Posiedzenie odbyło się w formie hybrydowej, stacjonarnie w GUS oraz poprzez platformę Webex. Obradom przewodniczyła Pani Anna Sitarz – Wiceprzewodnicząca Rady Statystyki. W obradach uczestniczyli także: Pan dr Dominik Rozkrut – Prezes GUS, Pani Anna Borowska – Dyrektor Generalny GUS oraz dyrektorzy departamentów GUS i urzędów statystycznych.
Posiedzenie rozpoczęło się od uroczystego podpisania Porozumienia pomiędzy Prezesem Głównego Urzędu Statystycznego, a Związkiem Miast Polskich i Związkiem Powiatów Polskich w zakresie rozwoju i utrzymania Systemu Monitorowania Usług Publicznych.
W kolejnym punkcie posiedzenia Departament Innowacji GUS zreferował przebieg prac nad stworzeniem Systemu Monitorowania Usług Publicznych. Omówiono założenia projektu, podsumowano zrealizowane prace oraz podkreślono dużą ilość źródeł danych integrowanych przez system. Zaprezentowano również możliwości jakie oferuje interfejs systemu oraz zadeklarowano dalsze prace nad jego rozwojem. W dyskusji przedstawiciele strony samorządowej podkreślali przydatność systemu SMUP jako instrumentu wspierania decyzji podejmowanych przez władze samorządowej różnych szczebli.
Następny punkt posiedzenia dotyczył badania Monitorowanie dostępności podmiotów publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami w kontekście potrzeb informacyjnych polityki rozwoju, które realizowane będzie w 2025 r. przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Urząd Statystyczny w Lublinie. Omówiono wnioski z badania pilotażowego przeprowadzonego w 2021 r. oraz główne wyzwania związane z organizacją aktualnego badania.
W ostatnim punkcie członkowie Rady Statystyki zapoznali się z przebiegiem prac nad projektem Programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2025. Szczegółowo omówiono przebieg posiedzenia Komisji Programowej z dn. 31 stycznia 2024 r. oraz przedstawiono harmonogram dalszych prac nad projektem.