• Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do wyszukiwarki
  • Przejdź do mapy strony
Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
  • Kontrast domyślny
  • Kontrast czarno-biały
  • Kontrast czarno-żółty
  • Kontrast żółto-czarny
  • English
  • Portal Informacyjny GUS
  • bip.gov.pl
  • O serwisie
    • Mapa serwisu
    • Dziennik zmian treści
    • Instrukcja korzystania
    • Redakcja BIP
Zobacz także

Logo Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

    Wyszukiwanie zaawansowane

    Menu główne

    Menu
    • Organizacja statystyki publicznej
    • Działalność statystyki publicznej
    • Prawo
    • Ogłoszenia
    • e-Urząd
    • Kontakt

    Ścieżka

    Strona główna Urząd Statystyczny w PoznaniuO UrzędzieStruktura organizacyjna
    Menu

    Struktura organizacyjna

    Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

    Struktura organizacyjna Urzędu Statystycznego w Poznaniu

    W skład Urzędu Statystycznego w Poznaniu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

    Wydział Organizacji (WO)
    Kierownik Piotr Jastrzębski
    tel. +48 61 27 98 220
    e-mail: P.Jastrzebski@stat.gov.pl

    Zadaniem Wydziału Organizacji jest koordynowanie prac związanych z realizacją programu badań statystycznych statystyki publicznej, organizowanie spisów powszechnych, badań statystycznych o szerokim zasięgu obserwacji oraz koordynowanie spraw wynikających ze współpracy poszczególnych komórek organizacyjnych a także współpracy Urzędu z organami administracji rządowej i samorządowej oraz innymi instytucjami i organizacjami.


    Wydział Rejestrów (WR)
    Kierownik Zofia Sitarz
    tel. +48 61 27 98 319
    e-mail: Z.Sitarz@stat.gov.pl

    Zadaniem Wydziału Rejestrów jest prowadzenie prac związanych z krajowymi rejestrami urzędowymi podmiotów gospodarki narodowej REGON i podziału terytorialnego kraju TERYT, oraz współudział w tworzeniu, zasilaniu i administrowaniu bazami danych.


    Wydział Badań Ankietowych (BA)
    Kierownik Sylwester Matysiak
    tel. +48 61 27 98 302
    e-mail: S.Matysiak@stat.gov.pl

    Zadaniem Wydziału Badań Ankietowych jest organizacja i realizacja badań statystycznych przeprowadzanych z udziałem ankieterów i rzeczoznawców rolnych w gospodarstwach domowych, placówkach detalicznych, punktach usługowych, targowiskach, gospodarstwach rolnych.


    Ośrodek Statystyki Krótkookresowej (SK)
    tel.: +48 61 27 98 266
    e-mail: SekretariatUSPOZ@stat.gov.pl

    Zadaniem Ośrodka Statystyki Krótkookresowej jest organizowanie i prowadzenie badań statystycznych oraz przygotowywanie opracowań i analiz w zakresie statystyki krótkookresowej (Short-term Statistics – STS).
    Badania z zakresu STS realizowane w Ośrodku zgodnie ze specjalizacją prowadzone są na następujących formularzach:

    • Meldunek o działalności gospodarczej DG-1,
    • Załącznik do meldunku DG-1 dla przedsiębiorstw budowlanych,
    • Sprawozdanie o cenach producentów wyrobów i usług C-01,
    • Sprawozdanie o cenach producentów robót budowlano-montażowych C-01b.

    Ośrodek Statystyki Krótkookresowej zadania te wykonuje wraz z Oddziałami w Kaliszu, Koninie, Lesznie i Pile.
    Ośrodek  funkcjonuje w podziale na dwa działy:

    • Dział Metodologii i Programowania,
    • Dział Realizacji Badań.


