Wniosek o udostępnienie informacji publicznej można złożyć:
- pisemnie
- pocztą tradycyjną na adres Urzędu
- pocztą elektroniczną
- faksem
na adres:
Urząd Statystyczny w Zielonej Górze
65-954 Zielona Góra, ul. Spokojna 1
e-mail:
faks: 68 325 36 79
- osobiście w sekretariacie Urzędu (II piętro, pokój 300) w godzinach pracy 700-1500.
Wniosek powinien zawierać:
- zakres poszukiwanych informacji,
- informacje dotyczące sposobu i formy udostępnianej informacji,
- rodzaj nośnika, za pośrednictwem którego nastąpi przekazanie informacji,
- formę przekazania informacji,
- informacje pozwalające na identyfikacje zamawiającego (imię i nazwisko, nazwa instytucji, dane teleadresowe).
Udostępnienie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia wniosku. Jeżeli rozpatrzenie wniosku w tym terminie nie jest możliwe, Wnioskodawca zostanie powiadomiony o powodach opóźnienia w przekazaniu informacji oraz o nowym terminie, ie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Odmowa udzielenia informacji może nastąpić ze względu na jej niejawność (ochrona danych osobowych, prawo do prywatności, tajemnica państwowa, służbowa, statystyczna).
Udostępnienie informacji publicznej jest bezpłatne. W przypadku, jeśli udostępnienie informacji publicznej spowoduje dodatkowe koszty związane z przygotowaniem informacji, zgodnie ze sposobem wskazanym we wniosku, wówczas może zostać pobrana opłata w wysokości odpowiadającej tym kosztom. W takim przypadku w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku Wnioskodawca zostanie powiadomiony o wysokości opłaty. Po akceptacji zakresu danych oraz warunków płatności należy przesłać na adres e-mail lub faksem potwierdzenie zamówienia wraz z danymi do wystawienia rachunku.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1330 z późn. zm.).