Zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają przepisy:
- działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2023 r. poz. 775);
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg
i wniosków (Dz. U. Nr 5 poz. 46).
Przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywa się w siedzibie Urzędu:
- w poniedziałki w godzinach 7.00-16.00;
- od wtorku do piątku w godzinach 7.00-15.00;
Dyrektor Urzędu lub osoba przez niego upoważniona przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków po uprzednim ustaleniu terminu spotkania drogą telefoniczną 77 453 14 52.
Skargę lub wniosek można:
- złożyć osobiście w sekretariacie Urzędu;
- złożyć ustnie do protokołu w Urzędzie Statystycznym w Opolu, ul. ks. Hugona Kołłątaja 5B, 45-064 Opole, po uprzednim kontakcie telefonicznym lub mailowym przynajmniej jeden dzień przed planowanym spotkaniem;
- przesłać listownie na adres: Urząd Statystyczny w Opolu ul. ks. Hugona Kołłątaja 5B, 45-064 Opole;
- przesłać pocztą elektroniczną na adres: ;
- przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej: ePUAP, e-Doręczenia.
Skargi i wnioski powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) wnoszącego skargę lub wniosek. Skargi i wnioski niezawierające tych danych pozostawia się bez rozpatrzenia.
Za przyjmowanie, rozpatrywanie, nadzór nad terminowością i prawidłowością załatwienia skarg i wniosków wpływających do Urzędu Statystycznego w Opolu oraz za prowadzenie ewidencji odpowiedzialny jest Wydział Organizacji i Rejestrów.