    Ośrodek Statystyki Miast (SM)
    Kierownik Sylwia Filas-Przybył
    tel. +48 61 27 98 308
    e-mail: S.Filas@stat.gov.pl

    Zadaniem Ośrodka Statystyki Miast jest prowadzenie prac nad tworzeniem systemu statystyki miejskiej,
    a w szczególności inicjowanie badań, opracowywanie metodologii i koordynacja działań w zakresie dużych miast. Ośrodek zajmuje się rozpoznaniem rzeczywistego i potencjalnego zapotrzebowania na informację o miastach, określa stopień pokrycia informacyjnego w źródłach statystyki publicznej i rozpoznaje możliwości korzystania z innych źródeł mogących zasilać zasoby informacyjne o miastach. Ważnym zadaniem Ośrodka jest formułowanie nowych propozycji metodologicznych w zakresie obserwacji statystycznej miast oraz prowadzenie prac metodologicznych związanych z zagadnieniami delimitacji i badania statystycznego obszarów niepokrywających się z podziałem administracyjnym kraju.


    Ośrodek Statystyki Małych Obszarów (MO)
    Kierownik Tomasz Józefowski
    tel. +48 61 27 98 336
    e-mail: T.Jozefowski@stat.gov.pl

    Zadaniem Ośrodka Statystyki Małych Obszarów jest prowadzenie prac nad wykorzystaniem metod statystyki małych obszarów dla potrzeb statystyki publicznej, a w szczególności statystyki lokalnej. Ponadto Ośrodek zajmuje się rozpoznawaniem rejestrów administracyjnych jako baz danych wspomagających w statystyce małych obszarów oraz prowadzeniem prac nad rozwojem metodologii estymacji dla małych obszarów. Pracownicy Ośrodka prowadzą również cykliczne szkolenia z metod statystycznych korzystając z programu R.


    Ośrodek Inżynierii Danych (ID)

    Kierownik Grzegorz Bujwid
    tel. +48 61 27 98 350
    e-mail: G.Bujwid@stat.gov.pl

    Zadaniem Ośrodka Inżynierii Danych jest prowadzenie prac w zakresie wykorzystywania nowych technologii i źródeł danych we współpracy z jednostkami służb statystyki publicznej, w szczególności w zakresie przeprowadzenia analiz oraz wprowadzania nowoczesnych metod i narzędzi do przetwarzania ustrukturyzowanych i nieustrukturyzowanych źródeł danych. Zadaniem Ośrodka jest także prowadzenie prac w zakresie projektowania, zasilania i administrowania Bankiem Danych Makroekonomicznych.

     

    Ośrodek Metodologii Badań Ludnościowych (MBL)
    Kierownik Maciej Beręsewicz
    tel. +48 61 27 98 329
    e-mail: M.Beresewicz@stat.gov.pl

    Zadaniem Ośrodka Metodologii Badań Ludnościowych jest prowadzenie prac związanych z badaniami ludnościowych, inicjowanie, realizacja prac metodologicznych i badań statystycznych w zakresie: rodzin, cudzoziemców oraz innych populacji trudnych do zbadania oraz dotyczących dotychczas niebadanych zjawisk i procesów w obszarach demografii i mobilności. Zadaniem Ośrodka jest także inicjowanie i realizacja prac związanych z budową i rozwijaniem ludnościowych baz danych, wykorzystywanie i rozwijanie metod integracji danych do budowy tematycznych baz danych, koordynacja zobowiązań w obszarze ludności,  wynikających z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie statystyk europejskich dotyczących ludności i mieszkań (ESOP), przy uwzględnieniu nowych źródeł danych i metod badawczych oraz udział w pracach krajowych i zagranicznych grup roboczych oraz w seminariach i konferencjach, których tematyka obejmuje zagadnienia statystyki ludnościowej.


    Wielkopolski Ośrodek Badań Regionalnych (WOBR)
    p.o. Kierownika Ewa Kowalka
    tel. +48 61 27 98 313
    e-mail: E.Kowalka@stat.gov.pl

    Zadaniem Wielkopolskiego Ośrodka Badań Regionalnych jest rozpoznawanie zapotrzebowania na informacje statystyczne, udostępnianie, rozpowszechnianie i popularyzacja wyników badań statystycznych statystyki publicznej, tworzenie publikacji prezentujących wyniki statystycznego opisu procesów społecznych i gospodarczych, a także prowadzenie tematycznych i interdyscyplinarnych analiz statystycznych. Do zadań Ośrodka należy również obsługa informacyjna jednostek samorządu terytorialnego, popularyzacja statystyki publicznej wśród uczniów i studentów, współpraca z ośrodkami naukowo-badawczymi oraz promocja spisów powszechnych.
    Strukturę organizacyjną Ośrodka tworzą:

    • Wojewódzkie Informatorium Statystyczne,
    • Dział Opracowań Zbiorczych,
    • Dział Analiz.


