Repozytorium Standardów Informacyjnych - baza wiedzy, obejmującą metadane o systemach informacyjnych administracji publicznej



Repozytorium Standardów Informacyjnych (RSI) to baza wiedzy, obejmującą metadane o systemach informacyjnych administracji publicznej.
RSI to ustrukturyzowany i zorganizowany zasób informacji. Oferuje użyteczne narzędzie do gromadzenia, aktualizacji, udostępniania oraz analizy informacji o systemach informacyjnych administracji publicznej oraz do uzgadniania standardów informacyjnych.
Inicjalny zasób RSI oparto o ogólny opis systemów informacyjnych gromadzony w latach ubiegłych przez GUS, od gestorów systemów informacyjnych. Zebrane w tym trybie informacje prezentowane są również w BIP GUS w zakładce Działalność Statystyki Publicznej.
Pełny zakres informacyjny zgodny ze strukturą RSI przygotowano dla systemów:
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
- Centralny Rejestr Płatników Składek
- Centralny Rejestr Ubezpieczonych
Głównego Urzędu Statystycznego
- Krajowy rejestr urzędowy podmiotów gospodarki narodowej - REGON
- Krajowy rejestr urzędowy podziału terytorialnego kraju - TERYT
Pełny opis kolejnych systemów zgodny ze strukturą informacyjną RSI będzie stopniowo uzupełniany przez gestorów systemów, a następnie prezentowany na stronach RSI.
Do tego celu przygotowano specjalistyczną aplikację internetową.
Więcej informacji na stronach poświęconych Repozytorium Standardów Informacyjnych