Oferty pracy

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Statystyk do spraw: realizacji badań statystycznych w Wydziale Badań Ankietowych

04.10.2025

​​​

Dyrektor Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:

 

Statystyk do spraw: realizacji badań statystycznych w Wydziale Badań Ankietowych

CHARAKTER PRACY: Umowa o pracę na czas określony w Korpusie Służby Cywilnej - 1 rok

Wymiar etatu: 1 (pełen etat)
Liczba wolnych miejsc pracy: 1
​miejsce pracy: Toruń

 

Adres Urzędu: Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz 
Miejsce wykonywania pracy: Toruń, ul. Adama Mickiewicza 10-16, 87-100 Toruń

GŁÓWNE OBOWIĄZKI:

  • zbieranie, gromadzenie oraz opracowywanie danych statystycznych pozyskiwanych poprzez wywiady bezpośrednie lub telefoniczne,
  • prowadzenie kontroli formalnej, logicznej i rachunkowej zgromadzonych danych oraz wyjaśnianie potencjalnych błędów,
  • monitorowanie zadań realizowanych przez ankieterów w zakresie ankietowych badań statystycznych,
  • zastępowanie w razie potrzeby ankieterów w pracy terenowej,
  • prowadzenie kontroli terenowej pracy ankieterów,
  • realizacja prac związanych z ankietowymi badaniami statystycznymi.

WYMAGANIA KONIECZNE:

  • wykształcenie średnie,
  • znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie statystyki publicznej,
  • znajomość podstawowych przepisów dotyczących podstaw funkcjonowania administracji publicznej oraz finansów publicznych,
  • znajomość MS Word, MS Excel,
  • komunikatywność,
  • umiejętność analizowania danych i logicznego myślenia,
  • posiadanie obywatelstwa polskiego,
  • korzystanie z pełni praw publicznych,
  • nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.

Wymagania dodatkowe:

  • przeszkolenie w zakresie:
  • aplikacji wspomagających realizację zadań na stanowisku,
  • metodologii społecznych ankietowych badań statystycznych prowadzonych przez statystykę publiczną,
  • socjotechniczne w zakresie prowadzenia wywiadów z respondentami.

CHARAKTER PRACY: Umowa o pracę na czas określony w Korpusie Służby Cywilnej – 1 rok

RÓWNOŚĆ SZANS

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA:

Administratorem budynku jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Toruniu.

Jest to budynek wolnostojący o 5 kondygnacjach, częściowo podpiwniczony. Wejście główne znajduje się w narożniku budynku od strony południowo-zachodniej, pełni również funkcję wyjścia ewakuacyjnego (drugie wyjście ewakuacyjne to wyjście w piwnicy od strony północnej). Na wprost wejścia do budynku wyznaczono miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Do wejścia głównego prowadzą rozłożyste schody, a z lewej strony schodów jest podjazd dla wózków inwalidzkich. Portiernia usytuowana jest na parterze po lewej stronie od wejścia głównego, naprzeciw schodów. Po prawej stronie w holu głównym znajduje się podjazd, który umożliwia korzystanie z windy.

Oddział zajmuje wszystkie pomieszczenia na II piętrze. Do pomieszczeń oddziału można dostać się z holu głównego schodami lub windą pasażerską, która jest wyposażona w informację głosową, a na przyciskach umieszczono cyfry i litery w języku Braille’a. Pomieszczenia obsługi klienta (Informatorium i REGON) znajdują się naprzeciwko wind (po drugiej stronie schodów).

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a (poza windą), lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Część drzwi przeszklonych jest oznakowana żółtymi pasami kontrastowymi.

W budynku są 2 toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnością: pierwsza znajduje się na parterze po lewej stronie od windy (nie jest w pełni dostosowana, m.in. brak systemu powiadamiania alarmowego). Druga toaleta (dostosowana) znajduje się na II piętrze za windą.

DLACZEGO WARTO ZATRUDNIĆ SIĘ W URZĘDZIE STATYSTYCZNYM W BYDGOSZCZY:

