Część I

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

1.25. Warunki życia ludności, pomoc społeczna

1. Symbol badania
1.25.02
2. Temat badania
Kondycja gospodarstw domowych (postawy konsumentów)
3. Cykliczność badania
co rok
4. Prowadzący badanie
Prezes Głównego Urzędu Statystycznego

5. Cel badania
Celem badania jest dostarczenie informacji o postawach (zachowaniach) konsumentów i ich zmianach w czasie. Diagnostyczne i prognostyczne wskaźniki z badania stwarzają możliwości prowadzenia analiz strukturalnych i analiz trendów konsumpcji. Wyniki badania są wykorzystywane w procesie makroekonomicznych decyzji dotyczących zjawisk gospodarczych i społecznych, do opracowania prognoz ekonomicznych oraz analizowania cykli koniunkturalnych.

Realizacja potrzeb użytkowników:
  • administracja rządowa - centralna
  • NBP
Dane osobowe:
  • Dane osobowe pozyskiwane w badaniu zaliczone do tzw. zmiennych podstawowych (core variables) ustalonych przez Eurostat dla wszystkich badań społecznych.
6. Zakres podmiotowy
Osoby w wieku 16 lat i więcej będące członkami gospodarstw domowych.

7. Zakres przedmiotowy
Aktywność ekonomiczna. Cechy demograficzne osób. Cechy społeczno-ekonomiczne osób. Charakterystyka gospodarstw domowych. Czas pracy. Dane adresowe i terytorialne. Dane identyfikacyjne. Dochody gospodarstw domowych. Informacje dotyczące wywiadu/ankiety. Koniunktura konsumencka. Obciążenie respondentów. Status na rynku pracy.

8. Źródła danych
9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej, w przekrojach: kraj.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej, w przekrojach: kraj.
Opinie respondentów na temat: obecnej i przyszłej sytuacji gospodarczej kraju oraz finansowej gospodarstwa domowego, zmianie poziomu cen, zmianie przyszłego poziomu bezrobocia, obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów, przewidywanych poważniejszych zakupach, obecnych możliwości oszczędzania pieniędzy, prawdopodobieństwa oszczędzenia pieniędzy, obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, planów zakupu samochodu, planów kupna lub budowy domu/mieszkania, planów poniesienia wydatków na podniesienie standardu lub remont domu/mieszkania, w przekrojach: kraj.

10. Formy i terminy udostępnienia wynikowych informacji statystycznych
Publikacje GUS:
  • Biuletyn Statystyczny 2018 (luty 2018, marzec 2018, kwiecień 2018, maj 2018, czerwiec 2018, lipiec 2018, sierpień 2018, wrzesień 2018, październik 2018, listopad 2018, grudzień 2018, styczeń 2019).
Opracowania sygnalne:
  • Koniunktura konsumencka w 2018 r. (styczeń 2018, luty 2018, marzec 2018, kwiecień 2018, maj 2018, czerwiec 2018, lipiec 2018, sierpień 2018, wrzesień 2018, październik 2018, listopad 2018, grudzień 2018).
Dziedzinowe Bazy Wiedzy:
  • DBW Warunki Życia Ludności – Kondycja gospodarstw domowych (KGD)- koniunktura konsumencka - dane miesięczne (luty 2018, marzec 2018, kwiecień 2018, maj 2018, czerwiec 2018, lipiec 2018, sierpień 2018, wrzesień 2018, październik 2018, listopad 2018, grudzień 2018, styczeń 2019),
  • DBW Warunki Życia Ludności – Kondycja gospodarstw domowych (KGD)- koniunktura konsumencka - dane kwartalne (kwiecień 2018, lipiec 2018, październik 2018, styczeń 2019),
  • DBW Warunki Życia Ludności – Kondycja gospodarstw domowych (KGD) - koniunktura konsumencka - dane roczne (styczeń 2019).
Do góry