Główny specjalista w Wydziale Ochrony Informacji Niejawnych w Departamencie Systemów Teleinformatycznych, Geostatystyki i Spisów
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
główny specjalista
w Wydziale Ochrony Informacji Niejawnych
w Departamencie Systemów Teleinformatycznych, Geostatystyki i Spisów
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk: 1
Miejsce pracy: Warszawa
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
- Organizuje i nadzoruje wykonywanie ochrony fizycznej obszaru GUS, w tym: organizuje ochronę budynków, pomieszczeń i urządzeń przed dostępem do nich osób nieuprawnionych, organizuje ochronę mienia przed kradzieżą, zniszczeniem, włamaniem oraz uszkodzeniem, monitoruje i analizuje zabezpieczenia oraz identyfikuje zdarzenia dotyczące bezpieczeństwa fizycznego, podejmuje działania zmierzające do stałego doskonalenia form i metod ochrony fizycznej GUS, współpracuje z przedstawicielami agencji ochrony osób i mienia oraz z funkcjonariuszami policji i Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, w celu zapewnienia prawidłowej ochrony fizycznej obiektu.
- Organizuje i nadzoruje zapewnienie bezpieczeństwa osób znajdujących się w granicach chronionego obiektu, w tym organizuje i nadzoruje organizację toku pełnionej służby przez pracowników ochrony (zgodność wypełniania obowiązków z planem ochrony GUS, zgodność z obowiązującymi procedurami wewnętrznymi, kontroluje grafiki służb i wymiar czasu pracy pracowników agencji ochrony, kontroluje raporty centrum monitoringu agencji ochrony, dokonywanie obchodów terenu GUS) w celu ustalenia aktualnego stanu ochrony oraz nadzoruje kontrolę ruchu pieszego i kołowego na terenie obiektu, raportuje niezgodności w zakresie ochrony fizycznej, wdraża działania korygujące, archiwizuje dokumenty wytworzone w recepcji GUS w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających w obiekcie.
- Uczestniczy w opracowaniu, aktualizacji i uzgodnieniach dokumentów w zakresie planowania i organizacji ochrony obiektu GUS oraz Zapasowego Miejsca Pracy Prezesa GUS, nadzoruje realizację planu ochrony GUS w celu zapewnienia właściwego poziomu ochrony obiektu.
- Współpracuje przy opracowywaniu i wdrażaniu zasad, procedur, instrukcji i regulaminów w obszarze bezpieczeństwa informacji administrowanego Systemu Dozoru Wizyjnego (CCTV), w tym przy tworzeniu polityk bezpieczeństwa systemów przetwarzających dane osobowe, w celu określenia zasad bezpiecznego przetwarzania danych z uwzględnieniem wymogów przepisów prawa oraz najlepszych praktyk.
- Współpracuje przy opracowywaniu i aktualizacji planów w sytuacjach awaryjnych w zakresie: ewakuacji (koordynowanie działania grupy alarmowania i ochrony obiektu), działań przeciwpożarowych, wprowadzenia wyższych stanów gotowości obronnej państwa lub po wprowadzeniu stanów nadzwyczajnych i zarządzania kryzysowego w celu prawidłowego zabezpieczenia dostępu do obiektu.
- Wspiera wykonywanie zadań Wydziału w obszarze administrowania i nadzorowania dostępu do chronionego obszaru dla osób i pojazdów z wykorzystaniem Systemu Kontroli Dostępu (SKD), Systemu Dozoru Wizyjnego (CCTV) i Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN) oraz bierze udział w pracach związanych z procedurami przetargowymi dla ww. systemów, a także dostępem do informacji publicznej w zakresie ww. systemów ochrony w celu zapewnienia wymagań prawnych. Współpracuje z wykonawcami umów w zakresie ochrony fizycznej i obsługi systemów SKD, SSWiN i CCTV. Współpracuje z komórkami organizacyjnymi właściwymi do spraw inwestycyjno-technicznych oraz administracyjno-gospodarczych w zakresie zgłaszania potrzeby napraw i likwidacji awarii.
- Uczestniczy w pracach w zakresie systemu elektronicznej obsługi dokumentów SEOD, inwentaryzacji procesów przetwarzania danych osobowych, utrzymania strony intranetowej wydziału, opracowywania i aktualizacji przepisów i instrukcji wewnętrznych, polityk, wytycznych, regulaminów itp. dokumentów leżących w odpowiedzialności wydziału w celu określenia zasad bezpiecznego przetwarzania informacji z uwzględnieniem wymogów przepisów prawa oraz najlepszych praktyk.