  • otrzymujesz umowę o pracę, co oznacza, że:
  • korzystasz z uprawnień przewidzianych w Kodeksie pracy,
  • Urząd odprowadza za Ciebie wszystkie składki,
  • okres zatrudnienia w Urzędzie zaliczany jest do stażu pracy;
  • otrzymujesz miesięczne wynagrodzenie zasadnicze oraz:
  • dodatek za wysługę lat w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego,
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne, popularnie zwane „trzynastką”,
  • nagrody okresowe i specjalne przyznawane nawet do trzech razy w roku,
  • nagrody jubileuszowe;
  • możesz liczyć na:
  • stabilne zatrudnienie,
  • pracę w miłej atmosferze,
  • ciekawe i zróżnicowane zadania,
  • pomoc we wdrożeniu się do nowych obowiązków,
  • wsparcie w rozwoju zawodowym poprzez uczestnictwo w szkoleniach,
  • dopasowanie godzin pracy do Twoich potrzeb,
  • dofinansowanie do wypoczynku Twojego i dzieci, dofinansowanie do działalności sportowo-rekreacyjnej i kulturalno-oświatowej, świąteczne bony, czy pożyczkę mieszkaniową z preferencyjnym oprocentowaniem,
  • możliwość wykupienia ubezpieczenia grupowego na korzystnych warunkach.

DOKUMENTY OBLIGATORYJNE:

  • własnoręcznie podpisany list motywacyjny oraz życiorys/CV,
  • kopię dokumentu potwierdzającego poziom uzyskanego wykształcenia,
  • wymagane oświadczenia o posiadanym obywatelstwie, nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • wymagane oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (DOTYCZY WYŁĄCZNIE kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.)

DOKUMENTY DODATKOWE:

  • zgoda na przetwarzanie danych osobowych (wymagana w przypadku gdy kandydat z własnej inicjatywy zamieści w dokumentach aplikacyjnych dane szczególnych kategorii - art. 9 RODO, np. dane o stanie zdrowia).

z dopiskiem Rekrutacja 6/2025 prześlij do 14.10.2025 r. w jeden z następujących sposobów:

  • pocztą na adres: ks. Stanisława Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz (liczy się data stempla pocztowego),
  • na adres e-mailowy: rekrutacja_USBDG@stat.gov.pl (skany bądź zdjęcia podpisanych dokumentów),
  • za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

SZCZEGÓLNE POTRZEBY

Jeżeli chcesz zgłosić szczególne potrzeby dotyczące procesu rekrutacji, napisz lub zadzwoń: , tel. 532 457 538.

WZORY POMOCNICZE

Na stronie internetowej Urzędu: https://bip.stat.gov.pl/urzad-statystyczny-w-bydgoszczy/oferty-pracy/ zamieściliśmy pomocnicze wzory:

  • wzór wymaganych oświadczeń,
  • wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji (patrz pkt IV KLAUZULII O PRZETWARZNIU DANYCH OSOBOWYCH), „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Dyrektora Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy w związku z prowadzonym naborem kandydatów na stanowisko statystyk w Wydziale Badań Ankietowych w zakresie danych osobowych szczególnych kategorii zawartych w liście motywacyjnym oraz innych załączonych dokumentach (np. danych o stanie zdrowia, danych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne). Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz zostałam/em poinformowana/y o przysługujących mi prawach, w tym prawie wycofania zgody na przetwarzanie moich danych osobowych w każdym czasie.

DODATKOWE INFORMACJE

Informacji na dodatkowe pytania dotyczące charakteru pracy na stanowisku statystyka w Wydziale Badań Ankietowych udzielają pracownicy Wydziału Kadr i Szkolenia:

  • p. Monika Wilk tel. 532-457-538
  • p. Katarzyna Bartkowiak tel. 539-697-500.

PROPONOWANE WYNAGRODZENIE MIESIĘCZNE: ok. 5042,47 zł + wysługa lat (do 20% wynagrodzenia zasadniczego)

Oferta pracy jest prezentowana na stronach internetowych BIP Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy, stronie Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy http://bydgoszcz.stat.gov.pl/ oraz stronie Urzędu Pracy w Toruniu. Tym samym nie ponosimy odpowiedzialności za treść oferty eksponowanej na innych stronach i portalach internetowych.

W związku z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, na stronie Urzędu Statystycznego (https://bip.stat.gov.pl/urzad-statystyczny-w-bydgoszczy/sygnalisci/) zamieściliśmy Procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Statystycznym w Bydgoszczy. Zachęcamy do zapoznania się z Procedurą.

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Kandydaci do pracy

Poniżej przedstawiamy informacje o zasadach oraz prawach, które Pani/Panu przysługują w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.[1]

  1. Administrator

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, z siedzibą w Bydgoszczy (85-066) przy ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3, zwany dalej „Administratorem”.

  1. Inspektor ochrony danych

Z inspektorem ochrony danych (IOD) może się Pani/Pan kontaktować poprzez:

  1. pocztę tradycyjną adres: IOD Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz;
  2. pocztę elektroniczną; adres e-mail: .