    Wydział Informatyki (WI)
    Kierownik Mariusz Piniarski
    tel. +48 61 27 98 330
    e-mail: M.Piniarski@stat.gov.pl

    Zadaniem Wydziału Informatyki jest administrowanie infrastrukturą informatyczną Urzędu, sieciami komputerowymi LAN i WAN, systemami operacyjnymi, bazami danych oraz pomoc w wykonywaniu zadań wynikających z harmonogramów przetwarzania systemów informatycznych realizowanych w komórkach organizacyjnych.


    Wydział Kadr i Szkolenia (KS)
    Kierownik Justyna Hoffman
    tel. +48 61 27 98 263
    e-mail: J.Hoffman@stat.gov.pl

    Zadaniem Wydziału Kadr i Szkolenia jest prowadzenie spraw pracowniczych, socjalnych i szkoleniowych w Urzędzie.


    Wydział Ekonomiczny (WE)
    Główna Księgowa Jolanta Neyman
    tel. +48 61 27 98 240
    e-mail: J.Neyman@stat.gov.pl

    Zadaniem Wydziału Ekonomicznego jest prowadzenie całokształtu spraw związanych z opracowaniem i realizacją budżetu Urzędu oraz z rachunkowością budżetową.


    Wydział Administracyjny (AD)
    Kierownik Joanna Kraska
    tel. +48 61 27 98 291
    e-mail: J.Kraska@stat.gov.pl

    Zadaniem Wydziału Administracyjnego jest obsługa administracyjno-gospodarcza zapewniająca prawidłowe funkcjonowanie Urzędu oraz prowadzenie gospodarki nieruchomościami Urzędu i realizowanie zamówień publicznych w Urzędzie.


    Oddziały Urzędu

    Oddziały realizują zadania związane z obsługą obywateli, podmiotów i organów jednostek samorządu terytorialnego w swoim terytorialnym zasięgu działania.

    Oddział w Kaliszu (KL)
    Kierownik Monika Natkowska
    tel. +48 62 50 27 131
    e-mail: M.Natkowska@stat.gov.pl

    Oddział w Koninie (KN)
    Kierownik Maria Kapuścińska
    tel. +48 63 24 99 405
    e-mail M.Kapuscinska@stat.gov.pl

    Oddział w Lesznie (LE)
    Kierownik Izabela Kniażewska-Musiał
    tel. +48 65 51 15 342
    e-mail: i.kniazewska-musial@stat.gov.pl

    Oddział w Pile (PI)
    Kierownik Ewa Strzelecka-Golasa
    tel. +48 67 35 27 204
    e-mail: E.Strzelecka-Golasa@stat.gov.pl


    Samodzielne stanowisko pracy - Radca prawny (RP)
    Rafał Ratajczak
    tel. +48 61 27 98 259
    e-mail: R.Ratajczak@stat.gov.pl

    Radca prawny wykonuje swoje zadania w oparciu o ustawę z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 2115 z późn. zm.).


    Samodzielne stanowisko pracy do spraw ochrony informacji niejawnych (PO)
    Maciej Pawuła
    tel. +48 61 27 98 284
    e-mail: M.Pawula@stat.gov.pl

    Pracownik zatrudniony na samodzielnym stanowisku do spraw ochrony informacji niejawnych wykonuje swoje zadania w oparciu o ustawę z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 742) oraz Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).


