO jest dobrowolne i opiera się na Pani/Pana wyraźniej zgodzie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może być odwołana w dowolnym czasie.
- Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowych
Pani/Pana dane mogą być ujawnione podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa.
Odrębną kategorią odbiorców, którym mogą być ujawnione Pani/Pana dane osobowe są podmioty uprawnione do obsługi doręczeń oraz podmioty, z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych w zakresie obsługi technicznej systemów, w tym systemu poczty elektronicznej, sytemu kadrowo-płacowego.
Dane osobowe w zakresie imion i nazwisk oraz miejsca (miejscowości) zamieszkania osób, które są zatrudniane w wyniku naborów na stanowiska w korpusie służby cywilnej zostaną podane do publicznej wiadomości.[7]
- Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres trwania rekrutacji i następnie przez okres:
1. 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru - dotyczy naborów do korpusu służby cywilnej,
2. 1 miesiąca od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru – dotyczy pozostałych naborów.
- Profilowanie oraz zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Podane przez Panią/Pana dane nie będą profilowane ani też nie będą podstawą do podejmowania zautomatyzowanej decyzji.
- Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Pani/Panu prawo do:
- dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania ich kopii;
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;
- żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych;
- żądania usunięcia danych osobowych w sytuacjach określonych w art. 17 RODO;
- żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w sytuacjach określonych w art. 18 RODO;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
[1] Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.1, ze. zm.).
[2] art. 6 ust. 1 lit. b RODO w zakresie wynikającym z art. 22 1 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 r., poz. 277, ze zm.), art. 3c i art. 46 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1917, ze zm.), art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r., poz. 1632, ze zm.).
[3] art. 6 ust. 1 lit. c RODO. W przypadku rekrutacji na stanowiska w korpusie służby cywilnej podstawą przetwarzania danych osobowych jest także art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 4 i 4a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409, ze zm.). W przypadku rekrutacji na stanowisko ankietera statystycznego dodatkowo podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1799).
[4] art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
[5] w zakresie wynikającym z: art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 r., poz. 277, ze zm.), art. 3c i art. 46 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1917, ze zm.), oraz w przypadku rekrutacji na stanowiska w korpusie służby cywilnej: z art. 4 i 4a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409, ze zm.), w przypadku rekrutacji na stanowisko ankietera Statystycznego: z art. 28 ust. 4 ustawy z dnia29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1799).
[6] art. 6 ust. 1 lit a RODO.
[7] ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409, ze zm.).
Inne informacje:
- do składania dokumentów aplikacyjnych zapraszamy również osoby niepełnosprawne,
- w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%,
- PROSIMY O ODNIESIENIE SIĘ W APLIKACJI DO WSZYSTKICH WYMAGAŃ NIEZBĘDNYCH ZAWARTYCH W OGŁOSZENIU, CO TRAKTOWANE JEST NA RÓWNI Z OŚWIADCZENIEM O ICH SPEŁNIENIU,
- List motywacyjny i oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem (w przypadku składania aplikacji drogą elektroniczną należy załączyć skan podpisanych dokumentów),
- rekrutacja przebiega w trzech etapach: weryfikacja formalna ofert, pisemny test wiedzy i sprawdzian umiejętności ,rozmowa kwalifikacyjna,
- powiadamiani telefonicznie lub drogą elektroniczną będą tylko kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru,
- oferty kandydatów niewyłonionych w trakcie naboru możliwe są do odebrania w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, po tym terminie dokumenty podlegają zniszczeniu, zgodnie z obowiązującymi procedurami.