Petycja - zgodnie z zapisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U. 2018 poz. 870 z późn. zm.) - może być składana przez osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną lub grupę tych podmiotów, zwaną „podmiotem wnoszącym petycję”, do organu władzy publicznej, a także do organizacji lub instytucji społecznej w związku z wykonywanymi przez nią zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
Petycję można złożyć w interesie publicznym, podmiotu wnoszącego petycję lub innego podmiotu, za jego pisemną zgodą.
W petycji można domagać się zmiany prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu ją wnoszącego, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zadaniach i kompetencji adresata petycji.
Jak składać petycje:
Petycje można składać pisemnie:
- na adres:
- Urząd Statystyczny w Zielonej Górze, ul. Spokojna 1, 65-954 Zielona Góra,
- bądź bezpośrednio w sekretariacie Urzędu (w godz. 7:00-15:00), ul. Spokojna 1, Zielona Góra,
- pocztą elektroniczną na adres: ,
- faksem pod nr +48 68 325 36 79.
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Petycja musi być podpisana (składaną listownie podpisuje podmiot ją wnoszący, a jeżeli nie jest to osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów, podpis składa osoba je reprezentująca; składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinna być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję).
Szczegółowe zasady składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów w tych sprawach określono w ustawie z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140001195