    Samodzielne stanowisko pracy do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy (PP)
    Maciej Pilarski
    tel. +48 61 27 98 339
    e-mail: M.Pilarski@stat.gov.pl

    Pracownik zatrudniony na samodzielnym stanowisku pracy ds. bhp pełni w Urzędzie funkcję służby bhp i wykonuje swoje zadania w oparciu o Rozporządzenie Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. z 1997 r., Nr. 109, poz. 704 z późn.zm.).

    Metryka

    Podmiot publikujący: Urząd Statystyczny w Poznaniu
    Autor informacji: Piotr Jastrzębski
    Publikujący informację: Dominik Krawczyk
    Publikacja informacji: 05.08.2019 08:38
    Aktualizacja informacji: 04.09.2024 11:19
    Sprawdź historię zmian
    Użytkownik Data Akcja Wersja
    Krzysztof Toboła 04.09.2024 11:19 Edycja 35
    Dominik Krawczyk 04.06.2024 15:23 Edycja 34
    Dominik Krawczyk 01.03.2024 12:02 Edycja 33
    Dominik Krawczyk 01.03.2024 08:07 Edycja 32
    Dominik Krawczyk 28.02.2024 12:06 Edycja 31
    Dominik Krawczyk 05.01.2024 09:56 Edycja 30
    Dominik Krawczyk 04.01.2024 09:53 Edycja 29
    Dominik Krawczyk 28.10.2022 15:12 Edycja 28
    Dominik Krawczyk 01.09.2021 11:04 Edycja 27
    Dominik Krawczyk 01.02.2021 11:56 Edycja 26
    Dominik Krawczyk 08.01.2021 11:33 Edycja 25
    Dominik Krawczyk 04.11.2020 08:27 Edycja 24
    Dominik Krawczyk 26.10.2020 12:27 Edycja 23
    Dominik Krawczyk 03.12.2019 11:03 Edycja 22
    Dominik Krawczyk 31.10.2019 08:51 Edycja 21
    Dominik Krawczyk 31.10.2019 08:45 Edycja 20
    Dominik Krawczyk 29.10.2019 15:15 Edycja 19
    Dominik Krawczyk 29.10.2019 14:35 Edycja 18
    Anna Polińska 22.10.2019 09:23 Edycja 17
    Anna Polińska 04.09.2019 12:30 Edycja 16
    Dominik Krawczyk 20.08.2019 12:14 Edycja 15
    Dominik Krawczyk 13.08.2019 09:52 Edycja 14
    Dominik Krawczyk 12.08.2019 12:16 Edycja 13
    Dominik Krawczyk 12.08.2019 12:16 Edycja 12
    Dominik Krawczyk 12.08.2019 12:14 Edycja 11
    Dominik Krawczyk 12.08.2019 10:36 Edycja 10
    Anna Polińska 12.08.2019 10:32 Edycja 9
    Anna Polińska 12.08.2019 10:31 Edycja 8
    Anna Polińska 08.08.2019 10:49 Edycja 7
    Anna Polińska 08.08.2019 10:48 Edycja 6
    Anna Polińska 08.08.2019 10:46 Edycja 5
    Krzysztof Toboła 05.08.2019 09:39 Edycja 4
    Krzysztof Toboła 05.08.2019 09:28 Edycja 3
    Krzysztof Toboła 05.08.2019 08:53 Edycja 2
    Krzysztof Toboła 05.08.2019 08:38 Publikacja 1
    • Urząd Statystyczny w Poznaniu
      • O Urzędzie
        • Kierownictwo
        • Struktura organizacyjna
        • Statut
        • Regulamin organizacyjny
        • Majątek
        • Planowane dochody i wydatki budżetowe
        • Sprawozdania finansowe
        • Przetwarzanie danych osobowych NSP 2021
      • Oferty pracy
      • Zamówienia publiczne
      • Likwidacja/sprzedaż majątku
      • Rejestry, ewidencje, archiwa
      • Kontrole
      • Instrukcja obsługi
      • Kontakt z Urzędem
      • Deklaracja dostępności BIP
      • Raport o stanie zapewnienia dostępności oraz plany działania
      • Zgłoszenia naruszeń
    Do góry
    Copyright © 1995-2025 Główny Urząd Statystyczny
    Zamknij
    PoprzedniNastępny