Główny Urząd Statystyczny

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Główny specjalista w Wydziale Ochrony Informacji Niejawnych w Departamencie Systemów Teleinformatycznych, Geostatystyki i Spisów

20.11.2023

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:

główny specjalista

w Wydziale Ochrony Informacji Niejawnych

w Departamencie Systemów Teleinformatycznych, Geostatystyki i Spisów

Wymiar etatu: 1

Liczba stanowisk: 1

Miejsce pracy: Warszawa

Czym będziesz się zajmować

Osoba na tym stanowisku:

  • Organizuje i nadzoruje wykonywanie ochrony fizycznej obszaru GUS, w tym: organizuje ochronę budynków, pomieszczeń i urządzeń przed dostępem do nich osób nieuprawnionych, organizuje ochronę mienia przed kradzieżą, zniszczeniem, włamaniem oraz uszkodzeniem, monitoruje i analizuje zabezpieczenia oraz identyfikuje zdarzenia dotyczące bezpieczeństwa fizycznego, podejmuje działania zmierzające do stałego doskonalenia form i metod ochrony fizycznej GUS, współpracuje z przedstawicielami agencji ochrony osób i mienia oraz z funkcjonariuszami policji i Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, w celu zapewnienia prawidłowej ochrony fizycznej obiektu.
  • Organizuje i nadzoruje zapewnienie bezpieczeństwa osób znajdujących się w granicach chronionego obiektu, w tym organizuje i nadzoruje organizację toku pełnionej służby przez pracowników ochrony (zgodność wypełniania obowiązków z planem ochrony GUS, zgodność z obowiązującymi procedurami wewnętrznymi, kontroluje grafiki służb i wymiar czasu pracy pracowników agencji ochrony, kontroluje raporty centrum monitoringu agencji ochrony, dokonywanie obchodów terenu GUS) w celu ustalenia aktualnego stanu ochrony oraz nadzoruje kontrolę ruchu pieszego i kołowego na terenie obiektu, raportuje niezgodności w zakresie ochrony fizycznej, wdraża działania korygujące, archiwizuje dokumenty wytworzone w recepcji GUS w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających w obiekcie.
  • Uczestniczy w opracowaniu, aktualizacji i uzgodnieniach dokumentów w zakresie planowania i organizacji ochrony obiektu GUS oraz Zapasowego Miejsca Pracy Prezesa GUS, nadzoruje realizację planu ochrony GUS w celu zapewnienia właściwego poziomu ochrony obiektu.
  • Współpracuje przy opracowywaniu i wdrażaniu zasad, procedur, instrukcji i regulaminów w obszarze bezpieczeństwa informacji administrowanego Systemu Dozoru Wizyjnego (CCTV), w tym przy tworzeniu polityk bezpieczeństwa systemów przetwarzających dane osobowe, w celu określenia zasad bezpiecznego przetwarzania danych z uwzględnieniem wymogów przepisów prawa oraz najlepszych praktyk.
  • Współpracuje przy opracowywaniu i aktualizacji planów w sytuacjach awaryjnych w zakresie: ewakuacji (koordynowanie działania grupy alarmowania i ochrony obiektu), działań przeciwpożarowych, wprowadzenia wyższych stanów gotowości obronnej państwa lub po wprowadzeniu stanów nadzwyczajnych i zarządzania kryzysowego w celu prawidłowego zabezpieczenia dostępu do obiektu.
  • Wspiera wykonywanie zadań Wydziału w obszarze administrowania i nadzorowania dostępu do chronionego obszaru dla osób i pojazdów z wykorzystaniem Systemu Kontroli Dostępu (SKD), Systemu Dozoru Wizyjnego (CCTV) i Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN) oraz bierze udział w pracach związanych z procedurami przetargowymi dla ww. systemów, a także dostępem do informacji publicznej w zakresie ww. systemów ochrony w celu zapewnienia wymagań prawnych. Współpracuje z wykonawcami umów w zakresie ochrony fizycznej i obsługi systemów SKD, SSWiN i CCTV. Współpracuje z komórkami organizacyjnymi właściwymi do spraw inwestycyjno-technicznych oraz administracyjno-gospodarczych w zakresie zgłaszania potrzeby napraw i likwidacji awarii.
  • Uczestniczy w pracach w zakresie systemu elektronicznej obsługi dokumentów SEOD, inwentaryzacji procesów przetwarzania danych osobowych, utrzymania strony intranetowej wydziału, opracowywania i aktualizacji przepisów i instrukcji wewnętrznych, polityk, wytycznych, regulaminów itp. dokumentów leżących w odpowiedzialności wydziału w celu określenia zasad bezpiecznego przetwarzania informacji z uwzględnieniem wymogów przepisów prawa oraz najlepszych praktyk.
  • Współpracuje i uczestniczy w szkoleniach pracowników i służby ochrony budynku na wypadek zagrożenia fizycznego w celu zapewnienia właściwego poziomu ochrony obiektu.

