Urzędem Statystycznym w Kielcach kieruje Dyrektor, będący organem niezespolonej administracji rządowej w województwie świętokrzyskim, podporządkowany bezpośrednio Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego.
p.o. Dyrektor Urzędu Statystycznego w Kielcach
Ewa Tomczyk
Sekretariat
tel. 41 249 96 03
fax 41 249 96 04
Zgodnie ze statutem Urzędu Statystycznego w Kielcach i regulaminem organizacyjnym Urzędu dyrektor Urzędu Statystycznego w Kielcach wykonuje następujące zadania:
- Dyrektor Urzędu Statystycznego przy wykonywaniu zadań kieruje się zarządzeniami, wytycznymi i poleceniami Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
- Dyrektor Urzędu przy wykonywaniu zadań współdziała z Głównym Urzędem Statystycznym i jednostkami podporządkowanymi Prezesowi GUS.
- Dyrektor Urzędu odpowiada za całokształt działalności Urzędu i reprezentuje go na zewnątrz.
- Dyrektor Urzędu reprezentuje Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego wobec terenowych organów władzy, administracji publicznej, samorządu terytorialnego i kontroli państwowej i odpowiada przed nim w szczególności za:
a) prawidłowe i zgodne z wytycznymi Głównego Urzędu Statystycznego oraz obowiązującymi aktami normatywnymi organizowanie całokształtu działalności, terminową i właściwą realizację zadań oraz właściwe wykorzystywanie środków finansowych,
b) dobór kadry kierowniczej i pracowników oraz doskonalenie ich kwalifikacji,
c) ochronę informacji niejawnych i tajemnicy statystycznej,
d) prowadzenie działalności w zakresie przygotowań obronnych zgodnie z wytycznymi Głównego Urzędu Statystycznego oraz innych organów państwowych.
- Do wyłącznej kompetencji dyrektora Urzędu należą sprawy:
a) wynikające z funkcji dyrektora Urzędu i współdziałania z Głównym Urzędem Statystycznym;
b) opiniowanie uwag i wniosków do projektów aktów normatywnych, projektów tematyki, zakresu i organizacji badań oraz opracowań statystycznych;
c) wydawanie zarządzeń wewnętrznych, poleceń służbowych i wytycznych;
d) rozstrzyganie wewnętrznych sporów kompetencyjnych w Urzędzie;
e) sprawy etatowe i osobowe dotyczące:
- przydziału etatów poszczególnym komórkom organizacyjnym,
- tworzenia międzywydziałowych zespołów roboczych w celu wykonania określonych zadań,
- przyjmowania, zwalniania, awansowania, nagradzania, wyróżniania i karania pracowników Urzędu,
- udzielania urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych, bezpłatnych oraz zezwoleń na zajęcia dodatkowe pracowników Urzędu,
- opiniowania i wnioskowania o odznaczenia i wyróżnienia dla pracowników Urzędu,
- wyjazdów służbowych pracowników,
- obsługi prawnej,
- ochrony informacji niejawnych i tajemnicy statystycznej,
- bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Sprawy dotyczące preliminowania i realizacji budżetu Urzędu.