Do IOD proszę kierować tylko sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.

  1. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

Cel przetwarzania Pani/Pana danych osobowych: przeprowadzenie procesu rekrutacji.[2]

Podstawa prawna: obowiązek prawny administratora.[3]

Przekazane przez Pana/Panią inne dane w zakresie nieokreślonym w przepisach prawa będą przetwarzane na podstawie zgody, która może być odwołana w dowolnym czasie.[4]

  1. Obowiązek podania danych osobowych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym.[5]

Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa jest dobrowolne, a ich przekazanie zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Zgoda ta może być wycofana w każdym czasie.[6]

Podanie danych szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO jest dobrowolne i opiera się na Pani/Pana wyraźniej zgodzie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może być odwołana w dowolnym czasie.

  1. Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowych

Pani/Pana dane mogą być ujawnione podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa.

Odrębną kategorią odbiorców, którym mogą być ujawnione Pani/Pana dane osobowe są podmioty uprawnione do obsługi doręczeń oraz podmioty, z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych w zakresie obsługi technicznej systemów, w tym systemu poczty elektronicznej, sytemu kadrowo-płacowego.

Dane osobowe w zakresie imion i nazwisk oraz miejsca (miejscowości) zamieszkania osób, które są zatrudniane w wyniku naborów na stanowiska w korpusie służby cywilnej zostaną podane do publicznej wiadomości.[7]

  1. Okres przechowywania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres trwania rekrutacji i następnie przez okres:

1. 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru - dotyczy naborów do korpusu służby cywilnej,

2. 1 miesiąca od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru – dotyczy pozostałych naborów.

  1. Profilowanie oraz zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Podane przez Panią/Pana dane nie będą profilowane ani też nie będą podstawą do podejmowania zautomatyzowanej decyzji. 

  1. Prawa osoby, której dane dotyczą

Przysługuje Pani/Panu prawo do:

  1. dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania ich kopii;
  2. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;
  3. żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych; 
  4. żądania usunięcia danych osobowych w sytuacjach określonych w art. 17 RODO;
  5. żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w sytuacjach określonych w art. 18 RODO;
  6. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

[1] Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.1, ze. zm.).

[2] art. 6 ust. 1 lit. b RODO w zakresie wynikającym z art. 22 1 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 r., poz. 277, ze zm.), art. 3c i art. 46 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1917, ze zm.), art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r., poz. 1632, ze zm.).

[3] art. 6 ust. 1 lit. c RODO. W przypadku rekrutacji na stanowiska w korpusie służby cywilnej podstawą przetwarzania danych osobowych jest także art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 4 i 4a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409, ze zm.). W przypadku rekrutacji na stanowisko ankietera statystycznego dodatkowo podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1799).

[4] art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

[5] w zakresie wynikającym z: art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 r., poz. 277, ze zm.), art. 3c i art. 46 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1917, ze zm.), oraz w przypadku rekrutacji na stanowiska w korpusie służby cywilnej: z art. 4 i 4a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409, ze zm.), w przypadku rekrutacji na stanowisko ankietera Statystycznego: z art. 28 ust. 4 ustawy z dnia29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1799).

[6] art. 6 ust. 1 lit a RODO.

[7] ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409, ze zm.).

Inne informacje:

  • do składania dokumentów aplikacyjnych zapraszamy również osoby niepełnosprawne,
  • w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%,
  • PROSIMY O ODNIESIENIE SIĘ W APLIKACJI DO WSZYSTKICH WYMAGAŃ NIEZBĘDNYCH ZAWARTYCH W OGŁOSZENIU, CO TRAKTOWANE JEST NA RÓWNI Z OŚWIADCZENIEM O ICH SPEŁNIENIU,
  • List motywacyjny i oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem (w przypadku składania aplikacji drogą elektroniczną należy załączyć skan podpisanych  dokumentów),
  • rekrutacja przebiega w trzech etapach: weryfikacja formalna ofert, pisemny test wiedzy i sprawdzian umiejętności ,rozmowa kwalifikacyjna,
  • powiadamiani telefonicznie lub drogą elektroniczną będą tylko kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru,
  • oferty kandydatów niewyłonionych w trakcie naboru możliwe są do odebrania w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, po tym terminie dokumenty podlegają zniszczeniu, zgodnie z obowiązującymi procedurami.

Podmiot publikujący: Urząd Statystyczny w Bydgoszczy
Publikujący informację: Jacek Pruski
Publikacja informacji: 03.10.2025 11:58
Sprawdź historię zmian
Do góry