Kogo poszukujemy

Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)

  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe: 3 lata
  • Poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do dokumentów niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne”
  • Znajomość ustawy o ochronie osób i mienia wraz z przepisami wykonawczymi
  • Znajomość ustawy o broni i amunicji wraz z przepisami wykonawczymi
  • Znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych
  • Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych
  • Znajomość zagadnień związanych z realizacją zadań obronnych, zarządzaniem kryzysowym oraz ochroną ludności
  • Znajomość rozwiązań organizacyjnych i technicznych podnoszących poziom bezpieczeństwa informacji
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Współpraca
  • Komunikacja
  • Otwartość na zmiany i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Dzielenie się wiedzą
  • Myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)

  • Wykształcenie: wyższe z obszaru elektroniki lub elektromechaniki lub bezpieczeństwa wewnętrznego lub bezpieczeństwa narodowego lub bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa publicznego lub zarządzania kryzysowego
  • Doświadczenie zawodowe: 1 rok w obszarze bezpieczeństwa fizycznego
  • Wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej
  • Wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony zabezpieczenia technicznego
  • Przeszkolenie: szkolenia w zakresie ochrony osób i mienia
  • Przeszkolenie: szkolenia dotyczące systemów wspomagających ochronę fizyczną
  • Przeszkolenie: szkolenia z zakresu ochrony danych osobowych

Co oferujemy

  • Elastyczny czas pracy – możliwość rozpoczęcia pracy w godz. 7.00 - 9.00
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową (dostosowanie wymiaru etatu/indywidualny rozkład czasu pracy)
  • Dogodna lokalizacja – centrum Warszawy
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Praca hybrydowa – możliwość łączenia pracy stacjonarnej z pracą zdalną
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), dodatek za wysługę lat (dodatek stażowy), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość uczestniczenia w szkoleniach o różnorodnej tematyce
  • Dofinansowanie do podnoszenia kwalifikacji zawodowych (studia I i II stopnia, studia podyplomowe i studia doktoranckie)
  • Możliwość udziału w programie dofinansowania kosztów kształcenia i wsparcia dla doktorantów oraz osób przygotowujących rozprawę doktorską w trybie eksternistycznym
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników oraz dzieci pracowników (tzw. wczasy pod gruszą)
  • Pakiet socjalny (np. niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, bezzwrotne zapomogi finansowe, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej)
  • Możliwość wykupienia pakietu medycznego dla pracownika i jego bliskich oraz przystąpienia do ubezpieczenia grupowego
  • Dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych lub do biletów na imprezy kulturalne
  • Kort tenisowy i boisko do siatkówki na terenie urzędu

Dostępność

  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.