- Współpracuje i uczestniczy w szkoleniach pracowników i służby ochrony budynku na wypadek zagrożenia fizycznego w celu zapewnienia właściwego poziomu ochrony obiektu.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
- Wykształcenie: wyższe
- Doświadczenie zawodowe: 3 lata
- Poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do dokumentów niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne”
- Znajomość ustawy o ochronie osób i mienia wraz z przepisami wykonawczymi
- Znajomość ustawy o broni i amunicji wraz z przepisami wykonawczymi
- Znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych
- Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych
- Znajomość zagadnień związanych z realizacją zadań obronnych, zarządzaniem kryzysowym oraz ochroną ludności
- Znajomość rozwiązań organizacyjnych i technicznych podnoszących poziom bezpieczeństwa informacji
- Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
- Rzetelność
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Współpraca
- Komunikacja
- Otwartość na zmiany i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Dzielenie się wiedzą
- Myślenie analityczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
- Wykształcenie: wyższe z obszaru elektroniki lub elektromechaniki lub bezpieczeństwa wewnętrznego lub bezpieczeństwa narodowego lub bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa publicznego lub zarządzania kryzysowego
- Doświadczenie zawodowe: 1 rok w obszarze bezpieczeństwa fizycznego
- Wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej
- Wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony zabezpieczenia technicznego
- Przeszkolenie: szkolenia w zakresie ochrony osób i mienia
- Przeszkolenie: szkolenia dotyczące systemów wspomagających ochronę fizyczną
- Przeszkolenie: szkolenia z zakresu ochrony danych osobowych
Co oferujemy
- Elastyczny czas pracy – możliwość rozpoczęcia pracy w godz. 7.00 - 9.00
- Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową (dostosowanie wymiaru etatu/indywidualny rozkład czasu pracy)
- Dogodna lokalizacja – centrum Warszawy
- Miejsce parkingowe na terenie urzędu
- Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
- Praca hybrydowa – możliwość łączenia pracy stacjonarnej z pracą zdalną
- Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), dodatek za wysługę lat (dodatek stażowy), nagrody jubileuszowe
- Możliwość uczestniczenia w szkoleniach o różnorodnej tematyce
- Dofinansowanie do podnoszenia kwalifikacji zawodowych (studia I i II stopnia, studia podyplomowe i studia doktoranckie)
- Możliwość udziału w programie dofinansowania kosztów kształcenia i wsparcia dla doktorantów oraz osób przygotowujących rozprawę doktorską w trybie eksternistycznym
- Dofinansowanie do wypoczynku pracowników oraz dzieci pracowników (tzw. wczasy pod gruszą)
- Pakiet socjalny (np. niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, bezzwrotne zapomogi finansowe, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej)
- Możliwość wykupienia pakietu medycznego dla pracownika i jego bliskich oraz przystąpienia do ubezpieczenia grupowego
- Dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych lub do biletów na imprezy kulturalne
- Kort tenisowy i boisko do siatkówki na terenie urzędu
Dostępność
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
- Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
- Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych).
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Praca przy komputerze.
- Zagrożenie korupcją.
- Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajduje się 5 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Dodatkowe informacje
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.
- Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: http://bip.stat.gov.pl/ogloszenia/wolne-stanowiska-pracy/glowny-urzad-statystyczny/
- W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. 2021, poz. 141).
- Wszelkie pytania i wątpliwości prosimy kierować na adres rekrutacja@stat.gov.pl podając w temacie: Zapytanie dotyczące numeru oferty 146/ST/2023. Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 532 401 194.
Wynagrodzenie brutto: 5 454 zł + dodatek stażowy.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
- Weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy spełniają wszystkie wymagania niezbędne
- Test wiedzy (opcjonalnie)
- Rozmowa kwalifikacyjna (z wymagań podanych w ogłoszeniu) prowadzona w formie wideokonferencji lub stacjonarnie w budynku GUS
Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 3 lat doświadczenia zawodowego/stażu pracy
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze uzyskania dostępu
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS)
- Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia wyższego z obszaru elektroniki lub elektromechaniki lub bezpieczeństwa wewnętrznego lub bezpieczeństwa narodowego lub bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa publicznego lub zarządzania kryzysowego
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie 1 roku doświadczenia zawodowego/stażu pracy w obszarze bezpieczeństwa fizycznego
- Kopie dokumentów potwierdzających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej
- Kopie dokumentów potwierdzających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony zabezpieczenia technicznego
- Kopie dokumentów potwierdzających odbycie szkoleń z zakresu ochrony osób i mienia
- Kopie dokumentów potwierdzających odbycie szkoleń z zakresu systemów wspomagających ochronę fizyczną
- Kopie dokumentów potwierdzających odbycie szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych
Aplikuj do: 4 grudnia 2023
Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:
- w formie elektronicznej:
na adres
lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),
- w formie papierowej:
w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15)
lub wysyłając na adres:
Główny Urząd Statystyczny
Biuro Organizacji i Kadr
al. Niepodległości 208
00-925 Warszawa
z dopiskiem: oferta nr 146/ST/2023
Dokumenty należy złożyć do: 04.12.2023
Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (RODO), administrator informuje o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.
I. Administrator
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Główny Urząd Statystyczny z siedzibą al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa.
II. Inspektor ochrony danych
Z inspektorem ochrony danych (IOD) wyznaczonym przez administratora może się Pani/Pan kontaktować:
a. pocztą tradycyjną na adres: IOD GUS, al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa,
b. pocztą elektroniczną na adres e-mail: .
Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.
III. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procedury rekrutacji w procesie naboru na wolne stanowisko pracy w GUS, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z art. 221 § 1 i 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 poz. 1320 z późn. zm.) oraz art. 26 ust. 1 i art. 33 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 poz. 1233).
Podanie przez kandydata innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO a w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust.2 lit. a RODO) na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
IV. Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty współpracujące z administratorem, w tym dostawcy usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających przechowywanie dokumentacji, dostawcy usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy przetwarzaniu; osoby i podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
V. Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty publikacji informacji o wyniku naboru.
VI. Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Pani/Panu prawo:
1. dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
2. do sprostowania (poprawiania) danych osobowych;
3. do usunięcia danych osobowych;
4. do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
5. do cofnięcia zgody do przetwarzania danych osobowych;
6. do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
VII. Dobrowolność/ Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie danych jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w procedurze rekrutacji.
VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani też nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.