Warunki pracy

  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Praca przy komputerze.
  • Zagrożenie korupcją.
  • Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajduje się 5 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Dodatkowe informacje

  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.
  • Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: http://bip.stat.gov.pl/ogloszenia/wolne-stanowiska-pracy/glowny-urzad-statystyczny/
  • W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. 2021, poz. 141).
  • Wszelkie pytania i wątpliwości prosimy kierować na adres rekrutacja@stat.gov.pl podając w temacie: Zapytanie dotyczące numeru oferty 146/ST/2023. Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 532 401 194.

Wynagrodzenie brutto:  5 454 zł + dodatek stażowy.

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

  • Weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy spełniają wszystkie wymagania niezbędne
  • Test wiedzy (opcjonalnie)
  • Rozmowa kwalifikacyjna (z wymagań podanych w ogłoszeniu) prowadzona w formie wideokonferencji lub stacjonarnie w budynku GUS

Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 3 lat doświadczenia zawodowego/stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze uzyskania dostępu
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS)
  • Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia wyższego z obszaru elektroniki lub elektromechaniki lub bezpieczeństwa wewnętrznego lub bezpieczeństwa narodowego lub bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa publicznego lub zarządzania kryzysowego
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie 1 roku doświadczenia zawodowego/stażu pracy w obszarze bezpieczeństwa fizycznego
  • Kopie dokumentów potwierdzających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej
  • Kopie dokumentów potwierdzających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony zabezpieczenia technicznego
  • Kopie dokumentów potwierdzających odbycie szkoleń z zakresu ochrony osób i mienia
  • Kopie dokumentów potwierdzających odbycie szkoleń z zakresu systemów wspomagających ochronę fizyczną
  • Kopie dokumentów potwierdzających odbycie szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych

Aplikuj do: 4 grudnia 2023

Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:

- w formie elektronicznej:

na adres 

lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),

- w formie papierowej: 

w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15) 

lub wysyłając na adres: 

Główny Urząd Statystyczny

Biuro Organizacji i Kadr

al. Niepodległości 208

00-925 Warszawa

z dopiskiem: oferta nr 146/ST/2023

Dokumenty należy złożyć do: 04.12.2023

Decyduje data: wpływu oferty do urzędu

Przetwarzanie danych osobowych

DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (RODO), administrator informuje o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.

I.          Administrator

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Główny Urząd Statystyczny z siedzibą al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa.

II.          Inspektor ochrony danych

Z inspektorem ochrony danych (IOD) wyznaczonym przez administratora może się Pani/Pan kontaktować:

a.      pocztą tradycyjną na adres: IOD GUS, al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa,

b.      pocztą elektroniczną na adres e-mail: .

Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.

III.          Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procedury rekrutacji w procesie naboru na wolne stanowisko pracy w GUS, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO  – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z art. 221 § 1 i 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 poz. 1320 z późn. zm.) oraz art. 26 ust. 1 i art. 33 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 poz. 1233).

Podanie przez kandydata innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO a w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust.2 lit. a RODO) na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.  

IV.          Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty współpracujące z administratorem, w tym dostawcy usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających przechowywanie dokumentacji, dostawcy usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy przetwarzaniu; osoby i podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

V.          Okres przechowywania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty publikacji informacji o wyniku naboru.

VI.          Prawa osoby, której dane dotyczą

Przysługuje Pani/Panu prawo:

1.       dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;

2.      do sprostowania (poprawiania) danych osobowych; 

3.      do usunięcia danych osobowych;

4.      do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

5.      do cofnięcia zgody do przetwarzania danych osobowych;

6.      do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

VII.          Dobrowolność/ Obowiązek podania danych osobowych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie danych jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w procedurze rekrutacji.

VIII.          Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani też nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.


Podmiot publikujący: Główny Urząd Statystyczny
Autor informacji: Dagmara Kruszewska (Wydział Organizacji i Zarządzania Zasobami Ludzkimi)
Publikujący informację: Iwona Pacholec (Departament Edukacji i Komunikacji GUS)
Publikacja informacji: 20.11.2023 08:12
Sprawdź historię zmian
Do góry